Spyball alarm deactiveren

sak_sahin

Rookie
26 mrt 2013
9
0
Beste MF-ers,

Ik zit nu met een irritante probleem, tot gisteren heb ik mijn motor normaal kunnen gebruiken. Vandaag wou ik weer gebruik maken van mijn motor maar kreeg de motor alarm te horen nadat ik mijn sleutel erin stopte en naar "ON" draaide. Bij "OFF" krijg ik gewoon niks te horen.

Het betreft een spyball alarm type 6527. Ik heb op het forum genoeg topic gelezen. iedereen is het zat met deze spyball. Daarom wil ik morgen naar een motorgarage gaan om het uit te bouwen. Voordat ik ga wil ik nog vragen of jullie nog tips hierover hebben?

Ik heb de batterijen al verwisseld van de afstandsbedieningen. Het is net alsof beide afstandsbedieningen niet meer functioneren. Zelf twijfel ik nu over de accu van mijn cbr600rr omdat ik gisteren twee keer op de starter moest klikken. De eerste keer pakte hij het niet. Kan het daar nog aan liggen?
 
Zolang maar niemand hier gaat posten hoe je een SpyBall alarm onklaar kunt maken B|

Nou nou wat draait er in jouw hoofd? Zoals ik lees is dit wel een erg bekende probleem. Ik heb ook veel topic`s hier op dit forum gelezen met hetzelfde probleem. Ik ben niet van plan om het zelf eruit te halen, maar ookal ben ik het wel van plan dan zou er hier toch wel hulp aangeboden kunnen/mogen worden. Indien dit niet mag hoor ik hier niks te zoeken want de weg naar de garage is bij iedereen wel bekent.

dus, als mod toch bij zijn gedachte blijft mag dit topic direct versleuteld worden!
 
Nou nou wat draait er in jouw hoofd? Zoals ik lees is dit wel een erg bekende probleem. Ik heb ook veel topic`s hier op dit forum gelezen met hetzelfde probleem. Ik ben niet van plan om het zelf eruit te halen, maar ookal ben ik het wel van plan dan zou er hier toch wel hulp aangeboden kunnen/mogen worden. Indien dit niet mag hoor ik hier niks te zoeken want de weg naar de garage is bij iedereen wel bekent.

dus, als mod toch bij zijn gedachte blijft mag dit topic direct versleuteld worden!
Denk meer dat het idee er achter is dat het niet slim is om op een openbaar forum te zetten hoe je makkelijk een alarm uitschakeld.
De slechtwillende boefjes lezen ook mee ;)

En dit is je 1e topic op MF, misschien ben je zelf wel een boefje :+ (<-- dit betekend dat het een grapje is ;) )
 
Laatst bewerkt:
Denk meer dat het idee er achter is dat het niet slim is om op een openbaar forum te zetten hoe je makkelijk een alarm uitschakeld.
De slechtwillende boefjes lezen ook mee ;)

En dit is je 1e topic op MF, misschien ben je zelf wel een boefje :+ (<-- dit betekend dat het een grapje is ;) )

Ik lees al een tijdje mee op het forum. het werd vandaag tijd om een topic te openen. K*t spyball *D
 
Laatst bewerkt:
Nou nou wat draait er in jouw hoofd? Zoals ik lees is dit wel een erg bekende probleem. Ik heb ook veel topic`s hier op dit forum gelezen met hetzelfde probleem. Ik ben niet van plan om het zelf eruit te halen, maar ookal ben ik het wel van plan dan zou er hier toch wel hulp aangeboden kunnen/mogen worden. Indien dit niet mag hoor ik hier niks te zoeken want de weg naar de garage is bij iedereen wel bekent.

dus, als mod toch bij zijn gedachte blijft mag dit topic direct versleuteld worden!

Relax.... als op een openbaar forum komt te staan hoe je een motoralarm omzeilt zou dat niet erg gunstig zijn, toch ?
Heeft dus helemaal niets met jou te maken. Niet zo snel op je pik getrapt zijn.

Heeft er dus niets mee te maken dat je net aangemeld bent en direct als eerste reply hiermee komt, laat staan omdat dat je Marokkaan bent.
 
Beste MF-ers,

Ik zit nu met een irritante probleem, tot gisteren heb ik mijn motor normaal kunnen gebruiken. Vandaag wou ik weer gebruik maken van mijn motor maar kreeg de motor alarm te horen nadat ik mijn sleutel erin stopte en naar "ON" draaide. Bij "OFF" krijg ik gewoon niks te horen.

Het betreft een spyball alarm type 6527. Ik heb op het forum genoeg topic gelezen. iedereen is het zat met deze spyball. Daarom wil ik morgen naar een motorgarage gaan om het uit te bouwen. Voordat ik ga wil ik nog vragen of jullie nog tips hierover hebben?

Ik heb de batterijen al verwisseld van de afstandsbedieningen. Het is net alsof beide afstandsbedieningen niet meer functioneren. Zelf twijfel ik nu over de accu van mijn cbr600rr omdat ik gisteren twee keer op de starter moest klikken. De eerste keer pakte hij het niet. Kan het daar nog aan liggen?


zet eens een paar startkabels aan de polen van je accu,
zo kun je uitsluiten of het daadwerkelijk door je accu komt.


[zou er niet ook gewoon een zekering uit liggen]

ik weet dat een alarm altijd aan de +pool moet liggen> zodra die onderbroken wordt gaat idd de sirene af omdat die denkt dat die niet meer gevoed wordt.

Hetzelfde zou met jou alarm aan de hand kunnen zijn, en/of de accuspanning is zodanig slecht/laag dat zodra je het contact aan zet het laatste restje energie uit de accu getrokken wordt en het alarmsysteem van de + wordt onderbroken.



[dit is het enige wat ik er openbaar over kan zeggen]
 
Laatst bewerkt:
zet eens een paar startkabels aan de polen van je accu,
zo kun je uitsluiten of het daadwerkelijk door je accu komt.


[zou er niet ook gewoon een zekering uit liggen]

ik weet dat een alarm altijd aan de +pool moet liggen> zodra die onderbroken wordt gaat idd de sirene af omdat die denkt dat die niet meer gevoed wordt.

Hetzelfde zou met jou alarm aan de hand kunnen zijn, en/of de accuspanning is zodanig slecht/laag dat zodra je het contact aan zet het laatste restje energie uit de accu getrokken wordt en het alarmsysteem van de + wordt onderbroken.



[dit is het enige wat ik er openbaar over kan zeggen]


Ik heb hierdoor meer twijfels over de accu gekregen. Morgen ga ik naar de accu kijken. Jullie horen wel of het is opgelost. Nu maar lkkr slapen :z
 
Ik heb ook een CBR600RR met een Spyball-systeem erop, ben er erg tevreden over.
Mocht je problemen hebben met je alarm dan kan je het inderdaad uitschakelen, hiervoor heb je een unieke code nodig, die bij jouw alarm geleverd is. Hoe je deze code invoert staat keurig in de handleiding beschreven. Succes ermee!
 
Ervan uitgaande dat het spybal alarm hetzelfde werkt als die van mij, geen idee welke versie ik heb:

Zoek ff een manual op van die spybal. Daar staat o.a. in hoe je zonder de handzenders het alarm uitschakelt met idd een unieke code.

Ook staat erin hoe je met een nieuw batterijtje de handzenders weer moet synchroonstellen met het alarm. Bij een leeg handzenderbatterijtje (3x woordwaarde) kan het alarm het zendertje kwijt zijn. Iets met contact aan en 10 seconden de knop in houden ofzo.

Bij mijn spyball moest ik ff wennen aan hoe die werkte maar nog geen grote problemen mee gehad behalve dus idd leeg zendertje! Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan