Honda CB900 CDI laadt soms niet

Dawid127

Die hard MF'er
23 feb 2012
292
13
Utrecht
Hoi Allen,

Ik ben vanmiddag naar een mooie CB900 gaan kijken (2002, maar 17k km). Heb er al op proefgereden, en wilde hem vandaag kopen.

Echter, toen ik het contact aandeed, wilde regelmatig de computer niet laden/starten. Dit merk je aan het '' piepje'' , wanneer je het contact aanzet. Toen ik de sleutel terugdraaide, en weer aan deed, deed hij het soms wel en soms niet..

De lampjes op het dashboard deden het wel gewoon, tezamen met de verlichting.

Je kon de motor wel gewoon starten wanneer de computer aansloeg. Ik denk zelf aan een relais wat niet goed functioneert.. Maar voor hetzelfde geld is de gehele computer aan vervanging toe..

Ik vertrouwde het niet, en heb de motor niet gekocht.

Weet iemand waar dit probleem aan zou kunnen liggen, en of het ''makkelijk'' is op te lossen?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
CDI is de ontsteking die bedoel je vast niet, zou een los stekker verbinding kunnen zijn, is die particulier of via een dealer te koop?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het bij de verkoper bekend maar kan die er niks mee,
zou ook een draadbreuk kunnen zijn (of een slechte soldeer verbinding van de computer).
Ik verwacht niet dat er echt iets stuk is omdat het afwisselend wel/niet doet
Heb het gewijzigd.. bedoel de computer waar de motor op draait. Die wordt geladen als je het sleuteltje omdraait (te merken aan het piepje). Motor is particulier.
 
Jaa.. ik heb er niet zoveel verstand van :) maar het zou idd de brandstofpomp kunnen zijn. Het is in ieder geval het piepje wat je hoort bij het omdraaien van je sleutel




Ligt natuurlijk veel aan de prijs en of de verkoper, dankzij dat euvel, bereid is iets in prijs te zakken,anders kon je er nog eens best spijt van (gaan) krijgen dat je hem hebt laten staan.
Vooropgesteld dat het de brandstofpomp is kost je dat de kop ook niet.
 
Ligt natuurlijk veel aan de prijs en of de verkoper, dankzij dat euvel, bereid is iets in prijs te zakken,anders kon je er nog eens best spijt van (gaan) krijgen dat je hem hebt laten staan.
Vooropgesteld dat het de brandstofpomp is kost je dat de kop ook niet.

Ik denk eerder aan een slechte ringantenne die de sleutel niet altijd herkent.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het brandstofsysteem nog op druk staat na de laatste keer het sleuteltje omdraaien, en de ECU dus geen reden ziet om de pomp nog een keer aan te sturen. M.a.w, als de motor gewoon start terwijl je de brandstofpomp een keer niet hoort bij het omdraaien van de sleutel, is er niets aan de hand en is het gewoon het ontwerp van het systeem. Bovendien zal je van een injectiemotor meteen een foutmelding krijgen als iets cruciaals als een brandstofpomp het niet doet.
 
Hij herkent de sleutel wel, want hij maakt wel contact. Dwz dat de lampen en display etc wel aan gaan. Daarom dacht ik dat het probleem misschien wat dieper lag. En het gebeurde bij de eerste keer dat ik het sleuteltje omdraaide, dus hij kon niet nog onder druk staan.

En schakelde de motor niet zo soepel terug in lage toeren, je kent het wel: omlaag schakelen helpt pas als je de koppeling een beetje laat opkomen. Dit gebeurde twee keer in een testritje van 15 min. Vind ik wel veel voor een motor met maar 16K km op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan