Nieuwe DID vx2 ketting Link wil niet in elkaar

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Heeft er iemand ervaring mee dat het buitenste schakelplaatje niet over de pennen van de link heen wil schuiven ?

Ik heb deze ketting nieuw gekocht voor mijn dr-z, ik steek het 'link deel' door de ketting,x ringen erop, en vervolgens wil ik het buitenste plaatje erover schuiven, gaat het voor geen mm erover, raakt niet eens de x ringen.

Dus dat visje gaat er never op op deze manier, of moet je zo'n schakel van did wel vaker met geweld erop knijpen met een tang of zo ? Het plaatje gaat echt maar tot net na de groef van het visje.

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen klink brak bij?
Ik zou geen brak met een visje gebruiken.
Ik ben een paar keer zo mijn ketting verloren.
Ja, het visje was goed gemonteerd.
 
Ik heb op de crossers ook altijd met visje gereden, en het lijkt me makkelijker voor als je een keer de ketting eraf wil halen.

Dit ding gaat echt mega stroef nog nooit gehad, lijkt wel of die gaten iets gevijld moeten worden.

En ik heb geen geen DID klink apparaat,vandaar dat ik ook liever het visje erop heb. Kan nog altijd mocht het visje niks waard blijken.
 
hahahaha. tja, soms is het handig om sleutelkunde te hebben en dus weten dat je daar het juiste gereedschap voor nodig bent.

mooi he? webwinkels

En dat is ? Heb jij die ? Ik heb wel vaker een ketting omgelegd wou alleen weten of het vaker voor komt en wat jullie dan doen.
 
En dat is ? Heb jij die ? Ik heb wel vaker een ketting omgelegd wou alleen weten of het vaker voor komt en wat jullie dan doen.

Blijkbaar wel, want jij krijgt het niet voor elkaar.

Een nieuwe ketting hoef je niet te vijlen, tenzij je een halffabricaat hebt gekocht, maar dat denk ik niet :')

Als je er niet uit komt, maak dan eens een foto en post m hier. Ook even een link vanwaar je het ketting hebt gekocht.

Je geeft net even wat te weinig info..

:W
 
ketting behoord in elkaar GEPERST te worden met een kettingpers en klinkapparaat.dat is dus gereedschap wat er voor nodig is. maar ook kennis en kunde.

Lezen is ook kennis en kunde ;)

Hij geeft duidelijk aan dat hij met een visje werkt. Kan prima, makkelijk van ketting wisselen enzo :')
 
Laatst bewerkt:
ketting behoord in elkaar GEPERST te worden met een kettingpers en klinkapparaat.dat is dus gereedschap wat er voor nodig is. maar ook kennis en kunde.

Precies :^

Met je vingers erop drukken? Zelfs met een hamer gaat dat nauwelijks. Dus inderdaad een ketting klinksetje kopen. Pers je het plaatje mee op de ketting en kan je hem vastklinken. Visjes bestaan alleen nog voor brommers en misschien wellicht de opgevoerde 125jes. En dat heeft een reden.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je gewoon iets eigenwijze moet zijn, rustig met een tangetje bij elkaar drukken.
Klinken is beter dan zo'n visje. Heb je een keer laten vertellen dat als je een visje gebruikt de dichte zijde naar de voorkant van de motor moet wijzen. Zo zou de kans dat hij eraf kan gaan schijnbaar kleiner .

Edit: Persoonlijk zou ik ook voor klinken gaan. Op me brommer is me ooit weleens de ketting opengeknapt doordat het visje was gaan zwemmen en de schakel op zijn beurt ook was vertrokken. Gelukkig was dit met een ongeveer 35 km per uur, dus blokkeerde alleen het achterwiel, knapte er een stuk uit het blok en kon de achterbrug weer dichtgelast worden.
 
Laatst bewerkt:
Laat maar zitten jongens als we zo kinderachtig gaan doen, ik geef toch aan dat het me opvalt hoe stroef de schakel gaat t.o.v. van andere kettingen.
 
ook met een visje druk je dat niet zo maar met de hand in elkaar.
dat moet je toch echt met een tang doen.
als de ketting wat ouder is, gaat het een stuk makkelijker.
en ik rij op de enduro al jaren met een visje, nog nooit problemen gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je gewoon iets eigenwijze moet zijn, rustig met een tangetje bij elkaar drukken.
Klinken is beter dan zo'n visje. Heb je een keer laten vertellen dat als je een visje gebruikt de dichte zijde naar de voorkant van de motor moet wijzen. Zo zou de kans dat hij eraf kan gaan schijnbaar kleiner .

Ik ga morgen anders wel even ander gereedschap lenen etc. En trouwens het is geen 1000cc fiets of zo die dr-z heeft minder vermogen en is minder agressief als de meeste crossers.

En over de richting van dat visje is duidelijk,anders duwt hij zichzelf eventueel open als hij verkeerd om zit.
 
ook met een visje druk je dat niet zo maar met de hand in elkaar.
dat moet je toch echt met een tang doen.
als de ketting wat ouder is, gaat het een stuk makkelijker.

Ja dat geloof ik vond alleen dat er deze keer veel meer kracht voor nodig is, dacht dat het aan de did lag omdat ik eerder andere merken heb gehad.

Maar bedankt , ik ga morgen eventueel wel ander gereedschap halen.

Ik heb ook nog nooit problemen met zo'n visje meegemaakt. Als je maar zorgt dat hij goed zit en niet te zeer 'hapt' in de geleiding.
 
Laatst bewerkt:
I rest my case...
facepalm.gif
 
Beste SR_vip,

Het kan best dat de schakel er moet worden opgeperst met een tangetje ofzo. Wij bij AFAM hebben ook kettingen met "visjes" die presspassing hebben. Daarnaast hebben we ook schakels die je er zo opschuift.

Naar alle waarschijnlijkheid heb je een presspassing schakel bij de DID ketting. Deze moet je er idd oppersen en vervolgens borgen met het "visje".

Succes en zorg dat de schakel er recht op komt.
 
Ik ga morgen anders wel even ander gereedschap lenen etc. En trouwens het is geen 1000cc fiets of zo die dr-z heeft minder vermogen en is minder agressief als de meeste crossers.

En over de richting van dat visje is duidelijk,anders duwt hij zichzelf eventueel open als hij verkeerd om zit.
Richting van het visje is helemaal niet duidelijk :?
Er staat "dichte kant richting voorkant motor." aangezien een ketting rondgaat, zittie zo andersom.

Hoe moet het nou?
 
Richting van het visje is helemaal niet duidelijk :?
Er staat "dichte kant richting voorkant motor." aangezien een ketting rondgaat, zittie zo andersom.

Hoe moet het nou?
Hij moet aan de bovenkant met de opening naar achter.
Als er een takje o.i.d. in de kettinggeleider komt is het visje er niet meteen af.
Dat gebeurt pas als je hem een stukje achteruit duwt om het takje te verwijderen.
 
Bij mijn RK ketting moest ik het losse schakeltje ook met wat geweld in elkaar zetten, dat plaatje ging er zeker niet zomaar omheen..

Uit elkaar zelfde verhaal, toch wat kracht zetten..
 
Visje gaat prima...visjes verlies je alleen maar als die er niet goed opzit....
Bij mijop het werk trouwens heeft bijna elke machine wel een of meerdere ketingen, en allemaal met een visje, draaien 24/7 en nog NOOIT een ketting losgelopen

TS...gewoon even opmeten, of probeer hem eens los op de schakel, gaat het dan wel zonder problemen, dan gewoon een tang gebruiken
 
Visje, verlies je meestal met achteruit duwen van de moto,
dan kan ie makkelijk blijven hangen achter evt ketinggeleiders .
En juist door de lage snelheid wipt ie los, waarna je hem verliest .
Zelf drie keer gehad, na tip van motorboer, keer ik de moto
en duw hem niet meer achteruit.
Sindsdien geen visjes meer verloren 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan