CBR 600 F3 start niet

MarcoV92

MF'er
3 mrt 2012
81
0
Regio Arnhem
Beste mensen,

Na twee maanden was het de planning om vandaag weer een lekker rondje te rijden. Fout gedacht, de motor start niet.
Hij liep heel even op de choke, na de choke eraf te halen viel hij uit en ging hij ook niet meer aan.
Ondertussen vanalles geprobeerd, bougies vervangen etc. maar ik krijg hem niet aan de praat.
Wat kan ik doen?

Ik hoor graag of jullie me verder kunnen helpen!

Groet,

Marco
 
hoi weet niet of het helpt maar dit heb ik altijd naar een winterstop,zet alles zo zo dat je hem zo kunt starten dan paar keer gas geven,dan iets gas geven en dan starten speel een beetje met het gas,soms moet die er even door heen komen dan langzaam het gas terug en dan luisteren of de choke er wel opstaat, anders gas blijven houden suc6..

me din stond al klaar om mee te gaan ,toen ik zij hij doet het niet :+ ze moest lachen om me gezicht :}
grt m
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mark,

Het probleem is dat hij dus met geen mogelijkheid meer aanslaat. Ook niet volgens je aangedragen methode.
Ik krijg hem niet meer lopend, zelf heb ik een vermoeden dat ik hem telkens verzuip, maar hoe zou dat kunnen? Ben zelf niet zo technisch aangelegd en alhoewel ik dat zeker wel wil leren is het jammer genoeg nog niet zo ;-)

Groetjes,

Marco
 
hoi marco dat gevoel dat die verzuipt dat klopt,ik ben gewoon door gegaan met starten en wat ik hier boven vermeld,tot dat die er in 1 keer toch door kwam heb zelf een honda hornet 600 volgens mij zelfde blok met de rest,toch maar eens proberen anders word het moeilijk door blijven starten...grtm
 
even een bougie er uit draaien en controleren of hij vonkt.
vonkt de bougie dan moet je controleren of de motor brandstof krijgt.
meestal is dan de bougie nat.
heb je vonk en brandstof dan zou de motor moeten lopen, heb je 1 van de 2 niet dan kan je nog wel een accu leegstarten en een startmotor slopen maar de motor zal niet aanslaan.
 
hoi zat ik net aan te denken v.d.v kon ook niet zien welk bj de motor is,wel effe bij hem gespiekt heb zelf injectie maar het probleem was het zelfde,goeie tip van jou omdat eerst te doen oude benzine uit de carburateurs,als goed is moet je aan een schroef draaien om de vlotterkamer leeg te laten lopen,tenminste bij keihin carburateurs,kijk wel uit aan welke schroef je draait anders effe wachten op meer antwoord van hier....

gaat zeker nu lukken met de goeie hulp van hier :]
 
Laatst bewerkt:
Aftappen van de vlotterkamers zou ik niet weten hoe te doen, heb net wel een bougie eruit gedraaid deze was nat en gaf vonken. Ik heb het gevoel dat de bougie te nat was, kan dat wat met de brandstofpomp te maken hebben? Heb het gevoel dat die niet goed functioneert?
 
benzine van 2 maanden zou geen probleem moeten zijn, vandaag mijn eigen motor gestart en die had al 4 maanden stil gestaan, startte meteen. is wel injectie maar zou wat dat betreft niet uit moeten maken.

ik denk dat je hem verzopen hebt, bougies er uit halen en droogmaken, nachtje laten staan zonder bougies, wel zorgen dat alles om de bougiegaten heen schoon is en er geen rommel in kan vallen en even een schone doek over het blok leggen.
morgen zal hij waarschijnlijk wel starten.
 
2 maanden oude benzine dat is het probleem niet,dan aan houden wat ik boven heb geschreven normaal moet die wel gewoon met 1 keer starten ,maar mijn motor doet dat ook niet grrrr en die is van 2009, 4 weken terug nog lekker effe wezen rijden nu kan ik hem zo starten.

ben benieuwd..hoe het opgelost is
 
benzine van 2 maanden zou geen probleem moeten zijn, vandaag mijn eigen motor gestart en die had al 4 maanden stil gestaan, startte meteen. is wel injectie maar zou wat dat betreft niet uit moeten maken.

ik denk dat je hem verzopen hebt, bougies er uit halen en droogmaken, nachtje laten staan zonder bougies, wel zorgen dat alles om de bougiegaten heen schoon is en er geen rommel in kan vallen en even een schone doek over het blok leggen.
morgen zal hij waarschijnlijk wel starten.
Injectie maakt wel uit. De benzine van een motor met carbs veroudert in de vlotterkamers.
De lichte fracties zijn verdampt en op de zware fractie start hij niet.
Vlotterkamers aftappen en weer opvullen.
Ik kan wel merken dat het weer voorjaar is. :P
 
helemaal aan de onderkant van het vlotterbakje zit een schroef in een soort uitsteeksel (weet niet hoe ik dat uit moet leggen).
die draai je er uit en de kamer loopt leeg.
 
Injectie maakt wel uit. De benzine van een motor met carbs veroudert in de vlotterkamers.
De lichte fracties zijn verdampt en op de zware fractie start hij niet.
Vlotterkamers aftappen en weer opvullen.
Ik kan wel merken dat het weer voorjaar is. :P


weer wat geleerd :Y
inderdaad veel voorjaarsproblemen :]
 
Probeer eens te starten met iets minder choke, als je denkt dat je 'm verzuipt. Ik heb een '95-er gehad waarbij je na het starten bijna direct de choke eraf kon halen.

Zorg wel dat je de basis-dingen heb gecontroleerd.
* Weet je zeker dat je benzinekraan goed staat??
* Zit er zeker weten genoeg benzine in?
* Niet toevallig aan je dodemansknop gezeten?

Als je meer startpower nodig hebt, gewoon ff aan een auto aansluiten met fatsoenlijke startkabels
 
Ik weet ff niet of jouw motor ook een benzinepomp heeft (wellicht iemand anders?). Weet je zeker dat deze loopt? (Hij kan natuurlijk ff gelopen hebben op de benzine die nog in de vlotterkamers zat)
* ff spanning op de pomp meten
* zekering controleren
 
Terug
Bovenaan Onderaan