Kawasaki ZZR600 1990 Start niet

JasonX199

MF'er
6 apr 2013
62
4
Hoi allemaal,

Ik heb een ZZR600 gisteren gekocht die een tijdje heeft stilgestaan.

Accu vervangen en bougies vervangen en vervolgens geprobeerd te starten met zonder enig succes. Aanduwen hielp ook niet. Tevens heb ik de motor helemaal uitelkaar gehaald en ben dieper gaan kijken onder de tank naar de bougies, bleek dat ze niet vonken. Nou dacht ik dat t kwam omdat de accu weer zwak was geworden omdat ik al een lange poging had geprobeerd om m te starten, dus heb de accu weer opgeladen en nog geen succes.

Ik heb een aantal vraagjes over de motor.

De benzine kraan geeft benzine door alleen als ik op dat knopje druk en ingedrukt houd, is er misschien een kraanje die buiten dat ook een werking heeft?

De motor tijdens het opstarten maakt wel geluid alsof die doorgaat maar blijft aanslaan zonder op te starten, dus de startmotor werkt. Er komt iig wel stroom naar de bobine toe, maar ik weet niet hoe ik kan testen of er stroom uitkomt.

PS : De carb is ook leeggemaakt.

Heeft er iemand nog enig idee wat er aan de hand kan zijn?

:}
 
PRI stand is dus gewoon indrukken? want dan loop er gewoon benzine door.

De bougie heb ik getest door aan de bougiekabel te zetten en opstarten, startmotor tikt wel door maar bougie vonkt niet. Ook geprobeerd om brandstof in te spuiten in de inlaat maar geen succes.
 
Het schroefdraad van de bougie moet wel (goed) contact maken met het motorblok of frame. Als hij is ingedraaid is dat immers zijn "massa".

Tevens: Kun je een foto uploaden van je benzinekraan? Ik (wij) hebben het namelijk over dit ding.

Ik krijg het idee dat jij het over iets anders hebt...
 
Laatst bewerkt:
Oh en als ik m op contact zet krijg ik trouwens 2 lichten die FUEL branden. Kan dat ook komen omdat de stekker ervan los was? want ik had m weer eraan gezet en nogsteeds knipperende FUEL lichtjes.
 
Is benzinediefstal geen mogenlijkheid?

Al je zekeringen nog goed?

Als je de motor in zijn 1 zet en de zijstandaard uit klapt, probeert hij dan ook nog te starten? of doet hij dan ook niets? (even uitsluiten dat het om een beveiliging gaat).

Als beide punten goed zijn (alle zekeringen heel en bij standaard uit gaat de startmotor niet draaien), dan kun je in de bedrading gaan pluizen: Pick-up doormeten, etc. Misschien heeft ongedierte aan de bedrading lopen knagen van de winter? Dat zou ook de FUEL lichten verklaren: Die liggen dan al opengeknaagd aan massa nog voordat ze door de brandstofsensor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bobine vervangen, nu vonken ze wel maar geen succes. Ben er achtergekomen dat carbs vast zitten. Heeft er iemand een idee hoe ik die gaten onder de sproeiers kan openen? Die zitten namelijk vol
 
Ik heb eenzelfde model en kan je een WPHB uitdraai geven van het ontstekingssysteem.
tank eraf, luchtfilter eraf, en de carbs eraf halen lijkt mij de beste, meest grondige optie.
Benzine die lang stilstaat vegomd, lijkt een koper kleurig lijm goedje.
Dat gaat niet zomaar weg.
 
Heb de motor aan de praat gekregen, de carbs zaten vast, alle vier! Daarna natuurlijk rondje gereden maar ik kan choke niet uitzetten (naar boven doen dus) Start alleen met choke (beetje met moeite ook) aan en ik kan gas ook niet loslaten want dan valtie uit.

De carbs zijn helemaal schoon.

En dan heb ik nog een vraagje, m'n fuel lichtjes die branden beiden, wat kan dit veroorzaken?

3 Bougies zijn nieuw 1 oude erin gelaten maar denk niet dat ie verzuipt want anders zou die knallen neem ik aan?
 
Bij contact "aan" knipperen die 2 fuel leds. Dat blijft zo, totdat je start, dan moeten ze uitgaan anders, is OF je tank onde rhet waarschuwingsniveau, Of er iets stuk aan dat waarschuwingssysteem.
Bij normaal rijden zouden ze toch echt ca. 240km uit moeten blijven.
 
De lampjes gaan branden als je het contact aanzet. De lampjes gaan uit als je de motor gestart hebt EN je meer dan X liter benzene in de tank hebt.

De benzene gaat pas vanuit je tank lopen nadat de motor gestart is. (Er loopt als het goed is een slangetje van je carbs naar de benzinekraan). Tot die tijd kan je het knopje indrukken om benzene in de carbs te krijgen...

Waarschijnlijk carbs schoonmaken en bougies wisselen.
 
De carbs zijn helemaal schoon, sproeiers opengemaakt enz. Bougies zijn nieuw.. De motor kan 14k toeren pakken op choke. Moet ik niet gewon de kabel van choke afstellen? Of met de stationair schoef spelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan