Yamaha R6 wordt niet warm

yunick

Rookie
7 apr 2013
27
0
Belgie
Hey iedereen,

Ik heb een yamaha R6 van 1999 met een klein probleem.
Mijn moto wordt tijdens het rijden niet warm. Als ik wat gereden heb dan wordt hij niet warmer als 55 graden.
Enkel als ik voor een rood licht sta of hij draait ergens als ik stil sta, dan word hij aanzienlijk warmer.
Als ik dan weer vertrek koelt hij weer af.
Nu denk ik zelf dat de termostaat kapot is en blijft open staan maar zou graag nog andere mogelijk te horen krijgen.

yunick
 
lucht in het systeem
temperatuursensor defect
temp meter defect
slechte draad/stekker verbinding
waterpomp kapot/slecht

dus zo al een paar voorbeelden die het zouden kunnen zijn.....
Dus antwoord op je vraag
Ja er zijn nog andere mogelijkheden
 
oke bedankt :) het is een beetje dom om je op 1 gedacht vast te houden daarom wou ik meerdere oplossingen horen. Maar de sensor is het niet denk ik want hij geeft meestal dezelfde temperaturen weer. Dit is goed te zien doordat ik telkens dezelde weg neem naar men werk.
 
Hey iedereen,

Ik heb een yamaha R6 van 1999 met een klein probleem.
Mijn moto wordt tijdens het rijden niet warm. Als ik wat gereden heb dan wordt hij niet warmer als 55 graden.
Enkel als ik voor een rood licht sta of hij draait ergens als ik stil sta, dan word hij aanzienlijk warmer.
Als ik dan weer vertrek koelt hij weer af.
Nu denk ik zelf dat de termostaat kapot is en blijft open staan maar zou graag nog andere mogelijk te horen krijgen.

yunick

dat de temperatuur zakt tijdens het rijden is vrij normaal :P (rijwind koeling)
Bij mijn Yammie (thunderace) ligt de temp. sensor tijdens de wintermaanden
ook in coma :+
 
dat de temperatuur zakt tijdens het rijden is vrij normaal :P (rijwind koeling)
Bij mijn Yammie (thunderace) ligt de temp. sensor tijdens de wintermaanden
ook in coma :+


Hier t zelfde, nu komt de naald bij mij amper op 60 graden. Als ik aan de radiator voel klopt dat wel. Rustig aan door de stad max 75 graden.

@TS wat is normaal voor je motor??
 
Test je sensor eens. Volgens de workshopmanual zit er geen thermostaat in. :N
Lomp van mij.
sensor.jpg
 
De motor zou tijdens het rijden rond de 85 graden moete zitte en bij 90 graden denk ik, zou de fan moeten aanspringen maar dit haalt hij nooit.
Ja, klopt. Ik bedoelde dat het prima is dat hij niet te heet wordt. In dat geval zou je (nog) een ander probleem hebben. Je thermostaat staat gewoon continue te ver open, daarom koelt hij tijdens het rijden te veel en bij stilstand blijkbaar ook.
 
er zit wel degelijk een termostaat in men moto hoor ;)


:^
Zit onder de carburateurs,leuk klusje om te vervangen.


De motor zou tijdens het rijden rond de 85 graden moete zitte en bij 90 graden denk ik, zou de fan moeten aanspringen maar dit haalt hij nooit.


:N
Fan gaat pas draaien rond de 115 graden, schrok me de eerste keer ook rot maar schijnt toch normaal te zijn. :)
 
Vandaag carburateurs afgesteld en dan het huis van de thermostaat open gedaan.... Oei wat nu?? Er zit gewoon geen thermostaat in. Vandaar dat deze niet warm wordt. :) probleem opgelost. Nu wel de druk van de bougies eens gemeten en dit was 7bar. Mss toch wat weinig?? Nee??
 
Terug
Bovenaan Onderaan