25gr voorontsteking bij 1000rpm???? (IGNITECH)

xt-franky

MF veteraan
13 okt 2011
1.310
0
z'meer
Hallo techneuten,

Ik zit met het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig om op mijn xt600 een ontsteking van ignitech te breien
en ben al meerder malen daarvoor op de bank geweest om het goed te krijgen,
maar na vele standaard curves te hebben geprobeerd kreeg ik hem niet goed lopend.

Nu ben ik vanmiddag weer even wezen rommelen en tot mijn grote verbazing loopt hij super op de volgende curve

rpm gr. voorontsteking
300 25
500 25
1 600 26
2 100 29
3 000 35
4 000 38
5 000 39
6 000 39
7 400 39
9 400 37


Terwijl de standaard xt600 curve vanaf de 7gr. oploopt naar de 37gr.

Ik hoop dat jullie het snappen en het misschien kunnen verklaren.

Gr. Franky
 
In eerste instatie zat ik te denken dat je grondplaat misschien wel anders stond dan de originele, maar dan moeten de andere waardes ook flink afwijken.

Wat wel zou kunnen is dat of de originele niet helemaal klopt, of de gene die je nu hebt...

Ik ben zelf met een Dyna 2000 bezig, die moet je afstellen als de motor niet draait, grondplaat verdraaien net zo lang tot er een LED-je gaat branden op de CDI, niet echt nauwkeurig volgens mij.

Hoe wekt dat met die van jou?

Maar als ie goed loopt zou ik me niet druk maken.

Hoe weet je dat ie goed loopt?
Als je namelijk de ontsteking van een auto op het gehoor "goed afsteld" staat ie namelijk hartstikke verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
hallo reinhoud

De grondplaat is gewoon origineel en daar is verder niets aan veranderd.
Wat ik zelf denk is dat het 0-punt bij de ignitech helemaal het 0-punt niet is.
Bij mij is het de oude ontsteking eraf halen, ignitech erop en afstellen maar.
Waardoor die nu 'goed' loopt is dat hij niet meer afslaat onder de 3000rpm.

Ik heb een curve gevonden die erop zou moeten lijken en dat net zo lang aangepast tot die beter ging lopen, dus steeds 3gr. vervroegen onder die 3000rpm. En dat heb ik gedaan totdat hij weer slechter ging lopen, dus dat hij veel te vroeg stond en daar de gulle middeweg in bepaald.

Het is zeker nog niet ideaal afgesteld, maar hij loopt nu al 1000% beter.

Gr. Franky
 
Terug
Bovenaan Onderaan