Koppeling R1 2005

dropkikker

MF veteraan
27 jun 2005
1.048
62
Lichtenvoorde
Hallo,

Ik reed vandaag over de autobaan met mijn 2005 R1 en het viel me op dat als ik gas gaf in een hoge versnelling dat de koppeling slipte ( Het toerental ging omhoog, maar er gebeurde dus niets ) Nu hoorde ik van een maat van me, dat de koppelingshendel een vrije slag moet hebben, dit is bij mij dus niet het geval. Als je de koppeling inknijpt wordt de kabel ook gelijk meegetrokken, er zit dus niets geen speling op.

Kan dit de oorzaak zijn van het slippen van de koppeling, of betekent dit toch nieuwe koppelingsplaten?
 
Het kan zijn dat wanneer je de hendel helemaal los laat de koppeling nog niet helemaal gekoppeld is en dus slipt. Dit kan je trouwens makkelijk testen door de koppelingskabel wat meer vrije ruimte te geven.
 
Laatst bewerkt:
En dat kan ik aanpassen door aan de verstelling te draaien aan de bak neem ik aan toch?

Ja, maar ga er inderdaad maar vanuit dat de platen versleten zijn zoals jan zei, als het de koppelingskabel is heb je geluk. Als je de bout bij het blok naar beneden draait geef je de kabel meer ruimte, het kan zijn dat één draai al voldoende is maar dat moet je zelf even testen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan