zelf contactslot inbouwen Honda xr500r

Gerard-030

Die hard MF'er
5 sep 2009
447
0
Utrecht
Hallo forumleden,

Ik heb een Honda xr500r uit het bouwjaar 82 :Y
en ben de motor aan het opknappen. Ik wil graag een contactslot en knipperlichten op me motor plaatsen.

nu vraag ik me af, wat is het beste om te doen, een kabelboom los halen van een model wat ik zo over kan zetten? zoja weet iemand welke modellen dat zijn? of kan ik het draad van mijn bobine (massa) doorknippen en een contact slot tussen maken

de motor heeft wel al verlichting en remlicht, zit geen accu op, geen tellers of lampjes.

alvast bedankt!
 
Ja, zoiets :Y



Voor de raw's moet je een bedieningsunit hebben, wat draden leggen, relais er tussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, zoiets :Y



Voor de raw's
Ja, zoiets :Y



Voor de raw's moet je een bedieningsunit hebben, wat draden leggen, relais er tussen.
moet je een bedieningsunit hebben, wat draden leggen, relais er tussen.

en pak je het stroom dan van je verlichting af, of direkt vanaf je spoel?

als ik nu rem dan zie ik me koplamp minder vel branden (trekt stroom weg?) en ik denk dat zoiets ook gebeurt als je er knipperlichten bij doet. blijf je dat houden? kan eventueel een led achterlicht en knippers nemen als dat helpt vanwege de minimale stroom verbruik
 
en pak je het stroom dan van je verlichting af, of direkt vanaf je spoel?

als ik nu rem dan zie ik me koplamp minder vel branden (trekt stroom weg?) en ik denk dat zoiets ook gebeurt als je er knipperlichten bij doet. blijf je dat houden? kan eventueel een led achterlicht en knippers nemen als dat helpt vanwege de minimale stroom verbruik

Dat gaat wel gebeuren ja.

Je remlicht gebruikt wss 23 watt.
Je knipper 21 watt per stuk, tenzij led.

Dat ga je wel zien ja, als je dynamo al voldoende heeft.

En anders zet je er een sr met accu bij.
 
en pak je het stroom dan van je verlichting af, of direkt vanaf je spoel?

als ik nu rem dan zie ik me koplamp minder vel branden (trekt stroom weg?) en ik denk dat zoiets ook gebeurt als je er knipperlichten bij doet. blijf je dat houden? kan eventueel een led achterlicht en knippers nemen als dat helpt vanwege de minimale stroom verbruik
En een accu(tje) als buffer, die zorgt dat de verlichting toch spanning krijgt bij een laag toerental.
 
En een accu(tje) als buffer, die zorgt dat de verlichting toch spanning krijgt bij een laag toerental.

Aan wat voor accu moet ik dan denken, ik heb er geen startmotor op zitten en dus allen verlichting wat niet echt om heel veel opslag vraagt of kracht

@martell, wat bedoel je met sr? :X Een sr met accu bij

En is het niet zo dat bijna elk kabelboom past van rond dat bouwjaar of gelijken modellen van honda, de draden uit het blok van je spoel zijn toch niet heel verschillend

Of zit het probleem dan bij je bobine? Er zit nu wel is waar niks op, start de motor zonder contact en zet de motor uit in ze versnelling. Dus ik moet tog met de bedrading beginnen met de draden die uit me blok komen
 
Aan wat voor accu moet ik dan denken, ik heb er geen startmotor op zitten en dus allen verlichting wat niet echt om heel veel opslag vraagt of kracht

@martell, wat bedoel je met sr? :X Een sr met accu bij

En is het niet zo dat bijna elk kabelboom past van rond dat bouwjaar of gelijken modellen van honda, de draden uit het blok van je spoel zijn toch niet heel verschillend

Of zit het probleem dan bij je bobine? Er zit nu wel is waar niks op, start de motor zonder contact en zet de motor uit in ze versnelling. Dus ik moet tog met de bedrading beginnen met de draden die uit me blok komen

Klein accutje moet genoeg zijn.
Een sr is een spanningregelaar (/gelijkrichter).

Maar ik denk dat je daar trouwens al wat van hebt, want je lampjes werken nu immers ook al op 12 volt..... :')
 
Aan wat voor accu moet ik dan denken, ik heb er geen startmotor op zitten en dus allen verlichting wat niet echt om heel veel opslag vraagt of kracht

@martell, wat bedoel je met sr? :X Een sr met accu bij

En is het niet zo dat bijna elk kabelboom past van rond dat bouwjaar of gelijken modellen van honda, de draden uit het blok van je spoel zijn toch niet heel verschillend

Of zit het probleem dan bij je bobine? Er zit nu wel is waar niks op, start de motor zonder contact en zet de motor uit in ze versnelling. Dus ik moet tog met de bedrading beginnen met de draden die uit me blok komen


zoals ik al eerder schreef, de kabelboom van een XL500R moet passen.
is exact hetzelfde blok.
weet alleen niet of de dynamo hetzelfde is.
zoniet, dan moet je een kabelboom van een XL500S gebruiken.
 
Bedoel je zoiets
full
 
Hallo forumleden,

Ik heb een Honda xr500r uit het bouwjaar 82 :Y
en ben de motor aan het opknappen. Ik wil graag een contactslot en knipperlichten op me motor plaatsen.

nu vraag ik me af, wat is het beste om te doen, een kabelboom los halen van een model wat ik zo over kan zetten? zoja weet iemand welke modellen dat zijn? of kan ik het draad van mijn bobine (massa) doorknippen en een contact slot tussen maken

de motor heeft wel al verlichting en remlicht, zit geen accu op, geen tellers of lampjes.

alvast bedankt!

ik heb dezelfde motor heb zelf kabel boompje gemaakt en contact slot is bij mij een schakelaartje
 
elk contactslot met een maak contact op off kan je gebruiken ( honda vision scooter oid)

raw is wat lastig met 6v wissel, maar er zijn 6v wissel raw relais te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan