Carburateur te huur gezocht.

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Hallo Mensen,
Vreemde vraag, kan ik iemand zijn carbs lenen..? Ik heb een vreemd probleem, zie mijn andere topic.

Om uit te sluiten of om het probleem te localiseren is het makkelijk om een andere set even te monteren. Ales wat voor de hand ligt is voorlopig gecontroleerd. En voordat ik de hele bende ga reviseren, lees geld uitgeven.., wil ik er zeker van zijn dat het probleem daar ligt. Helaas ben ik door mijn carburateurs heen.. :/

Heeft iemand toevallig op de plank een set liggen ? En is die bereid een dagje te missen of verhuren. En eventueel een optie tot kopen.. Het gaat om een set CVK32. Moet onder mijn GSX 1200 inazuma. Dat is een Bandit blok, echter de carbs komen weer van een 600 Bandit blok/. Blijkbaar.. Dit is wel affabriek.

Liefst omgeving rotterdam/den haag en een vergoeding is uiteraard geen enkel probleem.

Dat mag ook in de vorm van een klein cnc frees/draai klusje. Dat doe ik toch al de hele dag.. ;)

Alvast bedankt !
 
Ok. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik kan dan alleen een lektest verzinnen ? En kunnen ze het dan echt precies localiseren ? En weet je daar een betrouwbaar adresje voor. Die zaak in zmeer wil ik niet meer heen. Die monteur weigerde totaal mee te denken. Arrogante prdelul. Dat zegt niks over de zaak natuurlijk, zijn collega was weer wel behulpzaam. Andere grote zaken hier heb ik ook niet zulke goede ervaringen mee. Ik noem geen namen want dat mag niet van Motoport..
 
of iets..

Ik dacht eigenlijk dat zo'n bank meer was om inderdaad af te stellen en tunen. Dus ook foutopsporing/diagnose zeg maar. interessant..

Maar goed hou me nog steeds aanbevolen voor een carb ! Kan ik de paasdagen tenminste ook sleutelen..
 
Voor het instellen van carburateurs op de Dynojet testbank zijn de dinsdag, donderdag en vrijdag gereserveerd, ook daarvoor maakt u telefonisch een afspraak. Voor afstelsessies op de Dynojet geldt altijd een start-tarief van € 159,00, de testsessie wordt met eerdergenoemde analysetest begonnen, om de huidige staat van het voertuig vast te leggen. Het testen en afstellen op de rollentestbank wordt per uur berekend, het uurtarief voor Dynojet-gebruik ligt op € 129,-- per uur (excl. lambda meting tijdens test), het uurtarief Dynojet-gebruik incl. lambda-meting tijdens de test kost € 159,-- per uur. Deze bedragen worden naar rato, vaak gemengd met het werkplaatstarief, aan u berekend. Een indicatie van de uiteindelijke kosten bij testen/afstellen kunnen wij pas geven, nadat de en analysetest is uitgevoerd, dit is geheel afhankelijk van de staat van het aangeboden materiaal.

Ons werkplaatstarief ligt (inclusief computer test-apparatuur, excl. Dynojet-gebruik) op € 72,--.
Endoscoop-onderzoek heeft een starttarief van € 35,--, en wordt verder volgens werkplaatstarief berekend.

Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw



Voor gebruik van overig materiaal voor het instellen van competitievoertuigen, zoals weegschalen, caster/camber bubble gauge, toe in/out plates, thermische apparatuur e.d. zie bccp.nl: huurprijzen


Dat zijn wel heul veul tientjes... :/ Maar goed, dit is een willekeurige site vnl voor auto,s. Heb die in ridderkerk ff gemaild, en bikehospital in wveen. Ik weet alleen niet of ik daar mag komen met mijn japanner..
 
Ok. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik kan dan alleen een lektest verzinnen ? En kunnen ze het dan echt precies localiseren ? En weet je daar een betrouwbaar adresje voor. Die zaak in zmeer wil ik niet meer heen. Die monteur weigerde totaal mee te denken. Arrogante prdelul. Dat zegt niks over de zaak natuurlijk, zijn collega was weer wel behulpzaam. Andere grote zaken hier heb ik ook niet zulke goede ervaringen mee. Ik noem geen namen want dat mag niet van Motoport..


Je had ook beter naar Wang in Den Haag kunnen gaan. 1 mans zaak met veel kennis en schappelijke prijzen.
 
Zou een carb van een cbr 900 rr gaan werken...? Kan ik voor een appel en 50 euries kopen hier om de hoek. Is ook een keihin. Wat ik kan vinden een FCR41. Ik kan op mijn carbs niks vinden over een type.

Keihin. Japan. Daar moet ik het mee doen.
 
Een andere set carbs proberen om te kijken of ik het daar moet zoeken of mijn tijd beter aan bijv kleppen of zo moet gaan besteden lijkt me niet echt onrealistisch. Sterker nog, klinkt nog een soort van logisch ook.

Deze mening word ook door anderen gedeeld waarvan ik weet dat ze redelijk technisch onderbouwd zijn. Maar zon test is ook een optie en heb hierover al met twee bedrijven contact opgenomen.als je even had gelezen hierboven. -O-
Ik houd er niet zo van om drie dagen naar een motor te kijken die niks kan.

En mocht het aan de carbs liggen moet ik dat alsnog oplossen. Ofniedan.
 
Een andere set carbs proberen om te kijken of ik het daar moet zoeken of mijn tijd beter aan bijv kleppen of zo moet gaan besteden lijkt me niet echt onrealistisch. Sterker nog, klinkt nog een soort van logisch ook.

Deze mening word ook door anderen gedeeld waarvan ik weet dat ze redelijk technisch onderbouwd zijn. Maar zon test is ook een optie en heb hierover al met twee bedrijven contact opgenomen.als je even had gelezen hierboven. -O-
Ik houd er niet zo van om drie dagen naar een motor te kijken die niks kan.

En mocht het aan de carbs liggen moet ik dat alsnog oplossen. Ofniedan.


denk je nu echt dat een set carburateurs van een ander type zo zonder aanpassen op jouw motor past en werkt?
een andere set carburateurs aanpassen is nog meer werk dan je eigen carbs in orde maken.
 
Laatst bewerkt:
Jouw oplossing gaat niet werken. Je kunt er wel een andere set carburateurs aanhangen, maar ook die zul je eerst moeten afstellen (synchroniseren) om de motor goed aan het lopen te krijgen. Je kunt beter uitgaan van de gemonteerde set en daarbij naar de fout zoeken. De aard van de klachten wijst doorgaans al wel in een bepaalde richting.
 
Dat was ook een slecht idee. Daar was ik al achter en op gewezen. De carbs gaan morgen in een ultrasoonbadje. Die bleek dus gewoon op mijn werk te staan |(
Wist ik niet. Morgen carbs weer monteren en indien nog nodig een lektest doen van de kleppen.

Had ik eigenlijk vandaag willen doen, maar dat moet met warme motor en mijn carbs liggen half uit elkaar op de werkbank. En hoewel ik ze nu ws inmiddels blind in elkaar zet en monteer wacht ik wel ff een dagje. Zo leuk vind ik het nou ook weer niet..

Kan ik morgen meteen ff adapterje maken voor mijn bougiegat waar lucht op kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan