Motor herspuiten 2K blanke lak spuitbus

Bartjeee20

MF'er
20 okt 2012
43
0
Rotselaar
Hallo,
ik heb momenteel al ervaring met herspuiten met motip-busjes maar die lakken zijn eigenlijk verre van stevig. Nu vraag ik me af of er hier al mensen ervaring hebben met eerst grondlaag en kleur met gewone 1k motip busjes te spuiten, en vervolgens er een aantal lagen blanke lak op te zetten d.m.v. een 2k spuitbus.
Is dit stevig en ziet dit er goed uit? Of komen er nog altijd snel krassen in de lak?
 
Misschien is het ook te koud om te spuiten met spuitbusjes.
Ik heb er hele goede resultaten van gezien. :} (mits de temperatuur goed was)
 
Hallo,
ik heb momenteel al ervaring met herspuiten met motip-busjes maar die lakken zijn eigenlijk verre van stevig. Nu vraag ik me af of er hier al mensen ervaring hebben met eerst grondlaag en kleur met gewone 1k motip busjes te spuiten, en vervolgens er een aantal lagen blanke lak op te zetten d.m.v. een 2k spuitbus.
Is dit stevig en ziet dit er goed uit? Of komen er nog altijd snel krassen in de lak?

Toevallig 2 weken terug gedaan.
Nog weinig ervaring met krassen ivm te weinig test-kilometers maar de lak zit er mooi strak op!
 
Mijn tank met Duplicolor en 2K spuitbuslak gespoten...

229275_4326014595903_1974503253_n.jpg


Glimt net zo strak als origineel Honda :Y
 
@Nickel89: Ziet er wel strak uit!
Ik bedoel idd zo'n spuitbus waarbij je eerst moet klikken zodat de harder met de rest van de spuitbus mengt. Zoiets als spraymax.
Ik zal het binnen kort ook eens proberen als het goed weer is en dan laat ik het resultaat hier weten.
Iemand enig idee waar ik zo'n busje spraymax kan vinden in België ergens in de buurt van Aarschot of Leuven?
 
@Nickel89: Ziet er wel strak uit!
Ik bedoel idd zo'n spuitbus waarbij je eerst moet klikken zodat de harder met de rest van de spuitbus mengt. Zoiets als spraymax.
Ik zal het binnen kort ook eens proberen als het goed weer is en dan laat ik het resultaat hier weten.
Iemand enig idee waar ik zo'n busje spraymax kan vinden in België ergens in de buurt van Aarschot of Leuven?
Ik heb toen deze gebruikt :Y

Colormatic 2k hi speed blanke lak 500 ml. - €29,95 : Verf24.nl

Ring onderin draaien, trekken, draaien en schudden. Makkelijker wordt het niet :P

Bezorgen geloof ik ook wel in België :)

Had er ook een keer een bus meegenomen bij de automaterialenzaak... moest het direct hebben; 46,50 voor een bus :X Nee, bedankt! :W
 
Dat kan prima. 1K kleurlak en 2K Blanke Deklak is prima mogelijk. De kleurlak hoeft maar een heel dun laagje te zijn.

Zo heb ik mijn quad en al zo veel meer dingen gespoten.

Wel kun je beter een liter blanke lak + verharder + thinner aanschaffen. Een klein verfspuitje kost je 2 tientjes. Compressortje op 1,5 a 2 bar en spuiten maar. Echt super, en de verfspuit kun je vele malen vaker gebruiken.

Ludwiglacke 4260332 | eBay

Sowieso een perfecte lakleverancier. Meestal 2 dagen later heb je 't in huis!
Ludwiglacke GmbH - autolackprofi24 | eBay Shops

Resultaat:
IMG_7016.JPG
 
Laatst bewerkt:
Paar kleine vraagjes:
Ik heb een tank gestraald. Is dus volledig blank (grijs kleurig) metaal.
Welke volgorde moet ik aanhouden als ik een paar kleine deukjes wil vullen? Eerst vullen en dan een primer er overheen? Welke vuller kan ik gebruiken? En welke spuitprimer? 1k of moet dat 2k zijn? Vervolgens kleurspuiten met 1 of 2k lak? En daar overheen wil ik blanke zijde lak. Altijd 2k lak neem ik aan? Moet ik tussendoor nog opschuren?
Maakt het uit of ik de kleuren in zijde of hoogglans neem? Aangezien ik het tussendoor toch ga schuren?
 
Paar kleine vraagjes:
Ik heb een tank gestraald. Is dus volledig blank (grijs kleurig) metaal.
Welke volgorde moet ik aanhouden als ik een paar kleine deukjes wil vullen? Eerst vullen en dan een primer er overheen? Welke vuller kan ik gebruiken? En welke spuitprimer? 1k of moet dat 2k zijn? Vervolgens kleurspuiten met 1 of 2k lak? En daar overheen wil ik blanke zijde lak. Altijd 2k lak neem ik aan? Moet ik tussendoor nog opschuren?
Maakt het uit of ik de kleuren in zijde of hoogglans neem? Aangezien ik het tussendoor toch ga schuren?
Lees het spuittopic eens door, staan al je vragen al meerdere keren beantwoord. ;)
 
Paar kleine vraagjes:
Ik heb een tank gestraald. Is dus volledig blank (grijs kleurig) metaal.
Welke volgorde moet ik aanhouden als ik een paar kleine deukjes wil vullen? Eerst vullen en dan een primer er overheen? Welke vuller kan ik gebruiken? En welke spuitprimer? 1k of moet dat 2k zijn? Vervolgens kleurspuiten met 1 of 2k lak? En daar overheen wil ik blanke zijde lak. Altijd 2k lak neem ik aan? Moet ik tussendoor nog opschuren?
Maakt het uit of ik de kleuren in zijde of hoogglans neem? Aangezien ik het tussendoor toch ga schuren?

Deuken deuk je uit, daarna vul je de echt scherpe/niet terug te vouwen deuken pas op.

Heb wel een paar voorbeeldjes op MF voorbij zien komen van deuken die gevuld werden..... '(
 
Lees het spuittopic eens door, staan al je vragen al meerdere keren beantwoord. ;)

Zeg dan niets, want dat kun je in principe bij ieder topic plaatsen. Ik gebruik zelfs een bestaand topic voor mijn vragen.

Maar goed heb gezocht. 1000 of meer topic gevonden over spuiten. Gelezen in de 'spuittopics'. Hoop blabla. Maar mee gekapt want er was geen antwoord op mn vragen te vinden.
 
Zeg dan niets, want dat kun je in principe bij ieder topic plaatsen. Ik gebruik zelfs een bestaand topic voor mijn vragen.

Maar goed heb gezocht. 1000 of meer topic gevonden over spuiten. Gelezen in de 'spuittopics'. Hoop blabla. Maar mee gekapt want er was geen antwoord op mn vragen te vinden.
Zeg dan niks?? :X

Ten 1e misbruik je iemands topic met een vraag die amper wat te maken heb met de vraag die de TS heeft.
Ten 2e geef ik je het advies naar een verzameltopic te kijken waar veel vragen en antwoorden in staan.
Idd was het makkelijker geweest om er een link bij te zetten maar dat lukt niet met m'n telefoon.
Hierbij : Het grote spuiten en laten spuiten topic....II
Een beetje inlezen kan helemaal geen kwaad :W
Maar het moet weer op een schaaltje aangerijkt worden begrijp ik??
Zelfs door mods word er vaak verwezen naar een verzameltopic :W
 
Ik heb eens gedaan met metalputty de gaten/deuken vullen, daarna in model maken en dan de hele tank in de epoxyprimer gezet.
Daarna heb ik er normale ptimer/filler op gezet, geschuurd en weer primer erop gezet. Daarna heb ik de kleur erop gezet en toen met 2K blanke lak erop gezet, perfect!

Was ee kreidlertank met de welbekende stuurinslag.en ziet er nog steeds perfect uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan