Optrek probleem sc44

samet

Rookie
16 okt 2012
27
0
Rotterdam
Goedemorgen motorrijders. Mijn naam is Samet en heb een Honda fireblade sc 44. Ik heb een probleem tijdens het optrekken. Versnelling 1 trekt niet in 1 keer op. waar aan kan het liggen. Ik hoor van verschillende mensen dat het aan de koppeling licht. Wat denken jullie dat het gaat kosten ongeveer. Alvast bedankt voor jullie reacties en Fijne Dag :)
 
Kun je iets meer informatie geven? Heb je het idee dat je koppeling niet aangrijpt? Probeer dan eens in een te hoge versnelling te gaan zitten, bijvoorbeeld meteen van 1 naar 4 schakelen, dan zou je motor moeten gaan protesteren (bokken, ineens heel laag toerental). Doet ie dat niet en blijven je toeren op redelijk niveau, pakt je koppeling niet. Heb je je kabel al eens nagekeken?

En is je gas respons wel goed? Daar kan namelijk ook een vertraging in zitten? m.a.w. reageert je toerental wel direct op je gashendel?

Kosten zijn natuurlijk sterk afhankelijk van waar je onderhoud laat doen en wat het precies is. Als je een hele nieuwe koppeling moet hebben kan het best nog een dure grap worden, maar als je een kwestie is van bijvoorbeeld de koppelingskabel afstellen zou het met een paar euro gedaan kunnen zijn.
 
Kosten zijn natuurlijk sterk afhankelijk van waar je onderhoud laat doen en wat het precies is. Als je een hele nieuwe koppeling moet hebben kan het best nog een dure grap worden, maar als je een kwestie is van bijvoorbeeld de koppelingskabel afstellen zou het met een paar euro gedaan kunnen zijn.
Als de platen zijn versleten valt het qua kosten nog best mee, ik was voor mn VFR 150eu kwijt voor een compleet nieuwe set.

Maar hier kunnen we weinig mee, gaat ie wel omhoog in toeren maar accelereerd ie niet?
 
Koppelingsplaten versleten.
Koppelingsveren te zwak geworden.
Stroef bewegend koppelingsmechanisme.
1 of meerdere koppelingsplaten gebroken.
Nokken van de tandwielen van de eerste versnelling versleten waardoor hij steeds in zijn vrij schiet en weer pakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan