startprobleem BMW R1100S bwjr 1999

piperke

Rookie
5 mrt 2011
9
0
Mijn R1100S wil niet meer starten. na het plaatsen van een dure nwe BMW batterij (de oude deed ook niks) draait de brandstofpomp bij het opzetten van het contact, maar bij het indrukken van de startknop gebeurt er niks (enkel een 'tak' geluid dus het relay werkt vermoedelijk wel) . Ik slaagde er wel in om de motor in gang te lopen (ook proberen te starten via startkabels deed niks).
Het rare is dat ook de hoorn niet werkt zodat ik dacht dat er een verband was, maar volgens mijn dealer is dit enkel toeval.
Nog iemand die mogelijks wél een verband kan ontdekken zonder eerst een nwe startmotor aan te kopen....?
 
hoogst waar schijnlijk losse magneten in de startmotor. is te reparen als je handig bent. er zijn ook nieuwe stators te koop waar je dan je oude rotor en benix weer in bouwt. en dan heet het revisie. zorg wel dat je de goede stator krijgt want die startmotor is ook veel in auto´s gebruikt maar dan draait hij de andere kant op..
 
R1100S, heeft volgens mij niet meer de problemen met de loss magneten, is een heel andere startmotor. Als het idd de startmotor is is die redelijk goedkoop op Ebay te vinden in GE.

Maar probeer idd eerst eens met 12 volt direct op de + van de startmotor EN een goede massaverbinding. Kijken wat er dan gebeurt. Misschien is het wel gewoon een slechte massa verbinding of losse kabel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan