Kleppen afstellen AGUSTA f4, 750..?

Hi..het is alweer een oude topic geworden zie ik; maar ik heb momenteel zelfde motor 750s uit 2002. Mag ik vragen wat je uiteindelijk kwijt was voor het kleppen stellen; mocht je het nog herinneren :) ?

Ik wil een indicatie hebben voor ik alle dealers weer af ga bellen. Een ketting setje vervangen heeft me al €450 gekost..denk dat de kleppen ook een duur geintje gaan worden.

Afwachtend op je reactie.
 
Zou eerst maar eens meten.. Dat kan je zelf!!

Heb zelf een F4 gehad ,weggedaan bij 46000 km ,kleppen nog gemeten bij 40.000 km stonden nog perfect .

Blok vond ik erg goed! Totaal geen olie verbruik ,ook niet op circuit!!
 
Ik heb het niet gecontroleerd..zou eerlijk gezegd niet weten hoe het moet.. als motor stationair draait..hoor ik het blok "tikken" dus dacht dat zou wel kleppen kunnen zijn..ik ben zelf niet zo technisch en als ik het naar de dealer breng, dan ben ik weer een fortuin kwijt. Misschien toch maar eerst googelen en zelf meten :S
 
450 euro voor een kettingset lijkt me wel overdreven, of heeft de F4 een ketting die niet in standaard maten te krijgen is?
En sorry dat ik het zeg, maar wist je niet als je een MV Agusta kocht dat onderhoud duur ging zijn?
(tenminste bij een MV dealer)
 
Zou eerst maar eens meten.. Dat kan je zelf!!

Heb zelf een F4 gehad ,weggedaan bij 46000 km ,kleppen nog gemeten bij 40.000 km stonden nog perfect .

Blok vond ik erg goed! Totaal geen olie verbruik ,ook niet op circuit!!



Kijk dit vind ik nu weer zo fijn van een forum, je geeft aan dat je kleppen na 40.000 km nog goed stonden, dat geeft gelukkig weer een grote zekerheid aan TS.
Hier kan hij wel wat mee :z
 
450 euro voor een kettingset lijkt me wel overdreven, of heeft de F4 een ketting die niet in standaard maten te krijgen is?
En sorry dat ik het zeg, maar wist je niet als je een MV Agusta kocht dat onderhoud duur ging zijn?
(tenminste bij een MV dealer)

Tandwiel achter is een speciale variant..niet overal verkrijgbaar; ik heb wel tig motorzaken afgebeld en op internet gezocht.. of ze konden niet leveren of het was allemaal in dezelfde prijsklasse.. je bent voor het setje alleen al meer dan €300 kwijt..en dan nog arbeidsloon.. zit je zo op 450 helaas..

En op de vraag of ik het niet wist dat onderhoud duur zou zijn?? jawel.. maar dat neemt niet weg dat ik goed moet informeren wat het moet kosten. gelukkig kan ik de simpele dingen zoals olie verversen zelf doen.. kleppen stellen lijkt me toch iets wat meer technische kennis vergt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan