speling op het stuur

motorfan1982

Rookie
17 mrt 2013
15
0
vuren
heb sinds een maand een suzuki gs500e gekocht maar merk dat er speling op mijn stuur zit.
heb de moeren van de veerpoten al aangedraaid[zaten iets los] maar nog speling.
hoor er iets speling te zitten op de bovenste plaat waar je veerpootmoeren ingezonken zitten?

wie kan mij hierbij helpen?
 
het rare is dat dat allemaal vast zit.
als ik mijn voorwiel tussen mijn benen neem er ik doe het stuur heen en weer dan blijf de voorpoten stil staan alleen het gedeelte waar je rem em koppeling plus de middenplaat bevestig zit gaat heen en weer.dus als je op je stuur kijkt dan staan de moeren stil en de plaat komt tegen de moeren aan.

hoop dat ik het een beetje goed uit heb gelegen.
 
Wanneer je op de motor gaat zitten, en dan een stukje naar voren gaat, knijp dan de rem eens in. Wat gebeurd er dan?.
Als je nu speling voelt door in de rijrichting van de motor te bewegen, dan is de kans groot dat er speling zit op je balhoofdlagers.
Of de moer die onder de kroonplaat zit kan ook los zitten.
 
voorwiel tegen de muur zetten (haaks erop) en in de versnelling de koppeling wat op laten komen.

als je speling op het balhoofd heb voel/hoor je het meteen.
 
Laatst bewerkt:
heb het 1 en ander geprobeerd en er komt uit dat er speling op de bovenste grijze plaat zit.
de bouten met vergroomde koppen is het probleem.
is dat rubber wat er onder zit bij die splitpen te vervangen?
 
Heb even je motor opgezocht op cmsnl.com.
Kan inderdaad zijn dat de rubber proppen verdroogd zijn, dan worden ze hard/vervormen.
De prijs is ehhhhh... :X belachelijk Hoog (ex de btw en je hebt er 4 nodig)

Als dit het probleem is kun je proberen om de buisjes even weg te halen en kijken of het beter word door de moer strakker te draaien.
Gaat dit, dan moet je een stukje van het buisje af zagen zodat alles beetje strakker komt te zitten.
 
oke man.
hartelijk dank!
ga dat ff proberen.

ff een andere vraag.
weet niet of dat mag in dit topic?
heb een koper voor mijn vempire uitlaat maar die vraagd of hij ook onder een gsx400e past?

alvast bedankt.
als dit niet mag hoor ik het graag.
 
oke man.
hartelijk dank!
ga dat ff proberen.

ff een andere vraag.
weet niet of dat mag in dit topic?
heb een koper voor mijn vempire uitlaat maar die vraagd of hij ook onder een gsx400e past?

alvast bedankt.
als dit niet mag hoor ik het graag.
Mag best in je eigen topic maar heb je niet zoveel aan. Nieuw topic met wat meer gegevens levert meer zinvolle info op. ''Speling op het stuur'' en ''uitlaat'' verschilt nogal.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan