Tüv motor

Endurotje

MF'er
9 apr 2013
41
0
dag,

ik ben redelijk nieuw hier op dit forum (eerste post :] )
en ben bezig met de aanschaf van een motor
nu heb ik er eentje in het buitenland gevonden maar hier zit de Tüv niet bij
ik heb op dergelijke sites gelezen dat ik Tüv als apk keuring kan zien
maar apk is toch niet bij een motor dus technisch gezien kan ik hem zonder de tüv invoeren toch?
of komt hier nog een keuring voor bij kijken??

alvast bedankt
 
Nee een motor hoeft niet TUV gekeurd te zijn om hem hier in te voeren. Hij moet WEL aan alle in Nederland gestelde eisen voor motoren voldoen, denk hierbij aan een luchtdichte uitlaat die niet teveel dB produceerd, verlichting e.d.

Bij het invoeren moet je langs bij het RDW die dit soort dingen controleert, meestal lopen ze er snel om heen en doen ze niet heel moeilijk als de framenummers e.d. maar kloppen. Er zijn op het forum genoeg topics over het invoeren van een motor, dus als je de zoekfunctie gebruikt kan je waarschijnlijk alle informatie die je nodig hebt vinden.
 
Bij motoren van voor 1 oktober 2005 behoren een Zulassungsbescheinigung I en II aanwezig te zijn, waarbij deel II dezelfde functie heeft als het Nederlandse overschrijvingsbewijs. Bij motoren van na deze datum behoren een Fahrzeugschein en Fahrzeugbrief.
 
Betekent dat automatisch dat de fahrzeugbrief niet goed is als hij van voor 1 oktober 2005 is
En dus persé de zulassungsbrief nodig heeft?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet echt ideaal geformuleerd...
Moet ik nou dus persé bij de fahrzeugbrief de zulassungsbrie hebben of zijn het de 2 delen van de zulassungsbrief die ik moet hebben hierbij..
Want hij heeft een fahrzeugbrief..
Is dat genoeg?
 
een heel belangrijk detail vergeten ze.....
De verkoper moet een verklaring schrijven tegenwoordig dat hij hem heeft verkocht en voor hoeveel, en dat moet getekend worden
EN....je moet tegenwoordig een aangifteformulier BPM ZELF downloaden, krijg je (meestal ) niet meer bij de douane
 
een heel belangrijk detail vergeten ze.....
De verkoper moet een verklaring schrijven tegenwoordig dat hij hem heeft verkocht en voor hoeveel, en dat moet getekend worden
EN....je moet tegenwoordig een aangifteformulier BPM ZELF downloaden, krijg je (meestal ) niet meer bij de douane

Klopt beide idd. De links voor zowel het BPM aangifte formulier en een verkoopovereenkomst zijn beide hier op het forum te vinden en anders met google even zoeken. Kost je nog geen 2 minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan