Bandit 1200 Koppelingsdeksel met zichtvenster

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Een probleem opgelost kom ik de volgende weer tegen.

Ik heb een mooie koppelingsdeksel met zichtvenster. Na het demonteren van mijn bugspoiler kom ik erachter dat deze in de hoek van het zichtvenster heeft genesteld/wrijving. Het is een kleine gleuf maar wel diep genoeg dat deze nu bijna door het zichtvenster is gegaan.....bizar eigenlijk.

Iemand idee uit wat voor materiaal dit bestaat? Ik denk namelijk dat ik een nieuwe raampje moet laten maken. Raampje zelf is volgens mij van Lexan materiaal.

20120413190422.jpg




Weet overigens niet wat deze koppelingsdeksel waard is? Denk eraan om deze weg te doen en weer standaard erop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk gewoon aluminium.

Wat zoiets waard is tsja, praktisch toegevoegde waarde is nul, dus: wat de gek ervoor geeft O-)

Kost een klein vermogen als je zoiets netjes laat draaien/frezen en lassen, zolang je maar geen haast hebt (en de moeite neemt de advertentie actueel te houden) denk ik dat je daar toch best een leuk bedrag voor kan beuren.
 
Hoogstwaarschijnlijk gewoon aluminium.

Wat zoiets waard is tsja, praktisch toegevoegde waarde is nul, dus: wat de gek ervoor geeft O-)

Kost een klein vermogen als je zoiets netjes laat draaien/frezen en lassen, zolang je maar geen haast hebt (en de moeite neemt de advertentie actueel te houden) denk ik dat je daar toch best een leuk bedrag voor kan beuren.

Het is dat ik het zelf ook niet kan herstellen. De kapje wat dus als ware met Lexan raampje ervoor zit kan eraf geschroefd worden. Dit kapje moet dus hersteld worden.
Die zie je op de foto met kleine inbus vast zitten (8 stuks).

Denk dat ik dus een nieuw rand moet laten draaien? Ik zou niet weten waar ik hiervoor moet zijn, iemand enige idee? Of het dan nog de moeite waard is qua kosten is nog altijd een latere overweging om terug te gaan naar orgineel.
 
Laatst bewerkt:
Draaien, frezen, lasersnijden, waterstraalsnijden, er zijn meerdere manieren om evt. een compleet nieuwe ring te laten maken. Draaien is daarvan waarschijnlijk de duurste optie.

Hoe diep is die geul, en zit deze alleen aan de buitenrand (fototje?) of over het hele oppervlak van de ring? Als de ring alleen aan de buitenrand beschadigd is zou ik hem gewoon af laten schuinen of af laten ronden op de draaibank.
Als ie op mijn draaibank past ben je voor een kistje bier wel klaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Draaien, frezen, lasersnijden, waterstraalsnijden, er zijn meerdere manieren om evt. een nieuwe ring te laten maken. Draaien is daarvan waarschijnlijk de duurste optie.

Hoe diep is die geul, en zit deze alleen aan de buitenrand (fototje?) of over het hele oppervlak van de ring? Als de geul alleen aan de buitenrand beschadigd is zou ik hem gewoon af laten schuinen of af laten ronden op de draaibank.
Als ie op de mijne past ben je voor een kistje bier wel klaar ;)

Zit aan buitenkant maar loopt paar mm naar binnen toe. Diepte punt van gleuf zit meest aan buiten kant. Gleuf zelf is ook maar paar mm, hoogstens 1 cm.
Zal morgen wel even een fototje maken! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Kan je dat gleufje niet dicht laten lassen en dan weer afwerken?

Ik heb er geen verstand van of dit zou kunnen? Hier foto's in iedergeval

schade2.jpg


Op de volgende foto heb ik even een zwarte rand getekend ter indicatie hoe dik of eigenlijk hoe dun het raampje is. Ik heb het ook opgemeten; iets meer als 1 mm. Deze is dus bevestigd met torx schroefjes zoals te zien op foto's.

Zoals je ziet is de gleuf qua diepte bijna tegen de hoofd deksel, waardoor lekkage natuurlijk groter is.

schade1.jpg
 
De O-ring ter afdichting valt binnen de bouten (anders zou het deksel door de boutgaten lekken), dus al zou de klemring aan de buitenzijde tot aan het Lexaan versleten zijn, dan nog is er niet/nauwelijks verhoogde kans op lekkage.
 
Als dat kapje aluminium kan doorschuren helpt een schuimpje ook niks of nog minder. Enige wat helpt om dit te voorkomen is anders monteren.

Dat is geen probleem, ik zorg er nu voor dat de bugspoiler niet meer tegen aan zit. Ik wil eigenlijk wel raampje weer laten herstellen. Iemand die dit eventueel kan doen? Volgens mij is het aluminium?
 
Terug
Bovenaan Onderaan