Cbr 600rr 2007 reset zijn data steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koopy

Die hard MF'er
29 mrt 2010
317
3
Bolsward
Heb afgelopen weekend een 600 van iemand overgenomen.

Na het rijden kwam ik er achter dat wanneer ik hem op het contact zet, uitschakel en visa versa hij steeds de tijd en trip meter reset. Orginele km blijft staan. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Motor is voorzien van powercommander, Quickshifter en gearindicator. Weet niet of dit evt iets met elkaar te maken kan hebben?

Laat maar weten of iemand weet wat het kan zijn.

Alvast Bedankt!
 
Vaak is de oorzaak van dit soort problemen een zwakke accu of een slecht contact.
Controleer vooral de aansluitingen naar je dashboard. Loshalen, wat contactspray er op en een paar keer heen- en weer halen. Loop ook de massa-aansluitingen na.
 
Dat zou kunnen.

Er zit ook Xenon op de motor. Weet dat die een grootverbruiker is en aangezien de motor standaard dimlicht aan heeft kan ik het tijdens het starten niet uitzetten.

Dus stel het is de accu, en ik vervang hem, blijft het probleem denk ik terugkomen. Tenzij ik de lampen tijdens het starten kan uitschakelen?
 
Van xenon weet ik niet zoveel, maar ik weet wel dat er zat andere mensen met xenon rondrijden en die dit probleem niet hebben, dus er moet wel een oplossing voor zijn. Ik zou het wel in de xenon zoeken ja.

Wellicht even wachten tot iemand met xenon reageert?
 
Laatst bewerkt:
Bij de VFR's is met enige regelmaat de sr de boosdoener, als zich dit soort verschijnselen voordoen. De sr werkt dan nog wel, maar niet meer naar behoren.
 
Dat is niet echt de oplossing he, is meer symptoom bestrijding. Kan goed zijn dat hij ergens sluiting maakt. Maar goed aan jou de keus uiteraard. Als hij er weer uitvliegt zou ik in ieder geval verder gaan kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan