Vibraties na nieuwe uitlaat (fz6)

TruffelNL

MF'er
3 jul 2012
31
9
Ik heb het volgende probleem: een kennis heeft voor mij leovince uitlaten onder mijn 2004 fz6 gezet. Met de uitlaten zelf ben ik erg tevreden alleen zijn er nu meer vibraties gekomen bij verschillende toeren. Mijn motor is natuurlijk berucht om het vibratie probleem maar aangezien ik een tijd zonder probleem met de originele uitlaten heb rond gereden heb ik het gevoel dat het door de uitlaten komt. Kan dit kloppen? Zoja, kan het kwaad? Kan het zijn dat de uitlaat toch ergens een klein beetje lekt wat voor nog minder tegendruk zorgt waardoor de motor meer gaat trillen?
Ik breng hem over een aantal weken sowieso voor een beurt naar de dealer maar ik wil graag nu weten wat het kan zijn en of het erg is. Er is buiten het loskoppelen van de accu niks aparts gebeurd bij het verwisselen van de uitlaten, er zitten ook geen andere aftermarket dingen op de motor.

Ik hoop dat iemand mij van min zorgen kan verlossen ;)
 
Er is een zelfde ophanging gebruikt als bij de originele uitlaat. Hij hing aan verschillende punten vast aan het frame en daar zaten rubbertjes tussen maar die zitten er nu ook weer tussen.
 
deze uitlaat heeft misschien andere massa,waardoor de natuurlijke resonantie bij een andere frequentie versterkt wordt?Dus ook bij een ander toerental?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan