CB Twintopic: The Second

Tank
full
 
Op wat vliegroest na oké! Zoals de meeste onderdelen! Ben nu het blok aan het inspuiten ( schroef en boutjes etc.) Zodat straks alles makkelijk uit elkaar gaat (hoop ik) Jensen heeft aangeboden daarmee te helpen :} supper lijkt me erg gaaf,..op you tube staan deze filmpjes :
Voor wie het leuk vindt !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een cm400t blok compleet uit elkaar gehaald. Mocht er iemand een onderdeel nodig hebben, let me know.
Het blok heeft twee weken geleden nog onder m'n brommer gehangen, maar nu heb ik er een blok onder hangen die veel minder gelopen heeft.
 
Laatst bewerkt:
FF een oud topic een nieuw leven inblazen :-)
Afgelopen winter heb ik een Yamaha SR250 opgeknapt (heb hier ook een topic over gehad) maar omdat ik telkens last had van een lekkende benzinetank heb ik deze verkocht, uiteraard wel netjes erbij vermeld dat dit het geval was en daardoor zwaar verlies geleden....
Omdat ik toch weer wat om handen wil hebben deze winter heb ik laatst een Honda CB400T gekocht.
Het model is van 1979 maar het kenteken is pas voor het eerst in 1987 afgegeven. Ik heb de vorige eigenaar laatst gebeld (had de motor bij een tussenhandelaar gekocht) en die heeft de motor 25 jaar in bezit gehad en werd enkel gebruikt voor af en toe een mooi weer ritje. Er staat nu 35000km op de teller. Inmiddels zijn de carburateurs gereinigd (motor starte wel maar smoorde bij 2000 toeren), inlaatrubbers zijn vernieuwd, nieuwe ketting en tandwielen heb ik inmiddels binnen, nieuwe banden zijn onderweg, accu is vernieuwd, bougies en luchtfilter zijn ook vernieuwd, olie en filter moet nog.
full
 
Dat is wel een erg nette cb

Dank je, ik zag deze laatst op Speurders staan en moest hem gewoon hebben. Er zat wel wat achterstallig onderhoud aan maar daar is de winter weer mooi voor :-)
A.s. zaterdag ga ik een CB400N ophalen welke ik voor een deel ga gebruiken voor reserve onderdelen.
Ik heb me laten vertellen dat er onderhuids weinig verschil zit tussen een 400N en een 400T (behalve dat de N een zesbak heeft en de T een 5 bak.
 
Dat klopt.
Ik heb een cb450n met cm450 blok.
Ik heb ook nog een cb400t blok liggen ,die wil ik misschien gaan gebruiken ivm de kickstart.
Die is weg gelaten bij de 450n om plaats temaken voor de 6de versnelling.
 
Ik heb nog 2 koppelingsdeksels ,koppelingskorf met platen ,kleppendeksel ,2 vliegwiel en met ontstekings dinges liggen voor de cb/cm 400 en 450.

Iemand interesse?
 
Ik heb ook nog een kickstart blok welk ik ga plaatsen in de hardtail. Hoort er toch wel op vindt ik! Jammer dat tegenwoordig die combi niet meer gemaakt wordt.
full
 
Dat is echt een mooi ding.
Mooie smalle oldskool banden met een trommel voor.
Veeel mooier dan die usd vorken en te dikke banden!

Ik zal even kijken wat ik precies heb liggen,liggen volgens mij ook nog spullen in de schuur.
 
Thanks👍(voorwiel is van een jawa) ga naast een blok met kickstart nog wat meer demping aanbrengen. Ik hoor iets teveel mensen die met een "wok" van de weg gehaald worden.Zal ook eens wat foto's van de ko5 posten. Jensen is langs geweest 😀
 
Thanks👍(voorwiel is van een jawa) ga naast een blok met kickstart nog wat meer demping aanbrengen. Ik hoor iets teveel mensen die met een "wok" van de weg gehaald worden.Zal ook eens wat foto's van de ko5 posten. Jensen is langs geweest 😀
Ik heb ook andere dempers voor mijn caferacer klaar liggen,ze worden hier ook wat strenger met geluid enzo.
 
Ik heb een advertentie op marktplaats met de cb spullen.

Het cb400t blok is ook tekoop, ik moet alleen de kickstartterugduwveer nog vervangen.

De caferacer gaat vanaf maart ook in de verkoop.
Eerst nog even de voorvork keerring en olie vervangen.

Ik loop al een tijdje met het plan om een 125cc boardtracker temaken.
 
He Hawk kan je er een mp link bij zetten?
En waarom een 125cc? Ik vindt 400cc over het algemeen wel het minimum.
 
He Hawk kan je er een mp link bij zetten?
En waarom een 125cc? Ik vindt 400cc over het algemeen wel het minimum.
Als je bij honda onderdelen zoekt op cm450 kom je ze tegen.
ik kan geen link sturen via mijn telefoon

Een boardtracker is een fiets met een motorblok er onder dus 125cc 4t is echt genoeg.
Zal max 110/120kmpu rijden dus 90 kruissnelheid.
Moet max 90kg wegen.
 
He Hawk kan je er een mp link bij zetten?
En waarom een 125cc? Ik vindt 400cc over het algemeen wel het minimum.
400cc zegt nog niks.
Een cbr400 rijd heel anders dan een xr400.

We hebben een cb1 gehad,erg leuk sturende hoogtoerige motor maar mijn vrouw had toch liever een vespa motorscooter ;(
 
@hawk ben nog op zoek naar een blok
kan alleen de advertentie net vinden.
maar is het blok goed?
Het blok staat nog niet op MP ,alleen wat losse onderdelen.

Blok heb ik via dit topic gekocht.
Hij zou gereviseerd zijn. Nieuwe zuigers en veren enzo.
Volgens mij 1.5 jaar terug gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan