Tank lost op... Carbon-Kevlar tank en NL benzine..

vfroem

Die hard MF'er
19 feb 2003
513
1
Sint Oedenrode
6 Jaar terug voor mijn projectmotor een Carbon-kevlar tank gekocht.
1.5 jaar terug bleek de tank te reageren met benzine waardoor de sproeiers/carburateurs verstopt raakten. Vorig jaar een coating aangebracht in de tank zelfde probleem...

Heb de (Duitse) fabrikant de tank opgestuurd. Hij geeft aan dat het aan de nieuwe / Nederlandse benzine ligt; Ethanol zou de boosdoener zijn.

Vraag; iemand die een mogelijke oplossing weet ? (coating die wel bestand is) ?



(Zonder Duitse/Belgische benzine te tanken ;) )
 
Kun je tegenwoordig nog wel ergens tanken zónder (met ethanol) aangelengde brandstof in aanraking te komen?

Een simpele RON90/95/98/100/102 aan de pomp heeft minimaal een paar procent ethanol in zich :+
 
Laatst bewerkt:
epoxy kan tegen benzine maar niet tegen de ethanol.

Epoxycoating transparant

Daar verkopen ze brandstof bestendige epoxy hars, aangezien epoxy al tegen benzine kan ga ik er vanuit dat deze wel geschikt is voor ethanol.

Best eens navragen bij de winkel zelf.

Is ook prijzig in vergelijking met standaard hars.

Maar aangezien je deze als deklaag kan gebruiken is het verbruik ook minder.

Benjamin
 
Als de brandstof eenmaal in de (niet metalen) tank gezogen zit is hij niet meer schoon te krijgen zodat een coating blijft zitten. Ik heb dat ook ondervonden met een zeldzame tank...
Ik rij nu met een alu tank.
 
Zoor zover ik het weet hebben de duurdere varianten geen ethanol (denk aan ultimate, v power, 98 benzine). Maar het is wel verplicht(??) in de reguliere 95 ofzo


Wellicht een idee om voortaan 98 te tanken?
 
Zoor zover ik het weet hebben de duurdere varianten geen ethanol (denk aan ultimate, v power, 98 benzine). Maar het is wel verplicht(??) in de reguliere 95 ofzo


Wellicht een idee om voortaan 98 te tanken?

Ik lees dat een ander aangeeft dat er in ELKE benzine een x percentage (bio)ethanol zit.

Wat is het nou?
 
ANWB geeft aan, dat als je een voertuig hebt wat niet geschikt is voor Ethanol, je beter super benzine (98 RON) kunt tanken, ook in Duitsland (daar heet dat Super-plus). Volgens hun zit daar geen ethanol in.

(toevallig van de week zitten lezen bij de landeninfo in de CKE (Campingcard) App.)
 
Ik heb goeie ervaringen met tank cure, werkt prima, alleen is het heel lastig het spul goed verdeeld te krijgen over de binnenkant, je schud het er vloeibaar in en draait in alle richtingen voor ongeveer 20 min. tot het spul is uitgehard. Je moet dus niet een al te zware tank hebben voor deze klus.
Na harding minstens een week laten naharden, resultaat een glasharde coating.

Grtz, Pat
 
Bij mij werkte tankcure niet meer. De brandstof was al iets in het polyester getrokken en dat krijg je er nooit uit. De verdeler van tc (polyservice) gaf het ook weinig kans dat het zou slagen.
Als tc in de tank zit is de hechting niet 100% en als de brandstof gaat uitdampen laat het los.

Met dank aan de EU...
 
Beide zijn eigenlijk gewoon epoxy hars, kun je kopen bij een verf winkel lijkt me.

Heb epoxy hars gebruikt voor mijn aangepast benzine tank

Lukt perfect en is goedkoper dan tank cure en dergelijke.

Benjamin
 
Neem eens contact op met Euro-Claddings Kiel Windeweer. Tel 06-55343430.
Misschien is dit middel www.rustarrestor.nl ook geschikt voor jouw tank.
Het lost in ieder geval niet op zoals Tankcure, heb ze vorige week op de motorbeurs in Hardenberg gesproken.
Is ook geschikt voor kunststoftanks staat in de gebruiksaanwijzing.
En dicht gaatjes tot tot ca 2 millimeter.
Succes.
 
_O- _O- wat een bull sh*t...... je tankt in duitsland de zelfde peut als hier....

Niet te snel brullen, is wel degelijk een probleem, helaas niet alleen bij oudere fietsen/ tanks.

Tanks gemaakt van Polyamide PA6 (nylon) door Acerbis kennen hetzelfde probleem, Ducati is hier als motoren fabrikant al meermalen voor aangeklaagd. Nu zul je in NL met 5% van dat vergif minder problemen hebben, maar ethanol heeft nou eenmaal vervelende eigenschappen.

Leesvoer: http://deformedfueltanks.com/

edit: lol lees net rest van de posts, iemand was me voor :$
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan