Paddockstand klapt eruit.

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Beste,

Tijdens het demonteren van me voorwiel klapte me paddockstand eruit en viel bijna me motor om.

Ik was de as eruit aan het schroeven toen opeens me motor half naar beneden klapte.
Toen ben ik even goed gaan kijken en zag ik dat me linker voorvork was ingezakt. Ik krijg me paddockstand er nu heel moeilijk onder omdat ie niet gelijk is aan beide zijde maar hoe is dit mogelijk? Ik weet 100% zeker dat ie er goed in zat.

Ik heb een paddockstand van daytona met 2 pinnen die aan de onderkant van me vorken eronder gaan en hem zo omhoog hijsen.

2rfvkav.jpg

nzn821.jpg

2uyr6mu.jpg

dqodhi.jpg



Mvg,

Zedmotor.
 
Laatst bewerkt:
Is je voorvork nog wel goed?
Kan zijn dat ie met voorwiel erin de boel nog recht hield, maar nu de vaste verbinding tussen de twee poten weg is (wiel met as) op 1 poot blijft hangen.

Kan het zijn dat er 1 voorvork lek is, en er geen olie of druk meer inzit?
 
volgens mijn hoofd is de vork niet aan beide kanten gelijk bij jouw motor. Daarvoor moet je de bok aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het liefst wel de achterbok erbij pakken :Y Anders is het hele zooitje zo instabiel als wat.

Hij bleef staan omdat de As je voorpoten met elkaar verbond. Die verbinding haalde je weg waardoor de onbelans je ene poot verder indrukte dan de andere. Als ie om te beginnen als stabiel had gestaan op een achterbok dan had de voorkant nooit kunnen "omvallen"
 
Ja, het liefst wel de achterbok erbij pakken :Y Anders is het hele zooitje zo instabiel als wat.

Hij bleef staan omdat de As je voorpoten met elkaar verbond. Die verbinding haalde je weg waardoor de onbelans je ene poot verder indrukte dan de andere. Als ie om te beginnen als stabiel had gestaan op een achterbok dan had de voorkant nooit kunnen "omvallen"

Oke bedankt. Ik moet nu even wachten op een extra handje maar ik zal het even proberen haha.
 
hij hangt zo omdat de as er aan 1 kant uit is (geen gewicht van de motor erop) en aande andere kant er nog wel in zit. de hele voorkant van de motor rust nu dus op 1 poot en daarom is die meer ingezakt en is de andere dus uitgeveerd.
ff balhoofdbok fixen en voorwiel eruit halen
 
nee? moet ie ook op de achterbok dan? Ik had alleen me voorbok eronder staan.
Ik zal zo wel eff wat fotos maken.
Altijd eerst achter paddock gebruiken en dan pas de voorpaddock :Y
Dan moet het helemaal goed gaan. (zelfde paddocks hier)

Komt het niet omdat er slechts 1 poot ingaande demping is? En die andere poot uitgaande?

Of is dat niet bij de z750?

_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
nee? moet ie ook op de achterbok dan? Ik had alleen me voorbok eronder staan.
Ik zal zo wel eff wat fotos maken.

Zoals hier boven al werd aangegeven, altijd achterbok gebruiken :). Alleen voor is niet stabiel, veel te smal.

Overigens vind ik, als ik de foto van je voorbok zie, de dragende 'pennen' erg ver zijn uitgeschoven. Dan kun je beter voor een smallere bok kiezen.

Verder nog wat details nu we toch bezig zijn: Als je zo'n bok gebruikt, alle bouten een tikje los draaien terwijl het wiel op de grond staat, opbokken, alle bouten er echt uit draaien. Met in elkaar zetten, alles in elkaar schroeven, maar nog niet vast, bok er onderuit, voorvork een keer indrukken zodat de as zich kan zetten, dan pas alles op moment aandraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan