Bij Enigma in produktie

Kun je simetrisch krijgen als je het draaipunt op de arm boven de band verder naar voor legt. heb je toe ik bij je was bij mijn voorwiel gezien.
 
Kun je simetrisch krijgen als je het draaipunt op de arm boven de band verder naar voor legt. heb je toe ik bij je was bij mijn voorwiel gezien.

Dan moet ik mijn fuseestuk opnieuw maken, want nu heb ik voldoende naloop. Als ik de bovenzijde naar voren breng wordt de naloop minder. Ik ga zo eerst eens proefrijden (op vakantie naar Engeland/Wales.....) en zie dan wel verder. Nu eerst nog het e.e.a. afmaken; kabelboom, lpg-installatie , tellers, schakelaars, verlichting en dan over 2,5 week op vakantie. Ik werk graag met deadlines :+
 
Je moet alleen het draaipunt van de stuurstang naar voren brengen.
Als de vier draaipunten (balhoofd, 2x stuurstang en fuseekogel) een parallelogram vormen dan is de besturing symetrisch. Dan gaat het stuur ook gelijk op met het wiel
 
Wij zitten er nu. Mooi hoor. We zitten nu in De Quantock Hills in Sommerset. En eind van de week verkassen we naar Devon, naar het Dartmoor National Park.

Mooi man! Ik hoop dat jullie een beetje knap weer hebben.

Wij gaan tijdens onze vakantie weer een weekje varen met een 'narrow boat' in de kanalen en rivieren in het noorden van Wales op de grens met Engeland. En verder 2 weekjes lekker sturen. :]
 
Je moet alleen het draaipunt van de stuurstang naar voren brengen.
Als de vier draaipunten (balhoofd, 2x stuurstang en fuseekogel) een parallelogram vormen dan is de besturing symetrisch. Dan gaat het stuur ook gelijk op met het wiel

Ik heb maar 1 stuurstang.... Maar ik hem em inmiddels bijgesteld en het gaat nu aardig gelijk op.
 
Slijptol bedoeld met 2x stuurstang de twee draaipunten van de stuurstang...

dat maakt samen met het balhoofd en je bovenste stuurkogel vier punten en die vier punten moeten een paralellogram vormen
 
Ik zie het nu ook wat hij bedoelde :$

Maar ik bekeek het anders, als de kogel op het balhoofd net zover van het draaipunt af staat als bij het wiel is de overbrengingsverhouding 1:1. En dat is nu nagenoeg het geval bij mijn besturing. En een korte draaicirkel. *D
 
Nu is de bovenste fusee lekker op het frame afgesteund. In de paralellogram constructie komt de belasting ouderwets op het balhoofd. Ik vind de oplossing van Enigma technisch mooier.
 
Nu is de bovenste fusee lekker op het frame afgesteund. In de paralellogram constructie komt de belasting ouderwets op het balhoofd. Ik vind de oplossing van Enigma technisch mooier.


Volgens mij heb jij echt geen idee waar je t over hebt...
Of iig heb ik geen idee meer waar jij het nu over hebt...
 
Met een dubbele set stuurstangen steunt het niet op het balhoofd af, alhoewel er exoten zijn die dat wel doen. Maar over het algemeen hebben ze een fuseepen en een of twee fuseekogels die op resp 1 of 2 draagarmen afsteunen en dan de stuurstangen nog.

Maar, weer wat foto's

De schokbreker zit nu ook goed gemonteerd.

full


En verder met de bedrading. Een centrale relais/laskast gemaakt die voor de accu zit en op deze foto zie je ook de LPG-ECU die achter de accu komt. De accu is hier nog even niet geplaatst vanwege de werkzaamheden.

full


En de lpg-injectors zitten nu ook op hun plek en aangesloten.

full



Morgen de laatste draadjes aansluiten en dan gaat de voorwielophanging eruit om na te lopen, af te lassen en een lik verf erop te geven.
 
Omdat ik aankomend weekend wil gaan proefrijden moeten er nog wel wat dingen gebeuren.
Zoals wat verlichting aan de achterzijde:

full


En een nieuw dashboardje. Nu met allemaal stekers eraan. Zodat alles straks makkelijker los te halen is als het geheel naar de spuiter moet.

full
 
dat lijkt mij landrover.

Heb ik ook op mijn zijspan. (en landrover trouwens ;) )
Niet duur en goede kwaliteit
 
Het zijn idd landrover lichtjes. Maar dan wel de LED versie. Gelijk zo'n hele set gekocht van acht lampen, dat was goedkoper dan een paar los. De overige gebruik ik wel weer voor mijn andere zijspanprojecten ;)
 
Heb je hem al op de wielen gehad? Ik vraag me af hoeveel flex er nu in die onder arm zit met de demper zover naar achter.
 
Als het goed is krijg ik vandaag een nieuw voorbandje binnen. Dan kan ie op zijn wielen. De Pirelli lekte via de velg, het rubber van deze band was zo stug geworden dat waarschijnlijk bij het monteren het rubber is beschadigd.
Ik heb em trouwens al op zijn wielen gehad, alleen in de garage om te kijken of de veerweg e.d. goed was.
Vanmiddag ga ik em ook starten (nadat ik het koelsysteem heb gevuld) en kijken of alles goed werkt. Vervolgens remmen ontluchten en dan morgen een proefritje naar Boele's Place.
 
Laatst bewerkt:
Blijft gewoon ook echt gaaf dat dikke alfa blok👍

En nu snel een stukje sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan