aprilia futura

Je weet zelf het beste of die sachs je beviel qua vering, als je denkt dat de sachs al versleten was toen je de motor kocht, zal je nu zeker het verschil wel merken en misschien kan Hyperpro/W.P. 'm verbeteren.
Ohlins is altijd lekker natuurlijk.
 
De Sachs is geen slechte demper in zo verre dat zo'n ding best wel lang meegaat.
Er zijn verschillende modellen natuurlijk. De Sachs demper die ik op mijn RSV Mille had was volkomen instelbaar, maar ik heb dat ding er na 3 maanden afgegooid omdat de afsteling beroerd was. Ik bleef stellen en doordat de demper pal naast de uitlaatbocht van de achterste cilinder liep werd ie erg warm.
Het verschil in demping tussen warm en koud was erg groot en maakte goed afstellen tot een probleem.
Kocht toen eenvolledig instelbare Öhlins en na het grondig afstellen van dat ding was het een groot verschil.

Op mijn enduro motor (Husky) zit ook zo'n Sachs met zelfs instelling voor hoge en lage snelheid. Aanvankelijk vreesde ik weer een ander demper te moeten kopen, maar op de Husky doet ie het wel goed, en die demper heeft al heel erg voor zijn kiezen gekregen met relative hoge snelheden over grote losse stenen, en ben ik tevreden, mits goed afgesteld doet ie het al jaren zonder problemen en lekken.

Op mijn Capo Nord zit achter ook een Sachs, demping alleen instelbaar op de uitgaande slag. Is een beetje primitief.
Heb er nu dik 75.000km mee gereden en is nog steeds prima, geen lekkage , geen problemen met sturen.

Er zijn ongetwijfeld beter dempers maar slecht zijn ze niet, ze gaan lang mee.
 
Laatst bewerkt:
Kees230 Heb de motor gekocht en thuis gelijk een groot gedeelden uit elkaar gehaald.

husky250 Kijk motorcross/enduro die snappen dat gelijk.

Probeer foto's er op te krijgen maar ik en computer werken soms niet.

Dus de vragen komen er aan,bedank voor de info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan