Elekrische Throttle positioning sensor Vraag !

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem, zie hierover mijn andere topic. De motor loopt slecht.

Ik heb het meeste geprobeerd, de carbs liggen uit elkaar weer om schoon te worden gemaakt. Opo het net ergens gelezen dat de TPS aan de zijkant van de carb weleens problemen kan geven. Ik heb deze zojuist doorgemeten. Het WPH;

Should be aproximatly 5 ohms, if it is of, the sensor is probably faulty.

Alleen er staan niet hoeveel of dat mag zijn en aproximatly betekent volgens mij ongeveer..

Ik meet 4.3 ohms. Ik ben niet elektrisch aangelegd en ik heb geen idee of dit onder een normale afwijking valt. Ik begrijp dat dit niet een veelvoorkomend probleem is, daarom heb ik even een apart topicje geopend.

Alvast bedankt, ik ga de schuur weer in..
 
Als er gemeten is met een huis tuin en keuken metertje, zal dit nog wel meevallen. Best mogelijk, dat de mengselschroeven bijgesteld moeten worden, modernere motoren staan armer afgesteld als vroeger en zijn gevoeliger voor een niet perfecte afstelling. Fzaer van m'n zusje ging ook van het ene op het andere moment slechter lopen, even aan de uitlaatgastester en bijstellen en probleem verholpen.
 
Dit is een vaste waarde. De stand van de sensor is ook te meten met het gas helemaal open, die is goed. En het is een vrij serieuze digitale meter. Ik heb het drie keer gemeten dus ik denk niet dat fout kan gaan ?
 
De TPS regelt samen met de toerental de voorontsteking (3D), in de regel zal je daar niet zoveel van merken als die stuk is, zonder TPS heb je namelijk nog steeds een (2D) vervroegings kromme.
Wat doet de motor niet goed?
 
Ok. Tnx. Hij backfired terug de carb in. Zie mijn andere topic. Ik ga nu proberen 4 oringetjes te scoren.. zitten onder stationairschroef, 2 aan barrels.


Als die ringetjes aan barrels zijn, dan zijn de stationair schroeven veel te strak aangedraaid. Controleer dan ook of de puntjes van die schroeven nog wel goed zijn. Zo lang je de stationairschroeven niet voor elkaar hebt, zal hij heel beroers lopen.
 
ik heb eens na een ritje een sjekkie staan roken waarna ik weer startte en de motor [sc28] "vreemd" liep en na inspectie niks kunnen vinden,
na thuiskomst [volgas enzo merkte ik niks] nog eens gezocht,toen kwam ik erachter dat er 1 schroefje dat de aansluiting van de synchroonaansluitingen afdicht weg was.
een ander schroefje erin en hij liep weer als een zonnetje.
ik krijg het idee dat er mischien bij jou ook zoiets mis is.
vooral na het zien van je filmpje.
wellicht toch de rubbertjes[o-ringen] van je mengselschroeven?
 
Kleppen stellen (lekker strak daar houden deze blokken van)nieuwe bougies monteren en dan goed op je gemakkie de carbs synchroon stellen
Als het probleem er dan nog is bekijk dan eens heel goed de gasnaalden en de gasnaaldbuizen,als deze versleten zijn (krasjes/ovaal) dan kan je hele rare storingen krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan