MIG lasapparaat youli vs contiweld

raf_1220

Die hard MF'er
25 jul 2011
298
0
Kallo
Heeft er iemand ervaring met het volgende lasapparaat? klik. Ik wou eerst voor de contiweld MIG150 C gaan (klik)maar ben na wat zoeken op de youli MIG250AI uitgekomen. Ik weet dat het chinees is en dat Contiweld oorspronkelijk Nederlands is? Het voornaamste verschil is dat de youli met een IGBT inverter werkt (en dus een 4 keer grotere inschakelfactor heeft bij 120A) terwijl de MIG150 C met een ouderwetse transfo (koper gewikkeld) werkt. En dan ook de prijs natuurlijk...
Foto van het loopwerk van de youli:
GroteFoto-FODMMP37.jpg

Het is zeker niet om elke week mee te lassen, eerder 1 keer om de 2 maand wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld een frame om een jerrycan in te hangen, homemade gereedschap,... Wat is volgens jullie wijsheid gezien vanuit mijn situatie?
Alvast bedank en mvg, Raf

edit: een ander verschil is dat de uitgangsstroom bij de youli traploos instelbaar is terwijl dit bij de Contiweld verdeelt is in 4 standen. Als je de foto van de youli ziet en deze vergelijkt met de Contiweld dan zie je natuurlijk ook direct dat de contiweld veel robuuster in elkaar zit, maar aangezien ik redelijk veel zorg draag voor mijn gereedschap en het ook niet in slechte/onvoordelige omstandigheden zal moeten functioneren vormt dit niet direct een probleem dacht ik?
 
Heb je een mogelijkheid om zon apparaat eens te proberen? Zou het zelf niet zo snel wagen denk, goedkoop is meestal duurkoop.

Heb hier nu circa 2 jaar een kemppi minarc 180 staan, word redelijk veel gebruikt voor autoplaat etc. bevalt echt uitstekend! kost alleen wel het dubbele van wat zon contiweld machine kost.
 
Heb je een mogelijkheid om zon apparaat eens te proberen? Zou het zelf niet zo snel wagen denk, goedkoop is meestal duurkoop.

Heb hier nu circa 2 jaar een kemppi minarc 180 staan, word redelijk veel gebruikt voor autoplaat etc. bevalt echt uitstekend! kost alleen wel het dubbele van wat zon contiweld machine kost.

Die kemppie minarc 180 is inderdaad een mooie machine maar ligt helaas boven mijn budget :(
Goed idee om eens te vragen of het mogelijk is om hem te proberen! Helaas ligt Culemborg niet dichtbij voor mij maar ik ga toch eens vragen of er niets te regelen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan