Waarom klapt een S100rr met quickshifter veel meer als

Nymax

Rookie
8 jun 2011
25
0
We kennen denk ik allemaal het filmpje (Motormeuk Filmpje: mijn Bmw S1000rr Akrapovic full system en Quickshifter
Heerlijk dat geluid bij het schakelen.. :}

Maar....
Waarom klapt een S1000rr met quickshifter veel meer als iedere andere motor met quickshifter -O- ? Of de injectie (bij bijvoorbeeld een dynojet) of de ontsteking (bij bijvoorbeeld bazzaz) wordt ontbroken schijnt niet zoveel verschil te maken heb ik me laten vertellen..

Waardoor komt dit dan?

Iemand een idee?
 
Is de combinatie van een quickshifter waarbij de ontsteking ipv de brandstoftoevoer wordt onderbroken, een open uitlaatsysteem en een goed afgestelde ECU.


Maar een bazzaz qs4 onderbreek ook alleen de ontsteking. Als je die op een bike met volledig systeem zet, en hem goed afsteld klapt hij nogsteeds niet een fractie van wat die bmw doet...
 
Maar een bazzaz qs4 onderbreek ook alleen de ontsteking. Als je die op een bike met volledig systeem zet, en hem goed afsteld klapt hij nogsteeds niet een fractie van wat die bmw doet...

Dan doet de BMW toch wat anders. Vergeet niet dat alles bij de BMW geïntegreerd is en dus met elkaar kan samenwerken. De Bazzaz is een losse unit.
 
We kennen denk ik allemaal het filmpje (Motormeuk Filmpje: mijn Bmw S1000rr Akrapovic full system en Quickshifter
Heerlijk dat geluid bij het schakelen.. :}

Maar....
Waarom klapt een S1000rr met quickshifter veel meer als iedere andere motor met quickshifter -O- ? Of de injectie (bij bijvoorbeeld een dynojet) of de ontsteking (bij bijvoorbeeld bazzaz) wordt ontbroken schijnt niet zoveel verschil te maken heb ik me laten vertellen..

Waardoor komt dit dan?

Iemand een idee?

Is denk ik afhankelijk van hoe het systeem werkt,mijn ducati klapte ook enorm hard met overschakelen.

Dit lag aan de onderbrekingstijd van de ontsteking als ik die langer zette klapte die harder dan bij een korte onderbrekingstijd.

Logisch natuurlijk want injecteren deed die natuurlijk wel...

Het is dus afhankelijk van hoe het systeem werkt,als er ook de injectie wordt uit geschakeld zal de klap dus minder zijn.
 
Laatst bewerkt:
Is denk ik afhankelijk van hoe het systeem werkt,mijn ducati klapte ook enorm hard met overschakelen.

Dit lag aan de onderbrekingstijd van de ontsteking als ik die langer zette klapte die harder dan bij een korte onderbrekingstijd.

Logisch natuurlijk want injecteren deed die natuurlijk wel...

Het is dus afhankelijk van hoe het systeem werkt,als er ook de injectie wordt uit geschakeld zal de klap dus minder zijn.


Klink logisch idd. Met die nieuwe bazzaz qs4 usb kan je per gear de tijd van onderbreken instellen.. Misschien toch de moeite waard om te kopen dus;)
 
M'n tien klapt helemaal niet i.c.m. de quickshifter. :?

1098?

mijn 1198 is gebleuprint + arrow competitionsysteem en luchtfilter.

echter vond die de quickshifter absoluut niet fijn! dus die heeft goed weg 500 kilometer gemonteerd gezeten.

en het uitlaat systeem is er inmiddels wegens inbeslagename van de kentekenpapieren ook weer onder vandaan _O-

iets met het geluid wat niet in orde was _O-
 
1098?

mijn 1198 is gebleuprint + arrow competitionsysteem en luchtfilter.

echter vond die de quickshifter absoluut niet fijn! dus die heeft goed weg 500 kilometer gemonteerd gezeten.

en het uitlaat systeem is er inmiddels wegens inbeslagename van de kentekenpapieren ook weer onder vandaan _O-

iets met het geluid wat niet in orde was _O-


Heheh aanstellers

Wat was er niet fijn aan dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan