zx9r 1995 raar geluidje

racemuis 82

Rookie
17 mrt 2013
5
0
Raar raar wat is dit?
Mijn kawa zx9r uit 1995 maakt een raar fluitend geluid als ik het gas los laat. Verder nergens last van, loopt goed. Maar het geluid is er nooit geweest dus weet niet of ik me zorgen moet maken.
Alvast bedankt.
 
Lager kan. Ketting niet, het geluid hoor je het beste als de motor stil staat en als je het gas los laat (toeren terug vallen) hoor je het geluid. Hij loopt niet warm maar kan het de waterpomp zijn?
 
Zou misschien ook nog de oliepomp kunnen zijn. Iets wat je zelf kan checken is je olie eruit laten lopen en controleren op metaaldeeltjes. Kom je metaaldeeltjes tegen, dan zit je in de shit. Kom je niks tegen, dan heb je in ieder geval je olie (en filter!) vervangen. ;)
 
hoeveel km heeft het blok gelopen? Is het geluid ontstaan direct na het wisselen van de olie en filter?

mijn gok nu is de nokkenasketting, een lager hoor je meestal ook onder belasting.
 
Heb je gekeken of er misschien ergens een slang losgekomen is van de airbox en met het fluiten te maken heeft bijv een ontsluchtingsslang?
Had ooit eens een Duc 750 SS Desmo en daar zat een rubberslangetje onder in de airbox , er zat een soort klepje in waardoor overduk ( en olie) er uit kon maar bij aanzuigen er geen vuil naar binnen kwam. Dat slangetje was hard gewroden en bleef iets kieren met als gevolg een fuitend /sissend geluid. Bij gas open hoorde ik alleen het aanzuig gebrul (opengezaagd luchtdeksel) maar bij gasdicht hoorde je het wel. Alvorens je bang te maken met kapotte lagers ( wat kan) zou ik effe naar de meer simpele dingen zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan