Vraag over CBR600F PC19

arturkim

Rookie
26 mrt 2013
3
0
Hallo

Ik heb nog niet zo lang geleden CBR600F PC19 gekocht. Ik heb er een vraag, is het normaal dat het maximale snelheid 130 km/u is of is er iets mis. Als er iets mis is kunnen jullie me en advies geven wat ik moet doen.
Alvast bedankt
 
Ik heb zelf ook een CBR600F PC19 Hurricane gekocht, die later blijkbaar op de carbs was gelimiteerd.
Het vermogen was 25kw, en dat komt redelijk over met jouw snelheid. Hoewel ik de 150 wel haalde (ik weeg 60 kilo, misschien is dat het verschil).

Ik zal inderdaad ff terug gaan, want hij hoort oorspronkelijk 85 pk te hebben. Na 25 jaar waarschijnlijk iets minder, maar moet de 200 nog wel halen. Maar het accelereren is uiteraard leuker ;)

Overigens! Mijn motor was niet op het kenteken begrenst! Er stond nergens aangegeven dat de motor 25kw was. En dat was ook een verassing voor de garage trouwens...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een pc19 op vol vermogen. Geen idee hoeveel pk hij nog over heeft maar 200 (op de teller) haalt hij wel. Ook het verbruik is zeker zuiniger. Ik tank ongeveer 11 liter op 200 km.

Voor wat betreft advies: Zie Daanzzzzz z'n opmerking :)
 
Hoe lang heeft de motor stil gestaan Arturkim?

Mijn motor liep in het begin, helemaal toen deze nog begrenst was, verre van zuinig. De motor had toen ruim 7 jaar stil gestaan en 1:14/15 redde ik net. Daarentegen is een volle tank (denk dat je dan rond de 11 liter tankt) voor 100 km wel heel veel.

Een jaartje later kon ik echter makkelijk 10 liter op de 140 mijl rijden, zeker op de snelweg. Dat is ongeveer 1:22. Dus het wordt zeker beter naarmate je er weer meer mee rijdt en hij niet meer begrenst is!
 
Weet iemand dan waar dat het block op vermogen kan staan? Ik zou graag zelf die liemiet willen afschakelen. Het motor heeft redelijk lang stilgestaan maar ik denk dat probleem samenhangt met probleem dat die niet optrekt. Als iemant weet hoe je dit limiet kan afstellen zal ik het eerst zelf willen proberen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Weet iemand dan waar dat het block op vermogen kan staan? Ik zou graag zelf die liemiet willen afschakelen. Het motor heeft redelijk lang stilgestaan maar ik denk dat probleem samenhangt met probleem dat die niet optrekt. Als iemant weet hoe je dit limiet kan afstellen zal ik het eerst zelf willen proberen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gezien je vragen, raad ik je aan alleen nog door een ander er iets aan te laten doen. Dit wordt anders een eindeloze lijst met vragen, waarna de motor alsnog naar een garage gaat.

En ik vraag me af; je hebt toch wel enige info van de verkoper gehad, over het al dan niet terugvoeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan