Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dat is met de Brembo's, ik heb Nissin's en daar is het pinnetje er een met schroefdraad en een borg schroef die alletwee vaster zaten dan Excelibur in de rots.
Gelukkig verrichten een paar uurtjes soppen in de WD40 en een slagschroevendraaier wonderen :')
De blokjes zitten er nu op en het remt al stukken beter, nu nog snel een remschijf regelen.
Dan is het gewoon deze eeuw nog niet losgeweest... beetje invetten bij montage en niet zo gruwelijk vast laten kakken en 't is best te doen. Nissin is gewoon erg snal vastgekoekt... en redelijk zacht metaal, dus als je niet goed, passend gereedschap gebruikt is het vervolgens sneller stuk dan los.
 
Dat is met de Brembo's, ik heb Nissin's en daar is het pinnetje er een met schroefdraad en een borg schroef die alletwee vaster zaten dan Excelibur in de rots.
Gelukkig verrichten een paar uurtjes soppen in de WD40 en een slagschroevendraaier wonderen :')
De blokjes zitten er nu op en het remt al stukken beter, nu nog snel een remschijf regelen.
Gelijk je remolie verversen dan ga je pas echt een verschil voelen. :)
 
Hallo allemaal,
Ik heb een CB500 uit 94 gekocht. Een heerlijk machientje!
De vorige eigenaar vertelde dat je de ketting ook kunt smeren met teflonspray. Is dit bekend bij jullie?

Tevens zoek ik nog een digitaal wph voor de CB500?

Groeten,
Harry
 
CN gespot op de Circuit BochtenTraining van rijschool Versnel.
Post hier ook even je foto's.

Daan's "offroad" CB500 gespot :W
Daan zelf natuurlijk ook :+

Foto's van wegrace staan online!
Mijzelf er even tussenuit gezocht Klik

Zelf heb ik geen foto's oid gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Daan's "offroad" CB500 gespot :W
Daan zelf natuurlijk ook :+

Foto's van wegrace staan online!
Mijzelf er even tussenuit gezocht Klik

Zelf heb ik geen foto's oid gemaakt.

Ja foto's zijn dit jaar iets minder, helaas veel van het aanrem moment en halverwege de bocht maar geen waar ik het gevoel had dat ik echt schuin ging
13%20LV1-0059-055.jpg

13%20LV1-0203-101.jpg

13%20LV1-0636-371.jpg
 
Laatst bewerkt:
:^ exact dat

Tis net allemaal te vroeg genomen, oftewel allemaal nét niet imo.

komt misschien omdat wij die late apex moesten aanhouden waar deze fotograaf normaal natuurlijk alleen maar motoren fotografeert die een veel vroege apex/ race lijn aanhouden.

maar was als nog een geslaagde dag, weet niet goed wat de cb wel :]
en niet kan :P
 
Nja als je die foto van Q ziet op fb,
zo had ze ons ook kunnen fotograferen :+

maar was zeker geslaagd dagje :Y
Nu de video nog! *D
 
Laatst bewerkt:
cb kan gruwelijk plat door de bochten ik was er altijd versteld van wat dat fietsje allemaal kon.

:^
Bij helaas niet, reed eerst in de op een na hoogste groep maar de instructeur raden me aan om een groep lager te gaan omdat hij niet wist of mijn banden het wel zouden trekken.
zijn 4 jaar oude tour banden die al behoorlijk begonnen te rullen, zelf in die iets lagere groep:P
 
:^
Bij helaas niet, reed eerst in de op een na hoogste groep maar de instructeur raden me aan om een groep lager te gaan omdat hij niet wist of mijn banden het wel zouden trekken.
zijn 4 jaar oude tour banden die al behoorlijk begonnen te rullen, zelf in die iets lagere groep:P

hmmz ja met de verkeerde banden had ik het ook niet gedaan :9
 
Is geen nieuwe motor dus enkel via uitdraai bij jullie in NL geloof ik.
En hier in België mag je het sowieso vergeten om deze achteraf terug naar 25/35kw te brengen.
 
Ik ga mijn achterremklauw reviseren volgende week.
Klopt dat je moet je achterwiel eraf halen om de achter remklauw los te halen? (of ja, zeg maar de achter as moet eruit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan