kawasaki gpx 750 r, hoe carbs verwijderen?

jussa

Rookie
5 apr 2013
1
0
purmerend
hallo, iemand ervaring met het luchtfilter weghalen bij deze motor (titel) zodat je de carbarateurs ook er af kan halen?

gr
 
als ik me niet vergis (maar ja ik ben geen pro he ... ;)) is dat bijna hetzelfde als bij de GPX600.
in dat geval:
verwijder het zadel en de tank (daarvoor moeten er ook wat zijkapjes weg, en je moet even op de slangen en stekkers van de tank letten).
Dan verwijder de vacuum dopjes op de carb,
verwijder de gaskabels (2)
verwijder de choke kabel (1)
(mogelijk gaan de gaskabels veel makkelijker als je de stuurschakelaars openmaakt, dat geeft veel meer ruimte).
dan verwijder je luchtfilter (dat zit onder je zadel)
als dat weg is heb je als het goed is een groot rond gat waarin je je hand kan steken.
dan... druk de veerringen van de achterste rubberen hoezen van de carbs richting het luchtfilter (wip ze uit die gootjes)
en wurm alle 4 die rubberen hoezen een stuk naar achteren (daarom moet je dus je hand in dat luchtfilter huis krijgen)

dan schroef je alle 4 de klemmen van de motorzijde los (zo vermogelijk los maken!!)
en dan... met wat gewiebel en gevloek, wip je de carbs uit de rubbers.

dan schuif je ze naar de schakelpedaal kant van je motor en presto... los.
 
En jussa... ben je alweer vergeten dat je hier was aangemeld met je vraag!?
Of zou hij/zij het topic kwijt geraakt zijn in het tumult van de verhuizing?
 
Bweeeh... weer zo'n hit en run type. Vraag stellen en jezelf nooit meer vertonen op een forum, dat is voor mij een reden om forumtoegang aan te pakken.

ja, er zijn dus inderdaad fora die een soort "minimale" duur van je lidmaatschap eisen voor je iets mag plaatsen/vragen in bepaalde delen.
 
Altijd frustrerend als je je kunnen en tijd ergens instopt zonder respons.
Maar om dan meteen regels en moeten op te gaan leggen mwoah
Mensen m/v zijn niet altijd behept met het juiste omgangsvirus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan