Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

hallo cb rijders,

hoeveel jaar houden jullie je cb500.
Is dit een typische beginnersmotor,of rijden jullie al jaren op je cb en ben je er nog niet op uitgekeken.
Deze vraag stel ik omdat ik me aan het orienteren ben op een andere motor.

etpwn
 
Je post is tegenstrijdig... :+

Maar ik heb mijn CB al 2-3 jaar. En ik denk dat ik het nog 2 jaar hou. Ik zie het wel. Ook afhankelijk hoe de onderhoud termijnen zitten en hoeveel geld ik straks heb. Voor mij is het een A naar B motor. Volgende motor... misschien een Deauville of iets zuinigers, CBF125, CBR250R ABS, NC700X ABS, etc...

Ik heb geen haast en rij vooral woon-werk verkeer. Als ik ooit mee op vakantie ga, dan heb ik nog steeds geen haast. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nu ook al bijna 2,5 jaar en ben er nog niet op uitgekeken. Ik heb hem gekocht met het idee er een jaartje op te rijden en dan verder te kijken. Hij rijdt gewoon erg lekker en staat nu bijna op 85000 km en zie wel wanneer ik wat anders koop. Een paar weken geleden nog even een rondje mee wezen rijden, Naar Roemenië en weer terug.
 
Laatst bewerkt:
2.5 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en aangezien ik op een CB500 had gelest, deze ook maar als 1e aangeschaft (om mijn rijvaardigheden nog verder uit te breiden). Ben zelf 40+ dus al redelijk onthaast, rijdt dagelijks 70 km woon werk en beleef nog veel plezier aan mijn motor.
Probeer veel onderhoud zelf te doen en anders ga ik naar de garage om de hoek voor tips/werkzaamheden.

Volgende motor? Als deze er mee stopt of onderhoud te duur gaat worden en dan wordt het waarschijnlijk weer een CB, misschien iets nieuwer (met ABS), minder km's (nu 70k) of iets meer vermogen.
 
Die letters zo is meer iets voor racewagens vind ik :P

Gister circuitcursus gevolgd op circuit Zolder, gewoon het laagste niveau en ik heb echt de tijd van m'n leven gehad, voor het eerst ook gaan experimenteren met het langs de motor hangen in bochten en daar de voordelen van merken.

Ook erg leuk om telkens op de rechte stukken eruit getrokken te worden door alles en iedereen op zn sportmotor en in de bochten weer het gat dichtrijden.
Reed overigens nog een jongen mee met een CB500, leuk om daar ervaringen mee uit te wisselen.
1150968_497884200286049_1564317111_n.jpg
 
Die letters zo is meer iets voor racewagens vind ik :P

Gister circuitcursus gevolgd op circuit Zolder, gewoon het laagste niveau en ik heb echt de tijd van m'n leven gehad, voor het eerst ook gaan experimenteren met het langs de motor hangen in bochten en daar de voordelen van merken.

Ook erg leuk om telkens op de rechte stukken eruit getrokken te worden door alles en iedereen op zn sportmotor en in de bochten weer het gat dichtrijden.
Reed overigens nog een jongen mee met een CB500, leuk om daar ervaringen mee uit te wisselen.
[afbeelding]
Gaaf man, ben je er achter gekomen dat je nog best veel kan met een CB?
Via welke organisatie ben je geweest?
 
Laatst bewerkt:
Ik wist wel al dat je veel kan doen met een CB, vaker met veel snellere motors in de Eifel wezen rijden die me lastig kwijtraakten als t maar bochtig genoeg was.
Ik ben via motorsportschool geweest. Het tempo lag vanaf de eerste sessie al best hoog en moest echt flink werken en de hele tijd vol gas geven om het bij te kunnen benen. Maar zoals een wijs man ooit zei: ''It's better to ride a slow bike fast, than a fast bike slow''

En ja knietje zou wel leuk zijn, maar niet echt veel behoefte aan ofzo. Dan moet je bij deze motor zo veel erlangs hangen. Dat heeft eigenlijk geen nut zo.
 
Ik wist wel al dat je veel kan doen met een CB, vaker met veel snellere motors in de Eifel wezen rijden die me lastig kwijtraakten als t maar bochtig genoeg was.
Ik ben via motorsportschool geweest. Het tempo lag vanaf de eerste sessie al best hoog en moest echt flink werken en de hele tijd vol gas geven om het bij te kunnen benen. Maar zoals een wijs man ooit zei: ''It's better to ride a slow bike fast, than a fast bike slow''

En ja knietje zou wel leuk zijn, maar niet echt veel behoefte aan ofzo. Dan moet je bij deze motor zo veel erlangs hangen. Dat heeft eigenlijk geen nut zo.

Nee hoor is niet nodig om er ver naast te hangen.. Je moet zorgen dat je banden goed warm zijn
Met de cb500 zelfs elbows down kunnen rijden en de stepjes omhoog ;)
Zo ver kan je iig gaan :)
 
Gefeliciteerd met de Seven-Fifty!
Schijnt wel meer te verbruiken dan de CB500, maar ja rijdt waarschijnlijk soepeler op de snelweg.
Lijkt mij ook leuk voor een moderne Bol D'or project (oude Bol D'or kuip erop monteren, misschien achterlamp en kuipen ook om zetten.)
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

PS: Ik heb ook nog een knutselzadel die ik nooit heb afgemaakt. Het schuim is al versneden. (Oh noes!).

Ik heb wel eens iets langs zien komen over een bedrijf wat custom-zadels maakt o.b.v. een oud zadel. Daar zou deze wel geschikt voor zijn denk ik.

Wie het af wil maken mag hem gratis op komen halen. Ik kan het ook opsturen. Dan zijn het de pakketkosten + 5 euro voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Evt. Wel intresse intresse in de cb alleen moet in eerst nog een xj900 verkopen ;)
Houd je adv. Wel in de gaten
 
Beste allen,

Na een lange periode van afwezigheid ben ik er weer... om mijn CB500 te verkopen -O- .
Ik heb een CB SevenFifty gekocht! *O*

Mocht iemand interesse hebben:
Motorshopper: Honda CB500 Twin

Groet,

Knutselaar
SF rijdt heerlijk, mijn vader heeft er één en vooral op de langere stukken een prima fiets. Ik vind alleen het blok wat tam in vergelijking met de cb500, draait wel heel erg stil en rustig :+
 
Het zijn ook de langere stukken waarop de CB500 voor mij niet prettig is. Door mijn lange benen zit ik een beetje ongemakkelijk na 100km.
Verder vind ik het eigenlijk zonde om hem weg te doen, maar om nu 2 motoren voor 'de heb' in de garage te laten staan is wat overdreven :+
 
Het zijn ook de langere stukken waarop de CB500 voor mij niet prettig is. Door mijn lange benen zit ik een beetje ongemakkelijk na 100km.
Verder vind ik het eigenlijk zonde om hem weg te doen, maar om nu 2 motoren voor 'de heb' in de garage te laten staan is wat overdreven :+
Hoe lang ben je dan?
Ik ben 1,90m, maar ik heb naar verhouding te korte benen, dus kom ik precies uit :+
 
1,86m, maar kruishoogte is 90cm. Ik kan dus makkelijk met beide voeten op de grond staan zonder het zadel te raken ;)
 
Mijn CB500 is gisteren verkocht aan bobcat.

Ik ga me bij het SevenFifty topic voorstellen ;)


Veel plezier allemaal! :W
 
Laatst bewerkt:
Hoi goede morgen :W

ik bobcat (eric) heb gisteren de cb 500 van knutselaar gekocht.
de cb rijdt nu in de omgeving beverwijk>amsterdam rond.

ik zelf 29 jaar, en werk als kraanmachinist en vrachtwaggel chauffeur.
woon samen met een hond ,kat ,konijn. en vriendin
heb een garage wordt tevens gebruikt als BBQ-hok en kroeg *O* en helaas ook brand oefeningen -O-
jaar salaris: 10 euro zakgeld en een gevulde broodtrommel.
bankrekening: *D *D *D *D
pincode: :+ :P :) :)

wil je meer weten vragen mag :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan