Exup klep r1

pascall_1

MF'er
8 mrt 2013
35
0
winterswijk
Hallo

Ik heb mijn exup klep. Die uitgeschakelt was door de vorige eigenaar. Weer proberen gang baar te maken. De kabels zaten er niet aan en de klep stond vast. Ik wil echter de klep weer terug en heb de kabels weer bevestigd. Nu heb ik een vraag. WIe kan me vertellen als ik de motor start doet die een controle en zal die volgens het boekje ff open en dicht moeten gaan de klep. Nu gebeurt dat bij mij niet het idee. Hij trekt hem juist dichter. Wel als ik de motor gestart heb lijkt die het goed te doen. Kun je de exup verder nog afstellen. En heb de zwarte kabel nu boven en de metalen nu onder.

Hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Nou dat zou je wel denken. Maar ik heb dus de zwarte kabel boven en de zilveren beneden. Staat ook zo beschreven in werkplaatshandboek. Mischien dat iemand dat kan veriiefieren. En andersom gaat bijna niet ivm kruisen van elkaar. En dan zijn de kabels ook niet lang genoeg. En als de motor loopt en geef gas gaat die wel de goede kant op
 
Die klep staat met de fiets uit én van 't contact áf gewoon open. Tijdens de "zelf test" wordt 'ie inderdaad even gesloten, althans..... Zo doet m'n R6 dat áls ik die "rommel" weer terug zet.

Zou ook niet goed zijn als het andersom was. Als er dan een kabeltje zou breken dan bleef de klep altijd gesloten én zou de servo continue belast blijven als je je fiets een paar maanden stil zet.
 
Laatst bewerkt:
Heb tijdje zonder gereden maar hij moet binnenkort op de testbank. En hoorde en daar zijn de meningen over verdeeld maar dat je een mooier curve krijgt als je hem met afstelt. En lees overal dat die hem juist open moet trekken. Stationair staat die dicht bij 4000 toeren moet die open gaan? En heb idee dat die dat ook doet alleen vind de zelftest raar gaan
 
Ding zit er bij de injectiemodellen (IMHO) alleen op in verband met emissie eisen qua geluidniveau. Tot aan de modellen van dit jaar was er ook nooit een aftermarket uitlaat te verkrijgen waarin die klep opgenomen was.

Enneuh.... Een R1 doet bij 4K RPM net zoveel als een R6 qua vermogensafgifte: Niks, náda, núll, rien, zero..... ;)

P.S. ALs je de servo verwijderd (en dát ding hóór je dus zoemen) dan krijg je een error "18" op je display. Die error is te onderdrukken middels een Graves/PowerCommander module à ~7 tientjes.... óf een paar euro aan onderdelen bij de gemiddelde electrozaak en wat soldeerwerk.

Linkje naar het officiële ding ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan