niet willen starten

richard01

Rookie
29 mrt 2013
7
0
Amsterdam
hallo,ik kocht gisteren een gsx 750 uit 82 voor de opknap.Vandaag de hele dag bezig geweest met het schoonmaken van de carburateurs,kelken gekocht,ander stuur,enz enz enz.Toen het tijd werd om hem te starten......helemaal niets,zelfs geen plof na een scheut thinner rechtstreeks naarbinnen.bougies nagekeken,die waren droog en zwart,en de vonk was te verwaarlozen. iemand enig idee?bedankt alvast.
 
Er staat hier op het forum een mooie checklist die je na kan lopen als je motor niet start ;)
Zit niet achter een pc, dus even de zoekfunctie gebruiken en dan kom je er wel..

Maar als je bougies droog zijn terwijl hij niet start geeft aan dat er geen benzine in je cilinders komt. En als hij slecht vonkt zou ik persoonlijk ook even naar de bougies, kabels en bobines kijken.
 
Laatst bewerkt:
benzine kraan wel omgezet (zitten er 2 en ben je 1 vergeten, is mij ook een keer gelukt :P )
benzine aanwezig in de tank?
alle knoppen op het stuur goed staan (:P )

en dan iets serieuzere en minder logische antwoorden/vragen misschien
heb je de stationair afstelling misschien helemaal dicht geschroefd en staat die nu nog zo?
als je er makkelijk aan kunt komen of je hebt ze, doe er eens nieuwe boegies in, wie weet kan zoiets simpels de oplossing zijn :)
 
Wat versta je onder carburateurs schoon gemaakt? met een doekje de buiten kant of helemaal gedemonteerd en alles doorgestoken/door geblazen.
Zelf ook al meerdere keren meegemaakt dat sproeiers verstopt gaan zitten als de motor lang stil gestaan heeft.
Dan helpt ook een carburateur reiniger in de benzine niet meer.

Aan de andere kant: een beetje remreiniger rechtstreeks in de cilinder moet toch minstens een plof geven, of hij vonkt echt niet.
 
hallo,ik kocht gisteren een gsx 750 uit 82 voor de opknap.Vandaag de hele dag bezig geweest met het schoonmaken van de carburateurs,kelken gekocht,ander stuur,enz enz enz.Toen het tijd werd om hem te starten......helemaal niets,zelfs geen plof na een scheut thinner rechtstreeks naarbinnen.bougies nagekeken,die waren droog en zwart,en de vonk was te verwaarlozen. iemand enig idee?bedankt alvast.
Aha...
 
Terug
Bovenaan Onderaan