kawasaki gpz600r geklapper uit het koppelinghuis

ricknl

Rookie
28 mrt 2013
11
0
musselkanaal
hallo,ik zit met het volgende probleem er komt een klapperend geluid uit het koppelingshuis maar als ik hem in de versnelling zet is het weg.ik vind hem trouwens ook een beetje zwaar schakelen maar miss is dat normaal bij deze kawa,s? ik kan helaas niet terug reageren want die optie werkt bij mij niet.
mvg,rick
 
Grote kans dat de transmissiedemper rubbers in je koppelingshuis, samen met de primaire aandrijfketting versleten is.
Aangezien de leeftijd van deze motoren betekent dit dat hij economish helaas total-loss is :/
 
Weet je zeker dat het geluid van je koppeling afkomt ? Het is heel normaal dat je de distributieketting hoort bij die GPZjes. Dit verdwijnt dan ook weer boven ca. 1500 toeren.
Die van mij klappert stationair, met name wanneer het koud is, ook alsof alle onderdelen los in het blok liggen. Synchroon stellen van de carburateurs helpt het ook verminderen.
 
komt volgens mij toch echt bij de koppeling weg.als ik m,n oor tegen het koppelinghuis hou dan hoor je duidelijk geklapper.best wel een irrie geluid vind ik.idd net of de onderdelen los in het blok liggen...
 
Hallo Rick,

Ik heb zelf ook zo'n brommer gehad. Het is en blijft een echte Kawa: als het niet rammelt is ie kapot. Ik zou er niet wakker van liggen, is waarschijnlijk je distributieketting. Gewoon rijen met dat ding. Ik heb zelf een zxr750, als ik daar mijn oor tegen het blok leg krijg ik een gehoorbeschadiging.
 
hallo,ik zit met het volgende probleem er komt een klapperend geluid uit het koppelingshuis maar als ik hem in de versnelling zet is het weg.
en als je in de vrij de koppeling inknijpt, wat gebeurt er dan?
ik vind hem trouwens ook een beetje zwaar schakelen maar miss is dat normaal bij deze kawa,s?
hoe oud is de olie?
het zou zomaar kunnen dat oude/slechte olie effect heeft op het schakelen, dit zal olie maar ook motor afhankelijk zijn.
ik merk bijvoorbeeld wel heel erg dat de olie er al ff in zit maarja, mijn nieuwe olie wil maar niet binnen komen :P
ik kan helaas niet terug reageren want die optie werkt bij mij niet.
mvg,rick
:?
 
Gaat het geluid weg als je het toerental laat stijgen ? Zo ja dan is het waarschijnlijk toch je nokkenasketting die je hoort. Kettingspanner van de nokkenas is bij dit type zijn de oorzaak. Niet druk om maken en gewoon rijden, kan geen kwaad.
 
sorry voor de late reactie,maar heb de olie ververst en het lijkt iets beter te zijn.en idd als ik iets meer toeren geef dan is het weg.het is m,n eerste kawa vandaar dat ik het een vreemd geluid vond maar heb besloten om me er niet meer aan te storen en gewoon lekker rijden ;-)
thnx allemaal voor het meedenken.
grt,rick
 
Wat maakt het uit als hij toch al economisch total los is...? Kan die het er net zo goed op riskeren... :z

ik vind het, vooral als het op de grens zit, altijd makkelijk gezegd dat hij eco total los is.
als bijvoorbeeld de reparatie kosten van een motor rond de 1500 zijn en het ding is nog maar 1350 waard is hij al total. maar na reparatie ben je zo goed als zeker dat die onderdelen niet weer stuk gaan de komende tijd. zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een 2e hands....

daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat paul verkeerd zit of iets dergelijks, ik heb totaal geen verstand van deze motor en weet ook echt niet wat die reparatie moet kosten. ik weet ook zeker dat hij er meer verstand van heeft dan ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan