Hoe demonteer ik gemakkelijk de koplampen van een Cbr 600rr

Koopy

Die hard MF'er
29 mrt 2010
317
3
Bolsward
Ik heb last van een waas aan de binnenkant van de lamp, wat geen condens is.

Omdatt dat ik denk ik de waas aan de binnenkant er uit kan poetsen wil ik graag de lampen demonteren.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet ie toevallig een goede manier van handelen?

Want na mn 1e blik denk ik dat er veel los moet voor ik bij de binnenkant van het glas kan.

Dank je!
 
spiegels demonteren
kuipruitje demonteren
2 zijkuipen demonteren
de 2 zwarte kapjes thv de remhendel en de koppelingshendel demonteren
onder de koplampen die zwarte plastiek kapje demonteren boven het voorspatbord

en dan kan de topkuip er af :Y
dan kan je beide koplampen apart demonteren door de laatste 2 boutjes te lossen

koplamp 5 minuten in de oven op 100 graden zodat de lijm lost en de koplamp kan je dan splitsen ;)

is het aan te raden :? neen
heb het zelfde probleem voor gehad en je maakt het alleen maar erger :')
 
Ik heb last van een waas aan de binnenkant van de lamp, wat geen condens is.

Omdatt dat ik denk ik de waas aan de binnenkant er uit kan poetsen wil ik graag de lampen demonteren.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet ie toevallig een goede manier van handelen?

Want na mn 1e blik denk ik dat er veel los moet voor ik bij de binnenkant van het glas kan.

Dank je!
'laat hier je icoon / avatar resizen' 4
 
Oké.

Dat wordt dus anderen aanschaffen.
Heb je een idee hoe het kan mexion?

want het probleem komt dan gewoon terug denk ik?
nope geen idee van,

wat ik wel kan zeggen is dat er langs de binnenkant een soort van plakkerige lijm/film op de koplamp hangt.

en vanaf dat je er met een vod of vinger aankomt maak je het erger, ik heb die volledige film verwijderd met een product, maar heb door het wrijven krasjes gemaakt langs de binnenkant
 
Oké, ik wou het mis wegpoetsen met een staaf, met daarop een doekje en tape, waarbij ik via de opening bij de pit erbij kan. Zonder daarbij een middel te gebruiken.

maar zoals ik begrijp is dat een slecht idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan