Luchtfilter yamaha R6

Dejoer

MF'er
20 feb 2013
32
0
Graaf
Hallo,

Door het één en ander gelezen te hebben begin ik te twijfelen of ik mijn nieuwe luchtfilter nou wel of niet in moet olieen. In de handleiding van de R6 staat hier niks over vermeld, echter heb ik hier en daar dingen gelezen over luchtfilter olie, of is dit enkel nodig bij het uitwassen van de luchtfilter en dus niet bij het vervangen door een nieuwe (originele)luchtfilter.

Ik heb eerst gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden, dus vandaar de vraag!

Alvast bedankt,

Dejoer
 
Waarom zo'n reactie? Ik heb gewoon een complete set besteld (bougies/filters/olie).

Het zat in een yamaha genuine verpakking of dit dan een imitatie is zou ik niet weten, ik dacht zelf dan van niet.

Maar Kinky bedankt voor je antwoord, deze filter niet inolieen dus!
Dat is geen reactie maar een vraag.
Ik lees het iets te vaak dat men denk goedkoper uit te zijn door via een internetshop te kopen.
Als het maar een paar euro scheelt had je naar mijn idee beter bij een motorzaak kunnen kopen, dan had je de nodige info gekregen.
Nu heb je een imitatiefilter waarvan je denkt dat je hem niet hoeft te olien, maar is dat wel zo?
Dit is immers geen papieren filter zoals origineel.
Het is helemaal jou keus maar is die paar euro de twijfel waard?
 
OEM filters van Yammie zijn (gewoon) van papier. Post anders 't bestelnummer wat op de doos staat eens.

Kán een YEC filter zijn.... Maar dan had je dat wel vermeldt, neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
geen olie !!!!!!!!!!!!!!!
is fout bij deze filters.( wil dan geen lucht genoeg door)
je oude was ook droog.
Dan zit er teveel olie op, de olie zorgt ervoor dat de kleine deeltjes blijven plakken. Zonder de filterolie blijft je filter schoner. Waarom? Er blijft geen vuil aan plakken, gaat er gewoon doorheen.
Is niet zo goed voor de delen die na je filter komen.
 
Ik zal vanavond het artikel nummer/verpakking posten. Het is in iedergeval een complete filter, dus niet enkel het schuim wat eerder in dit topic gepost werd waarbij je de popnagels zou moeten uitboren.
 
Sorry voor het misverstand.
Er zijn dus verschillende originele luchtfilters voor een r6.
Een schuimfilter moet je normaal gesproken inolien.
Of dat dat bij jou filter ook moet durf ik niet te zeggen.
 
Je kunt 2 dingen doen.
Ding inolien en gaan rijden, merk je geen verschil , prima.
Merk je wel verschil, ding weer uitwassen en droog terug plaatsen.
 
Ik heb het antwoord van een motorzaak (moest nog wat dingen hebben dus meteen gevraagd). Deze filters zijn nieuw al ingeolieed, dus ik hoef hem zelf niet in te olieen.

Ik dacht ik geef zelf nog antwoord zodat in de toekomst andere er misschien wat aan hebben.

Toch bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan