Motor sloeg af tijdens het rijden

Xegano

MF'er
8 apr 2013
208
28
Heerlen
Hallo MFers,

Vandaag toen ik op de snelweg reed met mijn Kawasaki zzr 600 (begrenst maar 25kw) sloeg die opeens af toen ik op maximale vermogen reed wat ongeveer 160 was.

Ik ben gestopt langs de snelweg en hij wilde niet meer starten. We hebben hem alleen aan de praat kunnen krijgen door startkabels van auto met motor te verbinden en alleen motor gestart.

Toen ik thuis aan kwam sloeg die weer af en weer hetzelfde probleem. Als ik hem probeer op te starten en kort daarna weer hoor ik een stroom geluidje.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
 
WELKOM OP MF!!

wil je eens een antwoord geven op de volgende vragen:

als hij niet wil starten, wat doet hij dan wel als je:
-de sleutel om draait
-als je de lampen aan zet
-als je de startknop aan raakt

wat je al wel kan doen, als je een multimeter hebt, is even een en ander meten wat ook vast in de how to staat.
voltage op de accu zelf zonder verbruikers (motor uit, niet op contact)
voltage bij sleutel om en bij lichten aan
voltage als je op de startknop drukt.

nog 1 laatste vraag, als hij niet start, hoor je dan wel een klik als je op de knop drukt?

edit:

Ja ik hoor idd vonken zeg maar zoals een taser geluid. En dankjewel voor de tutorial om accu te controleren ik zal er eens naar kijken.

heb je vaker vonken gehoord en ook een relais?
als je het verschil niet weet kan je die wel eens voor de verkeerde aanzien. ik gok namelijk dat wat je hoort je start relais is. wat betekend dat er niet genoeg sap (niet echte vloeistof ;) ) in de accu zit. de reden daarvoor moet je uit de how to kunnen halen
 
Laatst bewerkt:
Zou ook nog een doorgeschuurde kabelboom zijn. Bijvoorbeeld langs een verend onderdeel. Ook meegemaakt, je zoekt je wezenloos... ;)

Maar ik zou als eerst de accu ff checken inderdaad...

:?

een goede tip natuurlijk want aan zoiets denk je echt nooit (sommige dan wel natuurlijk) maar ik kan dat niet rijmen met het wel kunnen overstarten
 
Hallo MFers,

Vandaag toen ik op de snelweg reed met mijn Kawasaki zzr 600 (begrenst maar 25kw) sloeg die opeens af toen ik op maximale vermogen reed wat ongeveer 160 was.

Ik ben gestopt langs de snelweg en hij wilde niet meer starten. We hebben hem alleen aan de praat kunnen krijgen door startkabels van auto met motor te verbinden en alleen motor gestart.

Toen ik thuis aan kwam sloeg die weer af en weer hetzelfde probleem. Als ik hem probeer op te starten en kort daarna weer hoor ik een stroom geluidje.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Controleer de aansluitingen op de bombine en de kabel op de bougiedop, kan wellicht een los contact zijn, gezien het geknetter.
 
Nou als ik op probeer te starten met de knop maakt niet uit of ik licht aan of uit heb dan doet die als eerst gewoon dat geluid maken als je accu leeg is dus dat die gewoon niet wilt opstarten. Als ik kort daarna meteen weer op de knop druk dan maakt die dat taser geluid zeg maar (vonken of relais ik zou het verschil niet weten sorry).
Als ik sleutel omdraai zie ik het lichtje van olie branden. Nadat hij met startkabels gestart was was dat weg maar toen ik thuis aan kwam sloeg die weer af en kwam het weer terug.

Als ik thuis ben ga ik de spanning enzo controleren op het moment ben ik op school. Alvast bedankt voor alle moeite zeer hulpvol!
 
Laatst bewerkt:
Controleer de aansluitingen op de bombine en de kabel op de bougiedop, kan wellicht een los contact zijn, gezien het geknetter.

van afstand is het altijd lastig natuurlijk maar als je zegt dat hij knettert bij het indrukken van de startknop denk ik het eerst aan de stroom, dat er niet genoeg van is

je kunt net zo goed gelijk hebben, zoveel verstand heb ik er niet van. maar als het de bobine is, zou de motor dan niet een slinger krijgen van de startmotor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan