luchtfilterhuis

jorica

Rookie
14 mrt 2013
18
0
Zeewolde
aan de onderkant van het luchtfilterhuis van een Diversion 600 uit 1996 zit een luchtdoorlaat waar 2 slangetjes aan vastgezet worden, 1 dikke en 1 dunne. De doorlaat zelf wordt door een rubberen klemring in het huis gestoken. Nu is 1 van de slangaansluitingen afgebroken (de dunne). Ik kom dit onderdeel nergens tegen.. wie weet antwoord?
 
dat onderdelenschema van cmsnl had ik al eerder bekeken maar partnr. 18 is alleen een bocht terwijl het bij mij aan doorvoer bevat met 2 slangbevestigingen welke haaks op elkaar staan.
De doorgang in het huis is ook veel dikker, circa 10 mm. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt, maar probeer dat wel op kort termijn te doen (te koud!)
 
hierbij de foto's van het onderdeel
full
 
met mijn open filter nu hangt de carterontluchting slang nu los... volgens mij voert die slang olie af bij een overdruk (klopt dit) en dan rechtstreeks je luchtfilter in zodat het daar nog n keertje gerecycled wordt...
 
bedankt voor je reactie Bram. Volgens mij is ook alleen maar voor beluchting of ontluchting. Het vreemde is echter dat ik het onderdeel nergens kan vinden... alle onderdelenschema's m.b.t. de intake zijn hetzelfde en daar is deze doorlaat niet op te zien
 
Je zou eventueel de ontluchtingsslang kunnen verlengen en laten uitlopen tot ergens in de buurt van je achterspatbord (oude Duc éénpitters hadden dat altijd) of ergens onder het blok.De aansluiting op de airbox is ivm met de millieu eisen echter is de daardoor te veroorzaken luchtverontreiniging nihil. Maak verder het gat in de airbox dicht met een stop en je kunt gewoon doorrijden. Heeft totaal geen invloed op het rijden verder. Er zijn mensen die dit standaard bij alle sportmotoren doen om zo veel mogelijk koude schone lucht het blok in te krijgen, maar dat effect zal bij een Diversion ook te verwaarlozen zijn. je kun ook met een metalen pijpje in het T stuk de zaak weer repareren.
 
waarom ga je niet even naar een yamahadealer?
met het framenummer erbij krijg je precies het juiste onderdeel.
die tekeningen die online ziet, zijn allemaal van amerikaanse modellen en dat kan dus idd anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het onderdeel met het genoemde nummer lijkt idd hetzelfde..
Bedankt voor het zoeken Jarnotje
Ik denk dat ik t.z.t. het advies van Bananeman opvolg, zoals genoemd laat ik het even zo.
Bedankt voor alle inbreng...
 
Hallo John

als je dat in het vervolg even vraagt op het Diversion topic krijg je altijd en snel antwoord van mede Diversion rijders, er zit daar heel veel know-how over de Diversion 600 en 900

Ik had je die tekening gelijk kunnen geven ;)

Screenshot_2013-03-22-14-20-11.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bensi, bedankt voor je reactie
deze tekening is niet hetzelfde als de tekening waar ik naar op zoek was. Part.nr. 23 is anders op jouw onderdelenlijst, alleen een bocht.
Er staan ook andere letters voor het art.nr. , iets van "3FA" als ik het goed gelezen heb. Op mijn lijst staat "4BR" en is een pipe met 2 uitgangen.
Ik neem je advies wel ter harte om voortaan vragen te stellen op het Diversion Topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan