Kawasaki Z750B2 '76 tracker/travelers-bike

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Vorig jaar bij de Rusty Gold Swap + Meet de Kawasak Z750 van BeTon gezien en ik was er helemaal gek op, spaakwielen, 2-cilinder, kickstarter en een blauw kenteken.

Die wil ik ook!!! *O*

tumblr_mk6jqolCI61rlsy4uo5_1280.jpg

Maar ze worden zeer sporadisch aangeboden en als ze er staan dan zijn ze goed aan de prijs. In de tussentijd stonden ze te koop als ik het geld niet had en als ik het wel had stonden ze weer niet te koop -O-

Tot dit weekend, zondagavond een mailtje dat iemand er één te koop had staan in project-stand en een 2e in losse onderdelen zonder frame. Mooie prijs dus die was van mij!! Maandag alles telefonisch geregeld en vandaag nog wat foto's ontvangen van wat ik nu eigenlijk gekocht had :Y (de prijs was dusdanig laag dat het snel geregeld moest worden en ik kan niet op korte termijn even naar de motor rijden).

Maar morgen rond 16:00 worden ze geleverd en kan ik aan de slag (met sparen }) )

Even een foto-dump van de foto's die ik kreeg van de verkoper:

z750twin2rood006.jpg


z750twinrood001.jpg


z750twin2rood005.jpg


z750twin2rood004.jpg


z750twin2rood003.jpg


z750twin2rood002.jpg


z750twinrood003.jpg


z750twinrood002.jpg



Wat moet het gaan worden:​

- goed licht: Ik rijd 5 dagen in de week door de polder naar mijn werk en als ik de motor pak heb ik goed/veel licht nodig. Niet alleen om gezien te worden maar voornamelijk om zelf te zien! Zoran heeft me een keer gewezen op Baja Design koplampen, erg gaaf en groot maar ook prijzig.

DSC_6351.jpg


- comfortabel & klassiek ogend zadel: Als ik hem elke dag naar mijn werk pak is dat 500+ km per week en ik wil er ook mee om foto-trips te maken naar het buitenland en de bergen in. Een lekker zadel is dus zeker gewenst, geen dun plankje maar een dik goed zadel.

- stuur: clip-ons is mooi, maar ik ga liever voor een cross/dirt-tracker achtige stijl dus het wordt een hoog stuur. Welke weet ik nog niet, dat zie ik tzt wel.

- Het huidige blok ga ik nalopen en met een laag budget draaiend krijgen na wat onderhoud. Het 2e blok wat ik erbij krijg gaat dan volgende winter of volgend jaar geheel uit elkaar om hem te restaureren.

- Banden: Beetje ruige look, enduro-achtig maar wel voornamelijk voor asfalt

- Extra: er moet een demontabel rek komen op de achterkant voor tassen voor vakantie en mogelijkheden om mijn statieven en camera-spullen mee te nemen zodat ik op de motor op pad kan voor een fotoshoot!

De rest moet ik nog met de tijd bekijken, eerst maar weer even doorsparen want het spaargeld is voor nu even op :X

Nog wat inspiratie-plaatjes:

kawasaki-kz400-lacorona.jpg


Kawasaki-KZ750B-3.jpg


4920523617_92b30f5c57.jpg

 
Uhh, mag het hopen van wel. Nu heb ik echt een motor waar ik gek op ben.

En het kan niet anders, mijn geboortejaar staat 2x in de kentekenplaat :P
 
Volg modus aan mark!!!

Heb evt nog een dirtlook stuur liggen.
Moet je maar kijken wat je er van vind.

:W
 
Ga je deze wel afmaken? :P
Dat dacht ik ook tijdens het lezen van de OP.
Vijf dagen per week door de eenzame polder naar werk, vijfhonderd kilometer per week, op vakantie de bergen in, eerst low budget rijdend maken en andere blok van de winter of volgend jaar uitelkaar. Het klinkt allemaal als een klein dromend jongetje in de snoepwinkel. ;) :}
 
Ook hier een markeerpost, hou erg van die stijl ( wil als volgend project een BMW R-type in die stijl bouwen :Y )

R80/R100 had ik ook in gedachte, maar die prijzen liggen ook aan de hoge kant. Op MP staat een bedrijf Swift motoren in Almere die er vaak een aantal hebben staan met werk.
 
Dat dacht ik ook tijdens het lezen van de OP.
Vijf dagen per week door de eenzame polder naar werk, vijfhonderd kilometer per week, op vakantie de bergen in, eerst low budget rijdend maken en andere blok van de winter of volgend jaar uitelkaar. Het klinkt allemaal als een klein dromend jongetje in de snoepwinkel. ;) :}

Budget is er op zich wel (ok, nu dan even niet meer :X ) maar elke maand komt de boot met geld weer aan. Deadline is de Rusty Gold Swap meet in 2014 (als hij er dan is :Y ).

Laat ik het zo zeggen, volgend jaar wil ik er zeker mee rijden en als het mee zit dit jaar al. Ik heb geen grote dure plannen, maar het wordt altijd duurder dan verwacht O-)

Zonet nog even op het internet zitten struinen en dit zadel wat gebruikt is bij Deus Ex is wel een erg mooi model. Zoiets moet het bij mij ook gaan worden!

1350925744-HERO-1000x667.jpg


1844759780-IMG_7121-1000x667.jpg



Heeft iemand misschien nog een tip voor een leuke demper? Deze leken me erg mooi staan aan beide kanten maar zit een beetje met het ontbreken van de e-keur voor Duitsland.

article27890425.jpg


Ik denk dat ik iets te huiverig ben en dat het allemaal wel mee zal vallen maar een ritje door de Eiffel naar de Moezel lijkt me toch wel erg gaaf!!
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee of je een verstraler gewoon kan gebruiken als koplamp door hem gewoon wat naar beneden te richten? Of mis je dan licht in de breedte?

Jeep-verstralerset.JPG
 
Laatst bewerkt:
Budget is er op zich wel (ok, nu dan even niet meer :X ) maar elke maand komt de boot met geld weer aan. Deadline is de Rusty Gold Swap meet in 2014 (als hij er dan is :Y ).

Laat ik het zo zeggen, volgend jaar wil ik er zeker mee rijden en als het mee zit dit jaar al. Ik heb geen grote dure plannen, maar het wordt altijd duurder dan verwacht O-)

Zonet nog even op het internet zitten struinen en dit zadel wat gebruikt is bij Deus Ex is wel een erg mooi model. Zoiets moet het bij mij ook gaan worden!

[afbeelding]

[afbeelding]


Heeft iemand misschien nog een tip voor een leuke demper? Deze leken me erg mooi staan aan beide kanten maar zit een beetje met het ontbreken van de e-keur voor Duitsland.

[afbeelding]

Ik denk dat ik iets te huiverig ben en dat het allemaal wel mee zal vallen maar een ritje door de Eiffel naar de Moezel lijkt me toch wel erg gaaf!!

Ik heb die uitlaat, toevallig, afgelopen zaterdag in Hardenberg gekocht voor mijn Enfield en er meteen opgezet.


Mijn Enfield is350cc en heeft een lage compressie, maar ik denk dat ze in Keulen keken alsof ze het in Utrecht hoorden donderen. Wat een enorme herrie.
 
Iemand een idee of je een verstraler gewoon kan gebruiken als koplamp door hem gewoon wat naar beneden te richten? Of mis je dan licht in de breedte?

[afbeelding]


Mijn CB heeft een verstraler, onze Virago had er 1 en de SR500 heeft er ook 1. Ze zijn niet geschikt voor ritjes over donkere landwegen, je ziet echt niet genoeg.

De lichtopbrengst is laag en het lichtbeeld bij alle 3 totaal niet geschikt.
 
Laatst bewerkt:
Vaag, je zou toch zeggen dat verstralers toch wel veel licht op brengen? Of gaat het specifiek om dit type?

Thanks voor de tip in ieder geval!

De herrie van de uitlaat moet ik ook nog even uitzoeken, ff kijken of ik een 2-1 kan maken en dan een leuke legale uitlaat kan modificeren voor wat beter geluid maar wel een e-keur.
 
Budget is er op zich wel (ok, nu dan even niet meer :X ) maar elke maand komt de boot met geld weer aan. Deadline is de Rusty Gold Swap meet in 2014 (als hij er dan is :Y ).

Laat ik het zo zeggen, volgend jaar wil ik er zeker mee rijden en als het mee zit dit jaar al. Ik heb geen grote dure plannen, maar het wordt altijd duurder dan verwacht O-)

Zonet nog even op het internet zitten struinen en dit zadel wat gebruikt is bij Deus Ex is wel een erg mooi model. Zoiets moet het bij mij ook gaan worden!

[afbeelding]

[afbeelding]


Heeft iemand misschien nog een tip voor een leuke demper? Deze leken me erg mooi staan aan beide kanten maar zit een beetje met het ontbreken van de e-keur voor Duitsland.

[afbeelding]

Ik denk dat ik iets te huiverig ben en dat het allemaal wel mee zal vallen maar een ritje door de Eiffel naar de Moezel lijkt me toch wel erg gaaf!!


belooft wat te gaan worden. en als je dan tog je zadel gaat vervangen. wat doe je met de oude? ik heb er wel belang bij namelijk
 
Alles ligt nu in de tuin, zal zo even kijken naar het zadel en wat foto's ervan maken. Stuur maar een goes bod via de pm!
 
leuk topic!
heb ook 2 van die machines, één wordt een 860cc turbo (in de toekomst....) Andere origineel
 
Zal toch wel moeten lukken om er xenon in te proppen??!!

Ga jij eens even heeel snel je mond spoelen, lelijke xenon hierin proppen??? :N

Vanmiddag de Kawa geleverd gekregen, heb mijn ogen uit gekeken wat er allemaal uit de bus kwam aan dozen, tasjes en een grote krat. En natuurlijk het extra blok :9~

Ik heb echt een shitload aan extra onderdelen, totaal 5 bobine's, zijkappen, een zadel dat in erg goede staat is, een extra tank en noem maar op!

Mijn zoontje heeft al de kentekenplaat van de 2e motor in beslag genomen, die zit nu op zijn driewieler _O-

Van het weekend maar even kijken of ik wat tijd kan maken om wat overbodige meuk van de motor te schroeven om wat gewicht te lossen en een lijst maken met wat ik precies moet doen en wil.

Prioriteit is het blok laten lopen dus carbs moeten ultrasoon gereinigd worden, accu erin e.d.

- gelijk een vraag voor de kenners, ik heb het blok rond laten draaien met de kickstarter en ik hoor geen rare of schrapende geluiden. Is het aan te raden om alsnog de kop te lichten of gewoon de olie verversen, nieuwe bougies en peut erin en proberen te starten?


@ John, ik laat nog even wat weten over het zadel en de eventuele prijs! Ik ga binnenkort even alles uitzoeken en kijken wat ik verkoop!

Nu eerst weer wat foto's!

20130403194959.jpg


20130403195039.jpg


20130403195056.jpg


20130403201812.jpg


20130403202440.jpg


20130403202454.jpg


20130403202506.jpg


20130403202526.jpg


20130403202611.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan