Waarom tachometer boven toerenteller verkiezen? (WPH)

knifto

MF'er
25 jan 2005
176
0
Rijnsburg
Ik ga binnenkort mijn motor synchroniseren.

In het werkplaatshandboek wordt er gesproken over een "Engine Tachometer" die ik moet bevestigen op de draad van de bougie op cylinder 1.

Dit om het stationair toerental te controleren.

Ik heb toch gewoon een toerenteller in mijn dashboardje zitten? Waarom zou ik die niet kunnen gebruiken?

Uit het WPH

4. Install:
• vacuum gauge
(onto the pipes)
• engine tachometer
(onto the spark plug lead of cylinder #1)
 
voor synchroniseren is het feit dat je verhoogd stationair loopt belangrijker dan precies hoeveel.
Blok moet ook op bedrijfstemperatuur zijn. Na elke aanpassingen even beetje gas geven.
etc...
 
het normale stationaire toerental is voldoende om te synchroniseren.
wanneer je de gaskleppen afgesteld hebt draai je even aan het gas om te kijken of de motor goed oppakt, en klaar ben je.
 
Wat dat de meester en bananeman zeggen is zeker niet slecht veel gemakkelijekr en werk meestal in de garage gedaan (professioneel) MAAR

er is ook een manier die veel nauwleuriger is zonder de motor effectief te starten. Ipv die springende schalen, comunicerende vatten gebruiken. Gepost in 2006 geloof ik nog, met uitleg van hoe je een kunt maken.
 
Laatst bewerkt:
Wat dat de meester en bananeman zeggen is zeker niet slecht veel gemakkelijekr en werk meestal in de garage gedaan (professioneel) MAAR

er is ook een manier die veel nauwleuriger is zonder de motor effectief te starten. Ipv die springende schalen, comunicerende vatten gebruiken. Gepost in 2006 geloof ik nog, met uitleg van hoe je een kunt maken.
Onderdruk meten met een stilstaande motor. Daar wil ik meer van weten !
 
Uh, een tacho meter is een toerenteller!

Ik denk dat het dan een teller is die meer precies is of misschien een digitale zodat je ook per 100 toeren kan zien.

Overigens lijkt me dat een beetje overdreven voor te synchroniseren, als je het stationair toerental iets hoger zet (500-1000 toeren meer) heb je toch genoeg marge.

Je kijkt toch naar gelijke onderdruk en toch niet naar de hoeveelheid toeren, dus ik snap ook niet goed waarom die aparte toerenteller is?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het dan een teller is die meer precies is of misschien een digitale zodat je ook per 100 toeren kan zien.

Overigens lijkt me dat een beetje overdreven voor te synchroniseren, als je het stationair toerental iets hoger zet (500-1000 toeren meer) heb je toch genoeg marge.

Je kijkt toch naar gelijke onderdruk en toch niet naar de hoeveelheid toeren, dus ik snap ook niet goed waarom die aparte toerenteller is?

niet denken, Reinhoud heeft gelijk...
 
Heb gehoord dat vroeger veel BMW-monteurs het deden door de uitlaten er af te halen en dan zo af te stellen dat de vlammen die uit de koppen kwamen even lang waren.
Hebben veel gehoorschade opgelopen...
 
Ik denk dat het dan een teller is die meer precies is of misschien een digitale zodat je ook per 100 toeren kan zien.

Overigens lijkt me dat een beetje overdreven voor te synchroniseren, als je het stationair toerental iets hoger zet (500-1000 toeren meer) heb je toch genoeg marge.

Je kijkt toch naar gelijke onderdruk en toch niet naar de hoeveelheid toeren, dus ik snap ook niet goed waarom die aparte toerenteller is?

Tachometer is het engelse woord voor toerenteller!

Ik heb een stroboscooplamp met ingebouwde meter om de contacthoek af te stellen, en daar zit ook een toerenteller is, ik denk dat de gemiddelde toerenteller dat op een motor gemonteerd zit net zo nauwkeurig is.
 
Tachometer is het engelse woord voor toerenteller!

Ik heb een stroboscooplamp met ingebouwde meter om de contacthoek af te stellen, en daar zit ook een toerenteller is, ik denk dat de gemiddelde toerenteller dat op een motor gemonteerd zit net zo nauwkeurig is.
Tacho is Grieks en betekend snelheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan