Carburateurs syncen

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Laatst de kleppen van m'n Z750 ('05) voor het eerst gesteld, viel mij eerlijk gezegd 100% mee :) Maargoed, ik ben nou dus nog aan het wachten op een nieuwe kleppendekselpakking en dan kan die weer in elkaar..

Klopt het dat als je je kleppen gesteld hebt je ook je carburateurs moet synchroniseren?

Zoja, wat zou je hiervoor ongeveer kwijt zijn bij een motorzaak?
Mocht dit over de 50€ zijn doe ik er misschien beter aan om zelf zo'n Carbtune aan te schaffen...

Of als er iemand in omgeving Den Haag zo'n apparaat heeft en voor een kratje bier mijn Zed wil synchroniseren / het apparaatje wil uitlenen, ik hoor het graag *D !
 
Of bouw er eentje van een doorzichtige slang en een beetje olie, kost helemaal niks en blijkt nog 10X nauwkeuriger te zijn.

Moet je effe zoeken hier op t forum, Kapitein Koek heeft een goeie how-to gemaakt. Ik ga het binnenkort ook doen en woon in Den Haag, als je wil kun je me PM'en kunnen we samen knutselen
 
Of bouw er eentje van een doorzichtige slang en een beetje olie, kost helemaal niks en blijkt nog 10X nauwkeuriger te zijn.

Moet je effe zoeken hier op t forum, Kapitein Koek heeft een goeie how-to gemaakt. Ik ga het binnenkort ook doen en woon in Den Haag, als je wil kun je me PM'en kunnen we samen knutselen

Wel 100X nauwkeuriger!!!!

En hoe dunner het slangetje, hoe groter de uitslag is, en dus beter te zien :Y

wel jammer dat de boutjes op de gasklep-assen niet zo precies zijn ;)
 
Zouden ze in de professionele garage nou een carbtune gebruiken (met het motto: ongeveer is ook een nauwkeurigheid) of met zo'n mooie zelfgemaakte constructie werken? Iemand een idee?
I come with stupid met Martell. Je kan 'm zo nauwkeurig maken dat je het niet normaal meer afgesteld krijgt. Één draai aan de schroef en hij staat al helemaal verkeerd op zo'n zenuwachtige constructie. Ongeveer, zeg: carbtune, is goed genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan