Ploffen / knallen uit uitlaat.

Walliewalt

Rookie
19 feb 2013
9
0
Hallo,

Ik heb een klein probleempje. Het is niet echt dat ik me eraan stoor maar eerder dat ik het gevoel heb dat er ergens iets niet goed zit.

Als ik in de 3de versnelling mijn gas los laat klinken er ploffen / knallen uit mijn uitlaat..
Stationair loopt hij ook niet echt zoals het hoort..

Heeft dit iets met de ontsteking te maken?? Of eerder iets in de inlaat?
Kan dit schade veroorzaken?

Misschien verstanding om hem opnieuw te laten afstellen?


Tips zijn altijd welkom..


MVG
 
Heb de motor met deze demper gekocht... Heb de orignele erbij gekregen.. Dus kan die eerst eens proberen dan om te kijken of hij het dan nog heeft..

Mocht hij het probleem dan niet meer hebben lijkt het me de best optie op hem dan opnieuw te laten afstellen met de nieuwe demper?
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de reacties en zal het natuurlijk hier plaatsen als het opgelost is!

Grt
Oplossen?? Geniet hiervan! Ik heb mijn XJR hier extra op af laten stellen, gas dichtgooien, afremmen op de motor en knallen maar....heeerlijk.... :9~
Het zijn gewoon onverbrande gassen die in de uitlaat tot ontbranding komen.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn speed triple. Ik ben dan van een 3 in 2 systeem naar een 3 in 1 gegaan maar het principe veranderd er niet door. Waarschijnlijk loopt je motor nu iets te arm. Een andere tune in je computer zetten (mits mogelijk bij suzuki?) kan dit "probleem" oplossen en is zo klaar :)

suc6!

*edit: Roffelen gebeurt nog wel maar er zit wel een wezenlijk verschil in dat en (te) harde klappen :9
 
Laatst bewerkt:
Motorfietsen staan uit de doos veel en veel te arm afgesteld want dat moet van de tree huggers
Na het monteren van een andere demper wordt dit probleem erger en kan zo erg zijn dat de motor schade kan krijgen
Mij maakt het niet uit maar ik zou de fiets af laten stellen
 
probeer inderdaad eerst die originele demper nog eens(en kijk of alle 2 dempers wel goed afsluiten),knalt 'ie dan nog, zou ik 'm ff af laten stellen(of zelf doen).
zelf hou ik ook wel van 'n 'pratende'motor(mits je 't gevoel hebt dat de onderdelen zo om je oren gaan vliegen)
 
Ik weet bijna zeker dat het mengsel te arm staat afgesteld. De originele mapping met een andere uitlaat veroorzaakt flinke ploffen bij gas los, goed te merken in de bergen met heuvel naar beneden :P Trek hem maar eens goed door en dan je bougie eruit halen, zet dan de foto in het topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan