Bij Enigma in produktie

Ik heb een ecu geleend van een maat van me, deze heeft een K100 16klepper en die zijn technisch hetzelfde als een K1, alleen aanzienlijk minder plastic :X En met die ecu was het probleem weg. Dus oorzaak: defecte ecu. :(

Nu heeft er iemand eentje gevonden met het typenummer die in de K1 zat, maar die zijn schaars = duur.
De geleende ecu had een ander nummer en die schijnt makkelijker te krijgen te zijn, nog even afwachten dus....
Heb je er nu al één gevonden?
Heb je het typenummer voor me? Ik heb een brein liggen, maar volgens mij van een gewone tweeklepper. Het staat je vrij om dat eens te proberen.
Ik weet dat het brein van de oude BMW 3-serie ook past. Dat heeft een kennis van me eens gedaan op zijn Zwitserse geknepen tweeklepper.
 
Bij een 8 klepper is het een los brein en een ontstekingsunit, bij een 16 klepper is het een motronic ecu volgens mij.
 
Ik heb ook een K1100 motronic unit liggen maar volgens mij is de K1/K100 16V net anders.
Een K1100 unit koop je voor 5 tientjes, die gaan namelijk nooit stuk en blijven altijd over.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet van de viercilinders en veelkleppers, maar wat ik heb ziet er zo uit.
000000087946-1.jpg

Die van de K75 ziet er hetzelfde uit, maar schijnt een ander denkpatroon te hebben.
 
Ik heb ook een K1100 motronic unit liggen maar volgens mij is de K1/K100 16V net anders.
Een K1100 unit koop je voor 5 tientjes, die gaan namelijk nooit stuk en blijven altijd over.

Wat ik al schreef, de geleende was anders en blijkt dus hetzelfde te zijn als van een K1100. Want eigenlijk is een K1 (en de K100RS 16V) een 100cc kleiner K1100 qua techniek. Ze zijn ook een aantal jaren naast elkaar geleverd.

Ik heb het even uitgezocht op de "Real OEM" onderdelen pagina van BMW en de K1, de K100RS 16V en de K1100 t/m 7/93 hebben allemaal dezelfde ECU/motronic. BMW nummer 13 611 46 4479 (zonder cat.) Daarna kreeg de 1100 een motronic met de stekker op de grote platte zijde.

Maar waarom die bij Frau Enigma haar K1 nou anders was? Het was ook een motronic met een plastic huis, terwijl alle andere die ik heb gezien een aluminium huis hebben....
 
Wat ik al schreef, de geleende was anders en blijkt dus hetzelfde te zijn als van een K1100. Want eigenlijk is een K1 (en de K100RS 16V) een 100cc kleiner K1100 qua techniek. Ze zijn ook een aantal jaren naast elkaar geleverd.

Ik heb het even uitgezocht op de "Real OEM" onderdelen pagina van BMW en de K1, de K100RS 16V en de K1100 t/m 7/93 hebben allemaal dezelfde ECU/motronic. BMW nummer 13 611 46 4479 (zonder cat.) Daarna kreeg de 1100 een motronic met de stekker op de grote platte zijde.

Maar waarom die bij Frau Enigma haar K1 nou anders was? Het was ook een motronic met een plastic huis, terwijl alle andere die ik heb gezien een aluminium huis hebben....

Maar je hebt nu weer een werkende K1?
Of zoek je nog een 1100 ECU?
 
Ah, van Jaap.
Goeie gast met vaak goeie prijzen.
Anders is Ries (van Groenewoud Trading) ook altijd een fijn adresje.
 
Weer wat nieuws. Voor het zijspan voor de CB1300 heb ik de rolbeugel pasgemaakt.

full

Nu nog het hulpframe aan de binnenzijde, daar komen ook de gordels aan vast, En het wordt dan een stevige doelmatige beugel. Je kan er zelfs de combinatie mee aanduwen
full


Verder een andere compressor op de kop getikt, een echte V-twin van Atlas-Copco!

full

Hier staat het in de proefopstelling, het vat staat normaal rechtop met de compressor er boven op. Maar anders was het niet te tillen ! B|

En de Rocket 3 / Summit combinatie staat er ook weer voor het inbouwen van een sequentiële LPG injectie.

full

Maar waar raak ik al dat spul nu kwijt? De accu verplaatsen naar het zijspan? OPGELOST! *D
 
Mooi zo.
Das trouwens een fraaie compressor, daar ga je veel plezier aan beleven!
Ik heb zoiets op de zaak staan met een 500 liter vat er aan. Fijn ding.
 
Weer wat plaatjes:

het hulpframe voor de rolbeugel, hier komen ook de bovenste bevestigingen van de gordels aan vast.

full


Het gat voor het LED achterlicht pas gemaakt.

full


En verder hebben we met een groepje de route uitgestippeld voor onze komende wintertrip. Eerst naar een treffen in Denemarken. Vervolgens richting Sveg, in Zweden, voor wat spielerij met sneeuwscooters en dan naar het Primustreffen in Noorwegen.
full
 
Bij wat voor temperaturen vind zo'n tripje plaats?

En wat trek je aan?
Verwarmde kleding?

De temperaturen variëren van overdag enkele graden onder nul tot zo'n -25 graden 's nachts. We hebben in het verleden overdag rondgereden met -15, maar ook met -2 en een lekker zonnetje. Op het Primustreffen hebben we met 20 graden onder nul in een tentje geslapen. En niet koud gehad. Alleen als je 's nachts te pissen moet B| En tijdens de Krystall rally was het 's nachts -30, maar toen sliepen we in een hotel, dat telt niet. Maar als je daar naar buiten liep had je dus 50 graden temperatuurverschil voor je kiezen. En het menselijk lichaam bleef heel !! Toch knap bij +20 naar -30 in 3 seconden ;)

En we dragen geen verwarmde kleding. Wel handvatverwarming en (tochtvrije)stuurmoffen. Verder veel laagjes kleding en alles goed tochtvrij. Rekening houden met de chill-factor, bij een snelheid van 50 km/h voelt -5 al aan als -20 !! zie afbeelding.

full


En verder goeie schoenen. Ze lopen voor geen meter maar zijn wel lekker warm! Te koop bij diverse dumpzaken voor ongeveer 25 eypo. Ze hebben een schuimvoering tussen twee lagen rubber. Ook heel fijn als passagier als je met je voeten op de koude bodem zit van de bak.
full


Dus handvatverwarming is essentieel. En een integraalhelm nutteloos. Je kan beter een systeemhelm of jet-helm met scherm. Een integraalhelm beslaat constant als je het kinstuk dicht doet.

Voor diegene die het nog niet bekeken hebben; bij www.mc-alheimer.nl staan diverse foto's en filmpjes bij "waar zijn we geweest" Kijk bv bij 2011: scandia toer of 2009: MCA Alprally :]
 
Thanks.
alleen open helm Is niks voor mij
heb heel snel last van holtes in voorhoofd
nu al met alle ventilatie dicht
 
Heerlijk in de vrieskou met de helm op een kier, zonnetje op de bol, frisse lucht in overvloed, alle bange huisvaders thuis op de bank, lege weg, warme handen en genieten maar.

 
Terug
Bovenaan Onderaan