ringen in uitlaat suzuki gsx 600 f

martinzx12r

Rookie
18 mei 2012
10
0
Hallo,

Ff een vraag!!!! mijn vriendin rijdt een suzuki gsx600f van 1995,
nou heeft ze dat tussenpijpje van de uitlaat lek en zou ik daar ff wat aan doen,

heb ik de uitlaat er af, zie ik dat er ringen in gelast zitten...
ze hebben nog een doorlaat van 15mm.

dit hoort toch niet???

weet iemand hier meer van??

de reden van de vraag is omdat ik het wel heel netjes gelast vind (machine??)
maar het lijkt me zo raar maar een gat van 15mm....

bvd

Martin
full
 
Ik heb verder niet naar de specs gekeken. Ik ken dit van de duitse 1100F's die op deze manier begrensd werden. In Duitsland dremelen ze de ringen er meestal uit. Als er op je typeplaatje ergens de term E76 staat heb je in ieder geval met een duitse motor van doen. In Duitsland werden ze eerder ook wel begrensd om in een goedkopere verzekeringsklasse te vallen. (Dit was overigens vrijwillig)

grtz,

Cees
 
ff een update,

iig bedankt voor de reacties,

Ik heb nog ff gecheckt of er ook ringen in de inlaat zitten dit is niet het geval, en er zit een 112,5 sproeier in, wat volgens mij orgineel is...???
(las ik ergens op dit forum!!! ;) )
De motor rijdt goed, volgens mij als je alleen de uitlaat knijpt kan je hem nooit goed afstellen..toch??

ik denk nu toch echt dat die ringen orgineel zijn.. (al blijf ik het vreemd vinden.)

bvd martin
 
Bij de duitse 100pk 1100F's is dit de enige wijziging t.o.v. de vol vermogen (136pk) machines. Zit ook geen andere sproeierbezetting in. De machine ademt gewoon een stuk beter met de ringen eruit.

grtz,

Cees
 
Standaard heeft de 600f geen ringen in de pijp. Zit er niet een uitlaat van een andere 1100 onder geklust?
Zover ik weet zijn de uitlaat pijp aansluitingen naar de kop altijd dikke vlakke ringen. Bij jouw lijken ze afgerond en dun. Ik probeer een foto te vinden van wat ik bedoel maar dat is lastiger dan ik dacht. (en ik ga niet mijn uitlaat er even onderuit halen)

Edit beste wat ik zo kon vinden.
Let ook op de sluitringen waarmee je alles vast zet. Deze zitten om de pijp en kunnen niet eraf.
CRR052411a039.jpg
 
Laatst bewerkt:
heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

ik heb net de ringen er toch maar uit geslepen!!! weg met die rotzooi!!!:P

hij rijdt nog goed, en heeft wel meer vermogen!!
dus het vrouwtje ook weer blij!!!!;)

allen bedankt!!

mvg Martin
 
Terug
Bovenaan Onderaan