Bij Enigma in produktie

.
full


Hmm, deze foto komt steeds op zijn kant, terwijl die wel rechtop op mijn computer staat.....
 
Laatst bewerkt:
De vork komt uit je Alfa, dus BMW balhoofd neem ik aan. De remmen zien er niet BMW uit. De banden zijn 13 of 14"?
Zou de adapter met achterwiel ook in een BMW K-serie passen?

Klopt een BMW 2V balhoofd, dus daar past ie zo in en volgens mij dus ook in de K-serie.
de remmen zijn van Tokico, komen van een Suzuki. Ze moeten wel gangbaar gemaakt worden.
De velgen zijn 7Jx15, steek van Ford 4 x 108.
De steek van de adapter is hetzelfde, dus dat zou moeten passen.

Maar....

Ik zit te kwijlen van de eenzijdige BMW spullen. Maar helaas al besproken meen ik.

Inderdaad, RedPigeeon had als eerste geregeerd en die heb ik een PB gestuurd. Hij zou over mijn aanbod nadenken.
 
Klopt een BMW 2V balhoofd, dus daar past ie zo in en volgens mij dus ook in de K-serie.
de remmen zijn van Tokico, komen van een Suzuki. Ze moeten wel gangbaar gemaakt worden.
De velgen zijn 7Jx15, steek van Ford 4 x 108.
De steek van de adapter is hetzelfde, dus dat zou moeten passen.

Maar....Inderdaad, RedPigeeon had als eerste geregeerd en die heb ik een PB gestuurd. Hij zou over mijn aanbod nadenken.


Mocht RedPigeon er van af zien, denk dan nog eens aan mij. Ik zie een éénzijdige achterkant wel zitten. Al helemaal omdat deze een schijfrem heeft, en de 11/33 overbrenging. :9~
 
Laatst bewerkt:
Mocht RedPigeon er van af zien, denk dan nog eens aan mij. Ik zie een éénzijdige achterkant wel zitten. Al helemaal omdat deze een schijfrem heeft, en de 11/33 overbrenging. :9~~

Bosso neem even contact op met Roger, ik zie er vanaf
 
Weer even lekker met de CapoNord aan de gang geweest. De (belgische) klant wilde eventueel een LPG installatie er in gebouwd hebben, dus het zijspan was nog even niet duidelijk ivm het inbouwen van een lpg-tank. Maar naar veel passen en meten raak ik de lpg installatie niet kwijt op de motor. Geen ruimte om het in te bouwen. Het meeste kan je wel ernaast hangen, maar de injectorrail moet zo dicht mogelijk bij de gaskleppen. En daar was nou nèt geen ruimte voor. Dus in overleg met de klant laten we de lpg vervallen. Dus dan kan de door hem geleverde Ural bak er tegen aan.

full

full


Passen en meten, de rechter koffer kan er niet meer op. Ik heb ook een maximale breedte meegekregen. Anders past het straks niet in zijn garage.... B|

full

full


Het zijspan is ook voorzien van, geheel in de russische stijl, een Lada Niva wiel. Voorzien van een schijfrem.
Nu nog wat rekjes erop maken en dan alles in kleur.

full
 
Heb hier ook zo'n klant. Die wil lpg in de trike echter je kunt in zo'n ding nog geen sigarendoosje kwijt. Dus we gaan voor de heftruck oplossing. Bij buitenlandse reizen gaat er een aanhangertje achter met hierin de tank, de verdamper op de plek van de accu en de accu in de topkoffer. Je moet toch wat he
 
Heb hier ook zo'n klant. Die wil lpg in de trike echter je kunt in zo'n ding nog geen sigarendoosje kwijt. Dus we gaan voor de heftruck oplossing. Bij buitenlandse reizen gaat er een aanhangertje achter met hierin de tank, de verdamper op de plek van de accu en de accu in de topkoffer. Je moet toch wat he
En vervolgens verstook je zoveel extra brandstof met die aanhanger dat je het voordeel van de LPG kwijt bent ;).
 
Inderdaad, Lada Niva heeft dezelfde steek als een oude Vitara en wat andere japanse 4x4's.

Weer een stukje verder, reservewielhouder afgemaakt. Wiel staat straks mooi tussen de motor en de bak in. De koffer paste toch niet meer.

full

full


En de triangel voor de voorwielophanging uitgemeten, gezaagd en gelast. En waarom is dat ene stuk groen? Die had ik laatst voor mijn eigen motor fout gemaakt en kwam nu weer mooi van pas...

full
 
En vervolgens verstook je zoveel extra brandstof met die aanhanger dat je het voordeel van de LPG kwijt bent ;).

Och met een prijs verschil van 1 hele euro per hele liter mag ie best iets meer verbruiken
Span loopt ook op gas en met aanhanger er achter vind ik 1 op 10 a 11 toch echt niet gek voor een 6 cillinder
 
Weer een update

Hieronder de rechterzijde van het hulpframe die net is afgelast en schoon geslepen.
full


Zo zit het geheel dus in elkaar.
full


En ook nog een stoer rekje gemaakt voor op de Ural bak.
full
 
Zo de laatste rekjes gemaakt en het zijspanspatbord bevestigd. Nu alles aflassen, voor zover nog niet gedaan, en dan alles glad slijpen. Maandag naar de poedercoatert, ook de bak!

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan