xj 600 start niet

Als je hem rijdend weg hebt gezet zou het kunnen dat je batterij gewoon wat te leeg is gelopen over de winter. Mijn XJ600 heeft ook wel eens gehad dat de accu een beetje leeg was, de startmotor draaide nog vrolijk rond, maar de motor sloeg niet aan. De accuspanning is dan tijdens het starten te laag om de electronische ontsteking nog te laten vonken.

Probeer dus eens de accu op te laden of met de hand de motor aan te duwen! En laat even weten of het heeft geholpen!
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn xj600, lag toen inderdaad zoals cur10 zegt aan een te lege accu ook al merk je dit niet aan het ronddraaien van de startmotor..
heb je de accu tijdens de winterstop continu aan een druppellader gehad?
of heb je hem nu even opgeladen? zo nee, eerst accu volledig laden of aanduwen zoals cur10 ook zegt en dan nog eens proberen;)
 
1- Zie Zot
2- Hoe heb je dat niet vonken geconstateerd ?.
3- Iemand die na één summier zinnetje de oplossing heeft heeft magische kennis.

Opmerking 3 slaat op mij, neem ik aan? Ik claimde volgens mij niet de oplossing te hebben, ik gaf echter aan dat deze motor de specifieke eigenaardigheid heeft dat de ontsteking eerder te weinig spanning heeft dan de startmotor, wat met even aanlopen misschien een hoop meet- en loshaalwerk had kunnen schelen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan