Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Vinden jullie 80 duizend km veel bij een tweedehands (duh) ? Als ik hem nu zou kopen? Of zeg je kijk even verder voor iets van bijv onder de 60 duizend
 
Ik heb die van mijn rond de 80000km gekocht. Ik heb nu 93000km erop zitten en een keer in de sloot geparkeerd. Gewoon onderhoud en oliepeil bijhouden, het is een Honda.
 
Bij 80.0000 was bij mij de distributieketting op, maar bij 160.000 km zat de originele schijfrem er nog op :) . In 3 jaar tijd toen bijna 120.000 km op gereden en buitenom standaard onderhoud/slijtage geen problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel heel erg veel in drie jaar tijd, dan zit je volgens mij de hele dag op de motor, of had je ook nog tijd voor iets anders. :Y Toch blijft het een hele prestatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij met 83.000 op de teller gekocht.

Inmiddels zit ik bijna op de 99.000. Rond de 92.000 heb ik de banden en de ketting vervangen. En rond de 90.000 de olie. En dat ding rijdt nog als een ware kampioen.

Ik zeg bij goed onderhoud en een net baasje is rond de 80.000 geen probleem.
 
Ik heb die van mij met 83.000 op de teller gekocht.

Inmiddels zit ik bijna op de 99.000. Rond de 92.000 heb ik de banden en de ketting vervangen. En rond de 90.000 de olie. En dat ding rijdt nog als een ware kampioen.

Ik zeg bij goed onderhoud en een net baasje is rond de 80.000 geen probleem.
Lol, ik heb ook die onderhoud gedaan in de buurt van die kilometerstanden. :o Ik zit bij 97.000km. Maar ik heb 1000km zonder teller kabel gereden. Het is nu de race wie het eerst met pech komt. Andere persoon kan gelijk de motor te koop zetten... :+ O-)
 
Met goed onderhoud is 80000 geen enkel probleem.

Natuurlijk. Maar hoe moet ik dat zien bij een tweedehands motor zonder onderhoudspapieren. Voor hetzelfde geldt kon hij een maand geleden een grote beurt hebben gehad, terwijl die alle jaren daarvoor op zijn tandvlees liep.
 
Geachte CB rijders, wil een andere uitlaat voor mijn CB 500 (1994). Nu heb ik op dit forum ergens gelezen dat en CB rijder de uitlaat van een CBF 600 had gemonteerd. Kan dit echter niet meer terug vinden (ook niet via de zoekfunctie).Heeft er iemand ervaring met het monteren van een CBF 600 uitlaat? Sta open voor advies.
Bedankt.
Vrgr Aedriaen
 
Laatst bewerkt:
Lol, ik heb ook die onderhoud gedaan in de buurt van die kilometerstanden. :o Ik zit bij 97.000km. Maar ik heb 1000km zonder teller kabel gereden. Het is nu de race wie het eerst met pech komt. Andere persoon kan gelijk de motor te koop zetten... :+ O-)

Waarom word ik nu paranoïde ..
shock-generatorememe-pa007world.jpg
 
Gewoon een Delkevic demper erop, goede prijs/kwaliteit verhouding, mooi geluid en ziet er nog leuker uit ook :+
Hallo Hans, bedankt voor je reactie.
Wat ik graag zou willen is een RVS demper en zoals gezegd had ik gelezen dat die van de eerdere CBF ook past. (Deze zijn voor rond de 5 tientjes te koop op MP). Ik heb Delkevic ook bekeken maar vind hiervan eigenlijk alleen de downpipes mooier als de org. Honda pijpen. Er hoeft voor mij niet meer of anders geluid uit te komen, ik vind een stille motor het mooiste.
Vrgr Aedriaen
 
Misschien bedoel je deze post? Dit is geen CBF maar een CBR uitlaat, en die lijkt erg veel op het origineel. Toen ik mijn CB kocht zat deze er al op dus ik weet niet wat er gedaan is om het passend te maken. Ik heb wel later nog wat zitten lassen omdat de middenbok niet ver genoeg inklapte.
 
Het cb-tje is inmiddels verkocht.
Heb hier nu nog een set wielen staan ( trommelversie) waarvan de banden zo goed als op zijn en ook het remschijfje is wat aan de dunne kant....velgen zelf zijn netjes, maar smerig. :P Ook nog een standaard uitlaatdemper aanwezig.

Misschien dat iemand van hier er iets aan heeft?......gratis op te halen in R'dam ;)
 
Hoi, mijn cb 500 begint de laatste tijd wat te pruttelen met optrekken, als ik wat meer gas geef gaat het weer goed, het is alleen bij lage toeren dus, ook als ik aan het stoplicht sta slaat hij regelmatig af, en of loopt onrustig.
als de motor koud is heb ik er geen last van.

iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. ??
 
Als de motor eenmaal warm is zou deze ongeveer 1400 toeren stationair moeten lopen. Dit kun je met de stelschroef tussen de de carburateurs afregelen (afstellen als deze warm is dus).

Voordat je hier aan begint te draaien moet je er zeker van zijn dat de rest (kleppen staan juist gesteld, geen vacuumlekken, verontreinigde carburateurs, gesynchroniseerde carburateurs, kapotte bougies of bougiekabel met scheuren ed). kortom een motor die goed is onderhouden. Ga dus voor jezelf na wat je weet van de staat van deze onderdelen en controleer/corrigeer deze.

Het kan dus aan een hele hoop dingen liggen (zeker voor iemand die achter zijn scherm advies probeert te geven ipv naast de motor)

succes
 
Hoi, mijn cb 500 begint de laatste tijd wat te pruttelen met optrekken, als ik wat meer gas geef gaat het weer goed, het is alleen bij lage toeren dus, ook als ik aan het stoplicht sta slaat hij regelmatig af, en of loopt onrustig.
als de motor koud is heb ik er geen last van.

iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. ??

Het klinkt misschien gek, ik heb dit ook gehad, en als hij dan uitviel, dan startte hij ook moeilijker. Bij mij was het een slechte accu.
vooral als hij goed warm was dan viel hij ineens uit bij lage toeren of een stoplicht.
 
thanks, voor het meedenken, is opgelost, na de winterstop wilde hij niet starten, slechte accu, en oude benzine, nieuwe accu en verse benzine er in en hij liep weer, echter de oude benzine heeft blijkbaar toch wat vuil achter gelaten,
heb nu een halve liter benzine en een flesje forte moto power 1 in de tank gedaan, en daar een paar km mee gereden, toen een nacht laten staan, en nog een stuk gereden, hij loopt nu weer prima.
 
Hallo,

ik heb nog nooit gebruik gemaakt van fora, dus excuus als ik het fout aanpak.

Ik heb een CBF500, mijn eerste motor waar ik tot op heden altijd alles zelf aan gedaan heb. Nu wil ik graag de carburateurs balanceren, maar ik kan met geen mogelijkheid vinden waar ik de slangetjes op de carburateur moet aansluiten. Ik zit nu al een tijdje als een verloren idioot naar mijn carburateur te staren maar kom er niet uit. Links dacht ik op het vacuum slangetje dan van de autovalve naar de carb loopt maar rechts is mij dan een raadsel

Als iemand mij in de juiste richting zou kunnen wijzen zou ik erg dankbaar zijn
 
oke, top! dit is informatie waar ik al wel wat mee kan, maar het enige wat op de cilinderkop zit wat erop lijkt (2 uitgangen naast ingang van carb) is al bezet door 2 slangetjes die naar voor van de motor leiden. moet ik deze uitgang hebben?

kan nu even geen foto maken maar zal morgen zsm een foto verzorgen
bedankt voor je reactie!
 
Volgens mij wel.
Honda pc26 Carb

Ik had het een keer bijna zelf gedaan met een vriend met een carbtune... maar we misten een sleutel en we hadden geen zin... motor liep gewoon goed...
 
Laatst bewerkt:
Ja het afstellen/draaien zelf is het probleem niet. Sorry als ik onduidelijk ben geweest

ik moet slangetjes aansluiten op de carb of dus op de cilinderkop zodat ik het druk verschil kan zien zoals met het apparaat dat hier afgebeeld is. Alleen doe ik het nu dan met 2 flesjes

Dit idee :

maar ik weet gewoon niet waar ik de slangetjes op moet zetten want mijn motor is anders dan alle voorbeelden die ik tot zover heb kunnen vinden. het is wel mogelijk want ik heb iemand gezien die het deed, maar die liet niet zien waar de slangen waren aangesloten!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan