Motor sneller maken dmv racestrepen?

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.005
2.562
Ik heb vernomen dat als je race-strepen op je motor plakt dat hij dan sneller gaat.
Er is geen bewijs tegen dat dit niet zo is. Mensen met racewagens schijnen 1/2 pk winst te hebben door het plakken van strepen.

Nu is de vraag, wie heeft er ervaring met het plakken van racestrepen?
En maken ze je motor echt sneller?

Gr,

Chris.
 
Het hangt er geheel vanaf hoe je de strepen plakt.

Als je ze in de lengte van de motor plakt, zorgt dit voor een aerodynamisch gunstig oppervlak aangezien de strip 1 gehele baan vormt om lucht te geleiden. Goed geplakt kunnen ze zelfs een vermogenwinst van 1-2 pk opleveren.

Als je ze, daarentegen, dwars aanbrengt (in het race-circuit ook wel het "Zebra-Patroon" genoemd) zullen de strepen de luchtwrijving verhogen, met alle gevolgen van dien.
 
Ik heb vernomen dat als je race-strepen op je motor plakt dat hij dan sneller gaat.
Er is geen bewijs tegen dat dit niet zo is. Mensen met racewagens schijnen 1/2 pk winst te hebben door het plakken van strepen.

Nu is de vraag, wie heeft er ervaring met het plakken van racestrepen?
En maken ze je motor echt sneller?

Gr,

Chris.

Het schijnt ook dat je makkelijker rechter bochten maakt als je rechtsdragend bent.
 
Als je ziet hoeveel er van die smerige striping op d'r velgen plakken, zijn er schijnbaar genoeg die er in geloven .... :')
 
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha grappig man. :')
 
Het schijnt dat als vrouwen een streepje hebben dat je er dan ook sneller in gaat.

Maar goed, dit is ook niet wetenschappelijk bewezen dus ik denk dat je het gewoon moet ervaren.
 
Bijna alle eigenaren van rode motoren denken, dat rood sneller maakt. Dat is ook zo, totdat ze door een witte worden ingehaald. :+
hahaha. Waarop gebasseerd dan? :+ ...Die is nog grappiger dan de racestrepen! _O-


Ik rijk in een rode Fiat Punto. Eens kijken hoeveel GTI's ik er straks kan uittrekken..het zal toch ook wel werken op de koekblik he!
 
Terug
Bovenaan Onderaan