SBS6 Wegmisbruikers deel 4

Net 2 figuren die de buurt onveilig maakte met een quad (Yamaha raptor).
Worden staande gehouden, krijgen een bon voor een wheely en mogen door.
Worden nogmaals staande gehouden want ze hadden het gedeelte van hoe je eigen te gedragen op de openbare weg niet begrepen en mogen wederom door.

Maar wat ik niet begrijp: zonder helm :?
Op zo'n ding zit zover ik begrijp gewoon helmplicht.
Had de agent in kwestie ze niet gewoon lopend verder moeten sturen?
 
Geen idee of dat in Nederland kan, maar hier in België kun je zoiets als auto inschrijven. Er moeten dan twee koplampen op zitten, twee achterlichten, richtingaanwijzers rondom en misschien nog wat kleine aanpassingen.
 
Nee, zaten gordels op....geen idee welke dwaas verzonnen heeft dat dat mocht op een quad,
want veilig is het niet bepaald, maar maakt het zoeken van de slachtoffers bij een crash
wel een stuk makkelijker....die bungelen gewoon nog aan de quad. :N

Maar er zijn dus 2 type goedkeuringen op een quad, voor een gordel MOET er duidelijk op
het kenteken vermeld staan dat er een gordel op zit, de andere staat het er niet op, en
heb je dus een helm-draagplicht.

Gelukkig zijn de rijbewijs regels per 19-jan-2013 aangescherpt, en iedereen die na die datum
zijn of haar auto-rijbewijs heeft gehaald, mag dus niet meer zonder A-rijbewijs op een quad
stappen, iedereen die hem voor 19-jan-2013, mag dus zonder A-rijbewijs een quad besturen
 
'k moet altijd wel lachen om al die hopeloze en zinloze argumenten / reacties van de ingeblikte wegmisbruikers als ze staande gehouden worden om de bekeuring(en) in ontvangst te nemen.
Ze vinden zichzelf zo'n goede bestuurder en dat ego speelt dan zo op bij ze _O-
 
Laatst bewerkt:
Onze liegende en ontkennende kansenparels waren de dienders weer te slim af:
Er zat helemaal niemand achter het stuur toen hun auto zo net alle verkeersregels negerend en met hoogst illegale snelheid door de straten raasde. :(
 
Nee, zaten gordels op....geen idee welke dwaas verzonnen heeft dat dat mocht op een quad,
want veilig is het niet bepaald, maar maakt het zoeken van de slachtoffers bij een crash
wel een stuk makkelijker....die bungelen gewoon nog aan de quad. :N

Maar er zijn dus 2 type goedkeuringen op een quad, voor een gordel MOET er duidelijk op
het kenteken vermeld staan dat er een gordel op zit, de andere staat het er niet op, en
heb je dus een helm-draagplicht.

Gelukkig zijn de rijbewijs regels per 19-jan-2013 aangescherpt, en iedereen die na die datum
zijn of haar auto-rijbewijs heeft gehaald, mag dus niet meer zonder A-rijbewijs op een quad
stappen, iedereen die hem voor 19-jan-2013, mag dus zonder A-rijbewijs een quad besturen

Wat voor rijbewijs moet je eigenlijk daar voor hebben?
Ik heb wel een certificaat voor op een quad, maar mag er niet de openbare weg mee op, woon dan wel niet in NL. ;)
 
Ja meneer...ik was fout...en heb m'n lesje geleerd...zucht... '(

En daar ging dat motormannetje, lopend met z'n motor, tussen de paaltjes door :P

28bs8b6.jpg


Omdat hij, eerst 36km te snel reed, en daarna een stukkie fietspad wilde pakken om z'n :] bij z'n woning te krijgen.

Hij heeft daar inmiddels totaal 460 (plus admin.kosten) euro voor mogen aftikken.
(320,- snelheid / 140,- fietspad)

Maar dit kan je beter niet doen als daar,"die auto", gefilmd wordt door dat programma, ook net rijdt })

(WM-aflevering van 21-02)
 
Laatst bewerkt:
Zonde van de centen.....................

Bij de vraag: Waarom doet u dat?
Antwoord: Omdat ik dat altijd doe en vandaag eens een keertje pech heb!!

Nee, niet echt gek gaan doen, dit is nu eenmaal het risico van motor-rijden.
Soms ben je gewoon aan de beurt....................
 
Inmiddels alweer een jaar...en helaas, tig (onnodige) aanrijdingen en ongelukken op den wegen, verder '(

Is naar WM al tenenkrommend kijken...komt er ook weer een vervolg op "De slechtste chauffeur van NL" :X

Is bedoeld om bij sommige (dit worden er wel steeds meer) weggebruikers, de ogen te openen, over het ontbreken van rijvaardigheden en aso verkeersmentaliteit. -O-
 
Laatst bewerkt:
Soms, heel soms, kijk ik, toch weer is naar wegmisbruikers, het is de affiniteit met verkeer, die me dan weer aanzet tot kijken.

Zo was er deze aflevering weer een dame, die net zo als vele ingeblikten, niet stopt voor overstekende voetgangers op een VOP. Maar zij had pech dat de video auto erachter reed. Dit zouden ze toch wel wat vaker mogen doen bij VOP.

Als argument, door die dame, werd de bekende smoes, heb het niet gezien en was me er niet bewust van, opgevoerd.

Het verbaasd me dan telkens weer, met wat voor overtuiging deze smoes bij veel verkeersovertredingen en verkeersmisdrijven, gegeven wordt, in de veronderstelling dat het dan wel bij een waarschuwing zal blijven.

En als de verbalisant dan, voor de zoveelste keer uitlegt, aan dit soort domme bestuurders, dat dit wel wordt aangeleerd tijdens de rijlessen en dat je dit hoort te weten, als rijbewijs bezitter, en het rijbewijs hiervoor ingevorderd kan worden, omdat er ernstige twijfels opstaan naar de geschiktheid voor het besturen van een motorvoertuig, worden ze ineens zo mak als een lammetje, en zijn maar al te blij het er alleen maar met een boete van af te brengen.

Maar soms is het ook wel een beetje té, van de verbaliseren, om een motorrijder een prent te geven die ietsje pietsie, met inzicht en voertuigbeheersing, te snel door een bocht gaat op de autosnelweg.

Het commentaar van presentator, van der Toorn, is dan dat die er, voor de bocht, is lekker voor ging zitten, en al positie innam, om is lekker met 140, daar waar 100 is toegestaan, door de bocht gaat.

Nou, nu , nou, wat vreselijk zeg, hij heeft z'n motor volledig onder controle, rijdt niet verkeersgevaarlijk, rijdt alleen in de bocht, en geen ingeblikten in de bocht, anders dan, ja...die bekende video auto, in het begin van de bocht, op gepaste afstand.

De verbalisanten weten natuurlijk ook wel, dat dit, als de motorrijder het veilig kan, (verkeersgevaarlijk rijgedrag moet uiteraard direct aan de kant) z'n gashendel een paar millimeter draait, al snel 40 km te snel door die bocht rijdt, en dit zo af en toe ook wel lekker is, daar rijd je natuurlijk ook motor voor, en zeker geen wegmisbruiker bent.

Maar ja, het blijven video surveillance auto's in een tv programma dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag zag ik ik weer iets voorbij komen, waarbij ik dacht :N

Pliesie: "Mevrouw, U reed door rood"
Mevrouw: "Ja, dat klopt, maar ik durfde niet meer te remmen"
Pliesie: "Waarom niet? Er reed niemand achter U"
Mevrouw: "Ik heb last van mijn knie, dus durf niet zo hard te remmen" '(
Pliesie: "U reed ook 90 waar U maar 70 mag"
Mevrouw: "Oh, dat wist ik niet, dat ik zo hard reed, dat doe ik anders nooit"
Pliesie: "Spiegelt U wel"
Mevrouw: "...."
PLiesie: "we rijden namelijk al 2 minuten achter U met bord "stop pliesie" omhoog, daarna ook met zwaailampjes en zelfs met sirene, maar U reed gewoon door"
Mevrouw: "Dat had ik niet in de gaten hoor" |(
Pliesie: "En het kind achterin zit niet in de gordel"
Mevrouw: "...."
Pliesie: "Nou, U krijgt een bekeuring voor door rood licht rijden en mbt de andere punten, moet U volgende keer wel beter opletten" -O-

Zo'n iemand moeten ze direct rijbewijs innemen.
Net zo gevaarlijk als een wegpiraat.
 
Laatst bewerkt:
In de uitzending van vorige week wel gelachen om die 2 gasten op een MP3 die de bocht niet hielden en een container langs de kant omver kegelde. Geen rijbewijs maar toch de driewielert van pa even uitlaten...
 
Vanmiddag zag ik ik weer iets voorbij komen, waarbij ik dacht :N

Pliesie: "Mevrouw, U reed door rood"
Mevrouw: "Ja, dat klopt, maar ik durfde niet meer te remmen"
Pliesie: "Waarom niet? Er reed niemand achter U"
Mevrouw: "Ik heb last van mijn knie, dus durf niet zo hard te remmen" '(
Pliesie: "U reed ook 90 waar U maar 70 mag"
Mevrouw: "Oh, dat wist ik niet, dat ik zo hard reed, dat doe ik anders nooit"
Pliesie: "Spiegelt U wel"
Mevrouw: "...."
PLiesie: "we rijden namelijk al 2 minuten achter U met bord "stop pliesie" omhoog, daarna ook met zwaailampjes en zelfs met sirene, maar U reed gewoon door"
Mevrouw: "Dat had ik niet in de gaten hoor" |(
Pliesie: "En het kind achterin zit niet in de gordel"
Mevrouw: "...."
Pliesie: "Nou, U krijgt een bekeuring voor door rood licht rijden en mbt de andere punten, moet U volgende keer wel beter opletten" -O-

Zo'n iemand moeten ze direct rijbewijs innemen.
Net zo gevaarlijk als een wegpiraat.
En je rijd een keer 60 te hard op een zo goed als lege snelweg en je bent je rbw kwijt. :')
Je kunt dus beter niet weten wat je doet dan bewust weten dat je wat harder rijd _O-
 
Je ziethet bij dat programma toch vaak een heleboel overtredingen die niet door de beugel kunnen en toch alleen een bekeuring omdat ze geen richting aangaven.
En rijdend achter een wagen die te hard reed, komen er motorrijders aan ,oo daar kunnen we wel achter aan en na een halfuur achtervolgen ,ja een overtreding we pakken hem,en dan nog zeggen ,voor de rest reed u heel netjes,maar ja die doorgetrokken streep he.😠😠😠
 
Je ziethet bij dat programma toch vaak een heleboel overtredingen die niet door de beugel kunnen en toch alleen een bekeuring omdat ze geen richting aangaven.
En rijdend achter een wagen die te hard reed, komen er motorrijders aan ,oo daar kunnen we wel achter aan en na een halfuur achtervolgen ,ja een overtreding we pakken hem,en dan nog zeggen ,voor de rest reed u heel netjes,maar ja die doorgetrokken streep he.😠😠😠


Ze zijn gewoon jaloers dat ze opgesloten in dat koekblik zitten. Mensen gaan nou eenmaal al snel achter iets aan wat ze willen hebben.
 
Ik heb het idee dat vrouwen en ouderen in die programma's er vaak beter vanaf komen dan mannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan